AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 Hei, både jeg og venninna mi har søkt på en jobb som trengte flere folk. Jeg fikk svar og hun ikke. Når er hun kjempe sur på meg for at eg jeg fikk jobben. Dette er en fantastisk mulighet for meg, men jeg blir kjempe lei meg når hun driver å kjefter på meg... Hva skal jeg gjøre? Hun er en person som er ekstremt vanskelig å si imot. Hun er alltid snill mot andre og er ganske forsiktig av seg, mistenker at hun tar alt raseriet sitt ut over meg pga hun er trygg på meg... Er overlykkelig for jobben, men hun dreper gleden min. Anonymkode: 667c2...085
OppNedPåAlt Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 Av og til så må man tenke på seg selv. Ta jobben. Hun kommer over det. Er ikke sikkert hun hadde blitt ringt opp selv om du ikke hadde søkt. 16
Macro Skrevet 31. mai 2016 #3 Skrevet 31. mai 2016 Ta jobben du viss hun tenker seg om så hjelper det ikke hennes situasjon at du også sitter uten jobb. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #4 Skrevet 31. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, både jeg og venninna mi har søkt på en jobb som trengte flere folk. Jeg fikk svar og hun ikke. Når er hun kjempe sur på meg for at eg jeg fikk jobben. Dette er en fantastisk mulighet for meg, men jeg blir kjempe lei meg når hun driver å kjefter på meg... Hva skal jeg gjøre? Hun er en person som er ekstremt vanskelig å si imot. Hun er alltid snill mot andre og er ganske forsiktig av seg, mistenker at hun tar alt raseriet sitt ut over meg pga hun er trygg på meg... Er overlykkelig for jobben, men hun dreper gleden min. Anonymkode: 667c2...085 Det er nok som du sier, hun er trygg på deg. Ta det som et kompliment. La henne rase fra seg og støtt henne i jobben med å finne en ny jobb. Anonymkode: b3053...a02 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #5 Skrevet 31. mai 2016 Ta jobben! Vennskap er ikke alltid for evig, men en CV er! Anonymkode: 2fc43...95a 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #6 Skrevet 31. mai 2016 Du skal ikke tillate deg å bli "kjeftet på". Spør henne om hun hadde tatt jobben dersom hun ble tilbudt den. I så fall ville hun vært i situasjonen hun nå kjefter på deg for å være i. Anonymkode: ce014...806 7
Gjest Tom/Loki Skrevet 31. mai 2016 #7 Skrevet 31. mai 2016 Ta jobben, de vokser ikke akkurat på trær.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #8 Skrevet 31. mai 2016 Ta jobben. Det er en grunn til at du fikk den og ikke hun. Å spør henne om hun ville likt det dersom du hadde kjeftet på henne fordi hun hadde fått jobben. Sånne mennesker altså Anonymkode: 80f7d...36d 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #9 Skrevet 31. mai 2016 Kommer til å ta jobben ja! Dette er en stor mulighet for meg. Godt å høre dere er enige Anonymkode: 667c2...085 4
Gjest Evans Skrevet 31. mai 2016 #10 Skrevet 31. mai 2016 Jeg og ei venninne var i samme situasjon som du beskriver. Vi var begge innkalt til intervju. Hun hadde allerede en jobb, jeg var uten. Hun fikk tilbudet og takket ja. Det var helt forferdig kjipt. Det må jeg si, men vi er konkurrenter - vi konkurrerer på det samme markedet om de samme jobbene, og da er det slik det blir innimellom. Venninna di kommer seg over det så fort hun har fått seg en annen jobb. Bare pass på at du ikke skyter for mye av den utrolig flotte jobben din Det kan være vondt for den som ikke fikk jobben..
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #11 Skrevet 31. mai 2016 Det er ikke din skyld. Arbeidsgiveren fikk bedre inntrykk av deg, så da får hun gå videre og søker på noe annet. Anonymkode: 15c0d...df1
Gjest O.G. Skrevet 31. mai 2016 #12 Skrevet 31. mai 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke tillate deg å bli "kjeftet på". Spør henne om hun hadde tatt jobben dersom hun ble tilbudt den. I så fall ville hun vært i situasjonen hun nå kjefter på deg for å være i. Anonymkode: ce014...806 Nemlig.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #13 Skrevet 31. mai 2016 Du tar jobben og gleder deg over den, men du trenger jo ikke å gni det inn hos henne helelr. Spør hvordan hun hadde reagert hvis det var motsatt. Jeg er i en ganske lik sak nå der jeg og en god kollega søkte samme ettertraktede jobb i bedriften, jeg fikk den og hun fikk avslag. Jeg er selvfølgelig superhappy og deler gladelig det med de som er rundt, men snakker ikke så mye om det når hun er der. Hun fikk for øvrig tilbud om en lignende stilling hos en samarbeidende bedrift, men er usikker på hele jobben, så da forsøker jeg heller å bygge henne opp ifm det. Anonymkode: f8242...287
Merovingian Skrevet 31. mai 2016 #14 Skrevet 31. mai 2016 På tide at du gjør som henne, tankesett type "me, myself and I" Ta jobben, gled deg og gi pokker i hva hun mener og sier. Tror du hun hadde ofret deg en tanke hvis det var omvendt? Tror ikke det. Grattis med ny jobb btw 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #15 Skrevet 1. juni 2016 Hvorfor søker dere samme jobber? Man må regne med at det blir drama når man blander vennskap og det profesjonelle, det er en av grunnene til at man skal holde privatlivet adskilt Anonymkode: 5fc62...5ac
kikkana Skrevet 1. juni 2016 #16 Skrevet 1. juni 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, både jeg og venninna mi har søkt på en jobb som trengte flere folk. Jeg fikk svar og hun ikke. Når er hun kjempe sur på meg for at eg jeg fikk jobben. Dette er en fantastisk mulighet for meg, men jeg blir kjempe lei meg når hun driver å kjefter på meg... Hva skal jeg gjøre? Hun er en person som er ekstremt vanskelig å si imot. Hun er alltid snill mot andre og er ganske forsiktig av seg, mistenker at hun tar alt raseriet sitt ut over meg pga hun er trygg på meg... Er overlykkelig for jobben, men hun dreper gleden min. Anonymkode: 667c2...085 Du bør ta jobben såklart! Vet ikke helt forhistorien men skulle tro at en god venn ville se ditt syn også. Dessuten må det være ett pluss for henne om du får jobben, da det kan åpne muligheter for henne senere å ha deg der. Dagens marked baserer seg jo ofte på bekjentskap. 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 1. juni 2016 #17 Skrevet 1. juni 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest lizard queen Skrevet 1. juni 2016 #18 Skrevet 1. juni 2016 Nå vet jeg ikke hvilken type jobb det er men sånn generelt er det sykt vanskelig å få seg jobb for tiden, får du et tilbud som faktisk virker som noe du kan like så takker du ikke nei fordi venninna di er sur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå