AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 Hei! Sitter å skriver en oppgave, og har et par spørsmål relatert til kildehenvisning med APA stil. 1. Dersom jeg bruker flere ulike kilder av samme forfatter, hvordan skal jeg da referere i teksten? Spesielt dersom det er samme årstall. Har stort sett kun vært borti dette når jeg siterer fra en hjemmeside til en bedrift. Kan jeg bruke f.eks (Helly Hansen, 2015a), (Helly Hansen, 2015b) for å skille? 2. Siterer en 2015 årsrapport. Den må jo være skrevet i 2016, men all informasjonen er fra 2015. Skriver jeg da 2015 eller 2016? Noen som vet? Anonymkode: 5fda3...4cf
Ananas. Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 1. Ja 2. 2016. Det er publiseringen du forholder deg til, ikke når forfatteren fant eller kom på informasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #3 Skrevet 2. juni 2016 Den 31.5.2016 at 14.06, Ananas. skrev: 1. Ja 2. 2016. Det er publiseringen du forholder deg til, ikke når forfatteren fant eller kom på informasjon. Takk! Et spørsmål til: Skal jeg referere i executive summary? Anonymkode: 5fda3...4cf
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #6 Skrevet 2. juni 2016 Enda et dumt spørsmål. For oppgaven jeg skriver har jeg tatt kontakt med den bedriften jeg skriver om for å få svar på et par spørsmål. Av diverse årsaker er det ikke sikkert det lar seg gjøre å få til et intervju med dem. Har derimot funnet en publisert bacheloroppgave av andre studenter (annen skole) om samme bedriften, der de har fått et intervju med bedriften. Kan jeg bruke informasjonen fra denne oppgaven? Hvordan refererer jeg riktig her? Ettersom forfatterne av oppgaven er studentene, men primærkilden er den ansatte i bedriften. Anonymkode: 5fda3...4cf
Aviale Skrevet 2. juni 2016 #7 Skrevet 2. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Enda et dumt spørsmål. For oppgaven jeg skriver har jeg tatt kontakt med den bedriften jeg skriver om for å få svar på et par spørsmål. Av diverse årsaker er det ikke sikkert det lar seg gjøre å få til et intervju med dem. Har derimot funnet en publisert bacheloroppgave av andre studenter (annen skole) om samme bedriften, der de har fått et intervju med bedriften. Kan jeg bruke informasjonen fra denne oppgaven? Hvordan refererer jeg riktig her? Ettersom forfatterne av oppgaven er studentene, men primærkilden er den ansatte i bedriften. Anonymkode: 5fda3...4cf Det ville jeg spurt veileder om, ikke KG Lykke til med bachelor!
Skriblerier Skrevet 2. juni 2016 #8 Skrevet 2. juni 2016 Lykke til med bachelor! Selv har jeg fått god hjelp fra denne siden (men jeg bruker Chicago 16th): http://sokogskriv.no/kildebruk-og-referanser/referansestiler/apa-6th/
Renate79 Skrevet 2. juni 2016 #9 Skrevet 2. juni 2016 www.hihm.no har en veldig god guide til sitering i apa-stil. Masse eksempler og gode forklaringer! Gå inn på linken under og klikk der det står APA eksempelsamling. https://hihm.no/bibliotek/studiehjelp/referanseteknikk lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #10 Skrevet 2. juni 2016 1 time siden, Renate79 skrev: www.hihm.no har en veldig god guide til sitering i apa-stil. Masse eksempler og gode forklaringer! Gå inn på linken under og klikk der det står APA eksempelsamling. https://hihm.no/bibliotek/studiehjelp/referanseteknikk lykke til! Kjempeflott! Hjelper også meg ( ikke hi ) tnx Anonymkode: 10bd9...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #11 Skrevet 3. juni 2016 12 timer siden, Aviale skrev: Det ville jeg spurt veileder om, ikke KG Lykke til med bachelor! Det har jeg gjort, men tar så lang tid å få svar på sånne småspørsmål pga tidsforskjell mellom meg og veileder😊 Skal se på de linkene jeg fikk lenger opp her! Takk😄 Anonymkode: 5fda3...4cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå