Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som blir fylt av uro og depresjon, når de tenker på livet? 

Livet er så.. det handler om å jobbe, føre slekten videre, bli gammel og ubrukelig, og dø.

Kanskje det hadde vært bedre å ikke vært født i det hele tatt. 

Anonymkode: df7b0...b8d

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Men hva skulle DU ønske livet kunne handle om da?

Bruk det at livet er meningsløst til å gjøre det meningsfylt. Du MÅ ikke ditt eller datt, det er ditt liv, lev det slik DU vil da vel! :biggrin:

Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
Gjest Elyanie
Skrevet

Nei, tar en dag av gangen. Bekymringer fører ingensteds.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, H.T.S skrev:

Du må jo ikke få barn og jobbe livet av deg.

Gå ut i verden, opplev noe.

Livet er ikke som jeg hadde tenkt meg. 

Det er vondt å se hvor mye suksess mennesker har rundt meg.. fine klær, vakker utseende, og en kjæreste osv.

Anonymkode: df7b0...b8d

Skrevet

Blir ikke fylt av uro nei, har funnet min ro med livet. Jeg tenker det er disse mulighetene vi har i dette livet (det finnes sikkert mer,men nå tar jeg det jeg kommer på)

Livet er meningsløst også dør du. :kaffekopp: 

Imellom her kan du VELGE å tilføre mening i livet ditt, eller du kan bare drite i alt, reise til Jamaica og røye gudene vet hva. 

Du kan prøve "The A4 style", mann, barn, gifte mål,familie. 

Du kan følge drømmene dine, jobbe hardt og leve slik DU ønsker.

Du kan ta selvmord. 

Du kan synes livet er meningsløst, bli bitter, sur, hate verden fordi den er urettferdig!! 

osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Been there, done that.

Det beste er å innse at tiden vi har på jorda er knapp, og det er viktigst å maksimere opplevelsene og nytelsene. Klart man må jobbe, men det er jo dessverre en ting alle må. Resten av tiden er du fri til å gjøre det du vil.

Det er negative og positive sider ved alle livsvalg man tar. Barn, familie osv gir jo økt trivsel i form av selskap og at man har noen å fostre. Men det kan være kjipt i form av manglende energi og tid. 

Det å bare nyte livet og reise osv, kan jo være greit. Det gir frihet, man får nye impulser og opplevelser. Men det kan kanskje bli ensomt i legnden også. Klart man kan finne likesinnede, men man kan kanskje miste den fellesskapsfølelsen man får ved å ha familie. Man har kanskje mer overskudd og tid også.

I bunn og grunn så gjelder det å finne ut hva du har lyst å fylle livet ditt med. Men om du er kvinne kan det være gret å avklare ovenfor deg selv om du vil ha barn eller ikke. For det er dessverre slik at du går ut på dato når det kommer til barn før eller senere. Det samme gjelder forsåvidt menn også, men de har faktisk muligheten til å bli fedre i høyere alder (ikke optimalt, men fortsatt mulig).

Personlig så er fokuset mitt å jobbe knallhardt de neste 25 årene, og så satse på å pensjonere meg i et fattig land. Leve som en konge der til jeg dør. I mellomtiden frem til pensjonisttilværelsen min, så skal jeg kose meg med prostituerte om nøden blir for stor, og ellers kose meg på nett og underholde meg selv på andre måter. Hakke tid, ork eller lyst til å ha en dame i livet mitt. Har ikke lyst på barn heller. 

Anonymkode: 8cc72...8f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...