AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 Jeg er kjempeforelsket i en fyr, desverre ulykkelig forelsket, har vært det i ca 2 år nå, og det går desverre ikke over da vi er så dumme at vi fortsetter å ha kontakt. Jeg har det helt utrolig fint når jeg er med han, føler jeg sprenger skalaen på hvor lykkelig man kan være etter å ha vært sammen med han. Han mener at han ikke har de rette følelsene, men jeg klarer ikke helt å tro det, jeg skjønner jo at han snakker sant, men når vi er sammen klarer jeg ikke la være å innbille meg at han også må føle noe for meg. Vi er begge over 30. Jeg prøver å date nye, men det ender bare med at jeg må avbryte uansett hvor bra fyren er, fordi jeg sammenligner alt med han jeg har følelser for. Føler dette begynner å bli skikkelig kjipt og plagsomt. Vet at jeg må kutte kontakten, men lurer egentlig på om noen her har opplevd dette med å date eller bli kjærester med en som ikke er førstevalget ditt fordi førstevalget er en du av ulike årsaker ikke kan få? Har følelsene for din "nummer 1" kjølnet etterhvert? Setter pris på svar, helst litt konstruktive, er ikke helt i humør til sånne trollesvar eller spydigheter :/ Anonymkode: a89c3...200
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 Jeg er sammen med nest beste..... Og har der bra sammen med han. Men følelsene for HAN har ikke blitt borte ennå... Hatt de i 12 år... Ikke sett han siste 6 årene... Men føler like sterkt for han den dag idag.... Anonymkode: 46f94...779
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #3 Skrevet 31. mai 2016 Redd jeg er i samme båt som deg. Prøver også å date andre, men det er 1 date også synes jeg bare det er ubehagelig når de siden kontakter meg. Klarer ikke ha sex med andre en gang, selv om det kan gå lange perioder hvor nr 1 ikke vil møte meg og knapt vil snakke med meg.. Men så kommer de gode periodene hans igjen også da. Huff, skikkelig kjip situasjon, rart hvordan man alltid beholder håpet. Anonymkode: def91...9ef
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 31. mai 2016 #4 Skrevet 31. mai 2016 Når jeg ser tråder som dette takker jeg Shiva for at jeg er singel.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #5 Skrevet 31. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sammen med nest beste..... Og har der bra sammen med han. Men følelsene for HAN har ikke blitt borte ennå... Hatt de i 12 år... Ikke sett han siste 6 årene... Men føler like sterkt for han den dag idag.... Anonymkode: 46f94...779 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Redd jeg er i samme båt som deg. Prøver også å date andre, men det er 1 date også synes jeg bare det er ubehagelig når de siden kontakter meg. Klarer ikke ha sex med andre en gang, selv om det kan gå lange perioder hvor nr 1 ikke vil møte meg og knapt vil snakke med meg.. Men så kommer de gode periodene hans igjen også da. Huff, skikkelig kjip situasjon, rart hvordan man alltid beholder håpet. Anonymkode: def91...9ef Hei dere, takk for svar. Er sånn jeg også har det, syntes det er dødskjipt å føle så sterkt for noen, og føle at vi har det så sykt bra når vi er sammen, også føler ikke han det samme. Jeg er litt redd følelsene hos meg aldri kommer til å stoppe heller, har aldri følt det på denne måten før i tidligere forhold engang, til tross for at jeg har vært ganske så betatt og forelsket før, men ikke på denne måten. Og vil ikke være singel til jeg er 90 år heller, syntes det er litt trist da. Skulle på en måte ønske at han fikk seg kjæreste, slik at vi i hvertfall måtte bryte av kontakten og sorgprosessen kunne komme i gang. 12 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Når jeg ser tråder som dette takker jeg Shiva for at jeg er singel. Ok. Anonymkode: a89c3...200
