Gå til innhold

Dere med sosialangst

Fremhevede innlegg

Skrevet
Joda..  

Det er jeg selv som mener jeg er ferdig med dette. Hun mener at jeg må bearbeide .

Men syns det bare blir verre og verre jo mer jeg tenker på fortiden.

Er det rett og dra frem hele fortiden som er så godt innelukket inni meg ..

Det kan jo bare være der ..

:-?  

:

men dersom plagene dine stammer fra den fortiden du bare prøver å viske ut, så vil du jo ikke bli kvitt plagene så lenge du ikke "rydder opp" i følelser som lager problemene?

jeg hadde en kjempetøff runde når vi gikk igjennom barndommen min, det var helt utrolig vanskelig å gå igjennom, og jeg ble på en måte brutt ned til bånn.... måtte sykemelde meg en måned mens vi drev med dette, for jeg klarte ikke snakke med mennesker eller fungelere særlig blandt folk... Det var kjempetøft!!! men for MIN del hadde jeg aldri i livet kommet meg videre med bearbeidelsen av mine daglige problemer dersom jeg ikke først startet der DET startet!!

om du skjønner.

det er greit at vi kan skyve det bak, mange kan sikkert leve med det også. men slike som meg, kan ikke det. Det tæret meg opp innvendig, ikke fordi jeg tenkte spesifikt på det som startet hele runden, men fordi jeg aldri ville klare å bygge opp den nødvendige troen på meg selv uten å rydde opp der den manglende troen startet!!

så selv om ikke ting fra barndommen var ett "merkbart" problem i hverdagen min, så var det ikke før jeg fikk "fikset" det, at jeg virkelig begynte å gå fremover.

og det kan gjøre kjempevondt!! jeg lurte virkelig på hva jeg hadde begitt meg ut på flere ganger!!

men nå, nå VET jeg at det var verd det!!

jeg skrev dagbok hver dag, psykologene mine sa at det kunne være lurt. Så kunne jeg skrive ned både redsel, angst, sinne, frustrasjon, sorg, savn, glede, avslappethet, kjærlighet og alt jeg satt å følte inni meg.

det var ok å se tilbake på.

NÅ kan jeg på en måte legge barndommen bak meg, :wink: for NÅ er jeg faktisk ferdig med den.

men det er du som skal klare dette! Det er DITT valg, du risikerer å måtte leve med plagene du har om du ikke vil se på problemene. Begge deler er vel tøft? men den ene går over, den andre går muligens ikke over uten at du fikser den første?

ihvertfall ikke om du likner meg i det hele tatt. :trøste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...