Gå til innhold

22 årig mann, fikse tenner av utseendegrunner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har stygge tenner. Fra fronten når jeg smiler, så ser det ålreit ut, da smilet mitt i hovedgrad gjør at man bare ser overtennene uten tuppen på tenna. Når jeg snakker derimot, eller smiler med hakket mer åpen munn, så ser man at to av tennene i fronten på undersiden har emaljefeil/er hvite på tuppen. I tillegg er tenna mine på sidene skarpe. Vet det er vanlig med "canine teeth", men jeg har langt flere enn to vampyrtenner, både på oversiden og undersiden.

Jeg har lyst å få tannlege til å gjøre tenna mindre "skarpe", i tillegg til å fikse på de hvite flekkene på tenna nederst. Dette vil føre meg opp på et litt under middels nivå hva angår tenner, men akkurat no føler jeg de er veldig stygge. Alle jeg ser omkring på universitetet har fine smil, men ikke jeg. Føler det holder meg tilbake på datingfronten, og jeg skjemmes ofte over å måtte åpne munnen mer enn nødvendig.

Noen som har erfaringer med å fikse på tenner som egentlig er sunne, men stygge? Verdt tannhelserisikoen? Hva vil det koste, og er det verdt pengene? Er snakk om alt fra 2-10 tenner, avhengig av hvor fint det skal bli. Viktigst er de 2 hvitflekkede tennene.

Er også litt usikker på hva folk vil synes om meg når de ser at jeg fikser tennene, føler tenner er noe av det som fortsatt er stigma ved. Likevel så syns jeg det er rett og rimelig å ville fikse det opp hvis jeg har penger til det (har en del arv, samt går en trygg økonomisk fremtid i møte). Erfaringer med dette?

Legger ut bilder etterhvert! Sitter langt inne å dokumentere hvor lite pene de er. :(

Anonymkode: a46ba...e5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal du fikse tennene dine. Det er da helt normalt.

Anonymkode: f1292...9fa

AnonymBruker
Skrevet

Gi for it!  Tennene betyr så utrolig mye og det er verdt pengene det koster å få fikset dem.  

Anonymkode: 3e79a...bf6

AnonymBruker
Skrevet

Syns likevel det er veldig synd å skulle potensielt skade det som er sunne tenner, og få fremtidige helseproblemer på grunn av det..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Syns likevel det er veldig synd å skulle potensielt skade det som er sunne tenner, og få fremtidige helseproblemer på grunn av det..

Hvilke fremtidige helseproblemer mener du?

Anonymkode: e6b3a...a61

AnonymBruker
Skrevet

Du burde gjøre det! Tenner er helt normalt å fikse på og en ordentlig selvtillitsboost. Har planer om å fikse tennene selv :)

Anonymkode: d7022...907

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke fremtidige helseproblemer mener du?

Anonymkode: e6b3a...a61

Spurte tannpleieren om det for et års tid tilbake, han sa at da måtte jeg regne med å få betydelig flere tannproblemer i fremtiden grunnet svakere tenner og ville fraråde meg å gjøre det.

Du ovenfor som tenker å fikse tennene; hvor gammel er du, og hvorfor?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...