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #6 Skrevet 31. mai 2016 Det vil ikke være rett overfor herr Nestbest. Du må få mer kontroll over følelsene du har for han du er forelsket i. En viktig bit på veien er å kutte all, og da mener jeg absolutt all kontakt med ham. Slett han på SoMe, slett telefonnummer og e-postadresse. Og gi han beskjed om at siden han ikke er interessert i et skikkelig forhold til deg, må du bryte all kontakt for å komme deg videre. Og at han i det minste må respektere deg såpass at han ikke tar kontakt. Forelskelser falmer når de ikke får næring. Og jobber du hardt nok med deg selv, vil du kunne begynne å se etter Mr Right om kanskje et års tid. Før det kan det være en ide å ligge litt rundt. For å få han du er forelsket i fysisk ut av kroppen. Anonymkode: c81e8...362 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #7 Skrevet 31. mai 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil ikke være rett overfor herr Nestbest. Du må få mer kontroll over følelsene du har for han du er forelsket i. En viktig bit på veien er å kutte all, og da mener jeg absolutt all kontakt med ham. Slett han på SoMe, slett telefonnummer og e-postadresse. Og gi han beskjed om at siden han ikke er interessert i et skikkelig forhold til deg, må du bryte all kontakt for å komme deg videre. Og at han i det minste må respektere deg såpass at han ikke tar kontakt. Forelskelser falmer når de ikke får næring. Og jobber du hardt nok med deg selv, vil du kunne begynne å se etter Mr Right om kanskje et års tid. Før det kan det være en ide å ligge litt rundt. For å få han du er forelsket i fysisk ut av kroppen. Anonymkode: c81e8...362 Takk er dritvanskelig, kan ikke forestille meg å aldri se han igjen, men er vel sånn det må bli. Har forsøkt i perioder, men følelsene går ikke bort føler han kunne reist bort i 10 år og følelsene hadde fortsatt vært der. Ligge rundt er jeg ikke så sikker på om jeg vil kanskje prøve å finne en ff eller noe, men føles nesten ut som utroskap å være fysisk med en annen:s Anonymkode: a89c3...200 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #8 Skrevet 31. mai 2016 Dere jenter er så rævva og svake. Det går ikke over når dere fortsetter å pleie kontakten, og han sier ikke nei takk til litt knull i ny og ne mens han venter på det han leter etter. Det dere bør gjøre er å stoppe kontakten og komme dere videre. Når dere allerede vet, eller bør vite, at det ikke blir noe mer, så er det så uproduktivt å sitte og vente på at han skal såre dere mer og mer. Det finnes bedre folk der ute, men det får dere ikke oppleve så lenge dere klamrer dere fast i gjerdet dere allerede sitter på. Dere må handle først, så kommer følelsene etter. Anonymkode: 6bf50...c7c 4
Sissan1 Skrevet 31. mai 2016 #9 Skrevet 31. mai 2016 (endret) Sikker på at du er forelsket i ham? Sikker på at du ikke er forelsket i følelsen du får når du er sammen med ham? Forelsket i forelskelsen på en måte? Hva slags forhold har dere egentlig i dag? Jeg husker fortsatt en jeg var dødsforelsket i for lenge siden, han sitter fast og vil nok gjøre det for alltid. Vi hadde en fantastisk tid sammen i ungdommen, og av ulike grunner fikk vi aldri prøvd oss på et ordentlig forhold. Jeg tenkte at jeg er forelsket i ham, men skal jeg være ærlig, er det tanken på at de stundene vi hadde sammen og følelsen av sol og båt og forelskelse og ung kjekk mann som skaper følelsene. Illusjonen om at det kunne vart for evig om det ble oss. Ikke ham med alle hans flotte og mindre flotte sider. Jeg kaller ham min "what-if". Jeg har skjønt fra mange samtaler med venninner at mange av oss bærer en slik "what-if". Men å opphøye "what-if"-en til en "nummer 1" som setter aktuelle partnere i en nest best posisjon er ikke hensiktsmessig. Eller rettferdig mot oss selv. Siden din flamme ikke gjengjelder dine følelser, har du kanskje truffet din "what-if". Jeg er ikke så sikker på om det å bryte all kontakt er det mest hensiktsmessige, men hva du skal gjøre avhenger jo litt av hva slags forhold dere egentlig har i dag. Og hva du ønsker deg fremover, i den situasjonen du er. Endret 31. mai 2016 av Sissan1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #10 Skrevet 31. mai 2016 Hva vil du folk skal si da? Du ødelegger for deg selv når du fortsetter å ha kontakt med han. Han har NULL interesse for deg som partner. Det vil ALDRI skje. Men du fortsetter å bygge opp forelskelsen i hodet ditt og drømmer om at det hadde vært fantastisk. Mannen er sikkert ikke så bra som du tror han er en gang. Og ikke bruk andre tilfeldig menn til å ordne livet ditt. Dette må du fiske selv, ikke lene deg på andre menn til å ta over hans plass. Ingen mann fortjener at du prøver å være sammen med han for å dempe følelsene for en annen person. At du i det hele tatt vurderer å bruke andre sine følelser for deg på den måten ! Anonymkode: 74966...ef9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #11 Skrevet 31. mai 2016 31 minutter siden, Sissan1 skrev: Sikker på at du er forelsket i ham? Sikker på at du ikke er forelsket i følelsen du får når du er sammen med ham? Forelsket i forelskelsen på en måte? Hva slags forhold har dere egentlig i dag? Jeg husker fortsatt en jeg var dødsforelsket i for lenge siden, han sitter fast og vil nok gjøre det for alltid. Vi hadde en fantastisk tid sammen i ungdommen, og av ulike grunner fikk vi aldri prøvd oss på et ordentlig forhold. Jeg tenkte at jeg er forelsket i ham, men skal jeg være ærlig, er det tanken på at de stundene vi hadde sammen og følelsen av sol og båt og forelskelse og ung kjekk mann som skaper følelsene. Illusjonen om at det kunne vart for evig om det ble oss. Ikke ham med alle hans flotte og mindre flotte sider. Jeg kaller ham min "what-if". Jeg har skjønt fra mange samtaler med venninner at mange av oss bærer en slik "what-if". Men å opphøye "what-if"-en til en "nummer 1" som setter aktuelle partnere i en nest best posisjon er ikke hensiktsmessig. Eller rettferdig mot oss selv. Siden din flamme ikke gjengjelder dine følelser, har du kanskje truffet din "what-if". Jeg er ikke så sikker på om det å bryte all kontakt er det mest hensiktsmessige, men hva du skal gjøre avhenger jo litt av hva slags forhold dere egentlig har i dag. Og hva du ønsker deg fremover, i den situasjonen du er. Jeg er forelsket i han ja :-) er nok aldri noen garanti for at noen forhold varer for alltid og at det er rosenrødt hele tiden, han her har mange "dårlige" sider, slik som alle andre mennesker. Tusen takk for innspill får se hva som skjer med kontakten, vi er delvis i samme omgangskrets, så er litt vanskelig å få kutta helt, men må nok gå inn i meg selv å innse at jeg må prøve å unngå situasjoner hvor vi ender opp samme sted. Anonymkode: a89c3...200
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #12 Skrevet 31. mai 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vil du folk skal si da? Du ødelegger for deg selv når du fortsetter å ha kontakt med han. Han har NULL interesse for deg som partner. Det vil ALDRI skje. Men du fortsetter å bygge opp forelskelsen i hodet ditt og drømmer om at det hadde vært fantastisk. Mannen er sikkert ikke så bra som du tror han er en gang. Og ikke bruk andre tilfeldig menn til å ordne livet ditt. Dette må du fiske selv, ikke lene deg på andre menn til å ta over hans plass. Ingen mann fortjener at du prøver å være sammen med han for å dempe følelsene for en annen person. At du i det hele tatt vurderer å bruke andre sine følelser for deg på den måten ! Anonymkode: 74966...ef9 Oi :o Anonymkode: a89c3...200
Envy Skrevet 31. mai 2016 #13 Skrevet 31. mai 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vil du folk skal si da? Du ødelegger for deg selv når du fortsetter å ha kontakt med han. Han har NULL interesse for deg som partner. Det vil ALDRI skje. Men du fortsetter å bygge opp forelskelsen i hodet ditt og drømmer om at det hadde vært fantastisk. Mannen er sikkert ikke så bra som du tror han er en gang. Og ikke bruk andre tilfeldig menn til å ordne livet ditt. Dette må du fiske selv, ikke lene deg på andre menn til å ta over hans plass. Ingen mann fortjener at du prøver å være sammen med han for å dempe følelsene for en annen person. At du i det hele tatt vurderer å bruke andre sine følelser for deg på den måten ! Anonymkode: 74966...ef9 Bitter much?
Rosalie Skrevet 31. mai 2016 #14 Skrevet 31. mai 2016 3 minutter siden, Envy skrev: Bitter much? Hæh? Det er fryktelig stygt å bruke andres følelser. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #15 Skrevet 31. mai 2016 17 minutter siden, Rosalie skrev: Hæh? Det er fryktelig stygt å bruke andres følelser. Og hvem er det som bruker andres følelser her? Anonymkode: 826e5...7ca 1
Rosalie Skrevet 31. mai 2016 #16 Skrevet 31. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hvem er det som bruker andres følelser her? Anonymkode: 826e5...7ca TS blir antagelig brukt av crushet nå, og vurderer å finne en hun kan bruke følelsene til. 2
Sissan1 Skrevet 31. mai 2016 #17 Skrevet 31. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva vil du folk skal si da? Du ødelegger for deg selv når du fortsetter å ha kontakt med han. Han har NULL interesse for deg som partner. Det vil ALDRI skje. Men du fortsetter å bygge opp forelskelsen i hodet ditt og drømmer om at det hadde vært fantastisk. Mannen er sikkert ikke så bra som du tror han er en gang. Og ikke bruk andre tilfeldig menn til å ordne livet ditt. Dette må du fiske selv, ikke lene deg på andre menn til å ta over hans plass. Ingen mann fortjener at du prøver å være sammen med han for å dempe følelsene for en annen person. At du i det hele tatt vurderer å bruke andre sine følelser for deg på den måten ! Anonymkode: 74966...ef9 Hvorfor i alle dager får dette innlegget så mye tyn da? Snodig, syk, bitter osv? Med unntak av litt voldsom bruk av tegnsetting og caps lock, er jo første avsnitt en direkte avskrift av hva TS selv har sagt. Han er ikke interessert, han har sagt tydelig at han ikke er interessert. Hun fortsetter å klynge seg til håpet om at han ombestemmer seg. Sannsynligheten for at han gjør det når han nå er så tydelig er jo veldig liten, selv om hun trygler og har sex aldri så mye. Andre avsnitt er jo også helt på sin plass syns jeg? Å date for å komme over mannen er jo ikke å bruke andre menn, dating er dating og ikke noe bindende. Men om hun innleder et forhold til en annen, mens hun drømmer om, tenker på og håper på at herren fra HI skal komme tilbake, mener jeg det er ugreit i forhold til ny kjæreste. Jeg ville ikke like å bli brukt som en brikke i å komme over noen, i hvert fall ikke om jeg ikke fikk grundig beskjed om et i forkant så jeg selv kunne velge. Jeg tror en god del mennesker har opplevd å bli brukt på den måten, og da kan vi virkelig snakke om å bli såret og sitte igjen som den tapende part når man skjønner at det man trodde var et forhold egentlig handle om at man ble brukt som et verktøy i en annen kjærlighetsprosess... 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #18 Skrevet 31. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sammen med nest beste..... Og har der bra sammen med han. Men følelsene for HAN har ikke blitt borte ennå... Hatt de i 12 år... Ikke sett han siste 6 årene... Men føler like sterkt for han den dag idag.... Anonymkode: 46f94...779 Vet mannen din om dette? eller bruker du ham siden han er snill og trygg mann? derfor jeg er kresen på damer fy faen!! Anonymkode: ce94e...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #19 Skrevet 31. mai 2016 1 time siden, Rosalie skrev: TS blir antagelig brukt av crushet nå, og vurderer å finne en hun kan bruke følelsene til. Vedkommende TS liker har jo sagt klinkende klart at han ikke vil være i et forhold med henne. På hvilken måte er det han bruker henne? På hvilken måte er det TS bruker følelsene til andre menn når intensjonen hennes er å komme seg videre? Hun vil jo genuint finne en mann og få de rette følelsene som gjør at hun ikke tenker på han andre. Jeg forstår ikke tankegangen din. Det er jo ingen her som bruker noen. Man kan likevel ikke kontrollere følelsene sine. Man må finne en måte som gjør at en kan komme seg videre i livet. Det forstår jeg ikke hvorfor er urimelig. Anonymkode: 826e5...7ca 1
Gjest Minesveiper Skrevet 31. mai 2016 #20 Skrevet 31. mai 2016 Du burde kanskje kutte ut nr.1 fyren din helt, da glemmer du han og kan begynne å få følelser for andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå