Gå til innhold

Mest effektivt, jogge eller gå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mest effektivt å jogge 20 min eller gå 30 min? 

Pluss , er det lurt å ta en shake etter løpetrening i tilegg til styrketrening? Har det effekt

Anonymkode: f08ab...1a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mest effektivt å jogge, både når det kommer til kaloriforbrennng og til å forbedre kondisjonen.

Hvorfor ikke jogge i 30 min?

Hva er det du ønsker å oppnå? En shake har ikke noen spesiell effekt i seg selv, men kroppen trenger selvsagt næring..

Anonymkode: cc3d1...74c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er også veldig gunstig for hjertet å komme opp i høy puls hver dag, altså ved for eksempel kondisjonstrening, ikke raskere puls siden du går opp noen trapper.

Anonymkode: 2e653...30b

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha ekstremt lite kunnskap som ikke vet dette. Det er selvsagt bedre å jogge i 10 minutt enn å gå i 20 minutt.
jogging er alltid best. Tenk på hva som er tyngst, det er best. Anbefaler deg å lese deg litt opp før du begynner trening. 

Anonymkode: 4f1f2...933

• Liker 1
Gjest UhuruPeak
Skrevet

Det som er tyngst er absolutt ikke alltid best! Hva som er best kommer ampå utgangspunkt og målsetting. TS hvilken form er du i og hva ønsker du å oppnå?

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen for at jeg spør er fordi det tar 30 min å gå til jobb, i raskt tempo. Åsså tar det meg 18-20 min å jogge i lavt tempo. Det har seg sånn at jeg svetter mye mer av joggingen men da må jeg bruke tid på å dysje på jobb, derfor ville jeg spørre om det virkelig var nødvendig å jogge , slik at jeg heller kunne gå og spare tid når jeg kom frem ! 

Jeg har ikke noe kunnskap om jogging , jeg trener normalt sett bare styrke! 

Mitt mål er å bli sterk, stram og ned i fettprosent :) 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, UhuruPeak skrev:

Det som er tyngst er absolutt ikke alltid best! Hva som er best kommer ampå utgangspunkt og målsetting. TS hvilken form er du i og hva ønsker du å oppnå?

Den 31. mai 2016 at 11.32, AnonymBruker skrev:

Du må ha ekstremt lite kunnskap som ikke vet dette. Det er selvsagt bedre å jogge i 10 minutt enn å gå i 20 minutt.
jogging er alltid best. Tenk på hva som er tyngst, det er best. Anbefaler deg å lese deg litt opp før du begynner trening. 

Anonymkode: 4f1f2...933

Den 31. mai 2016 at 11.20, AnonymBruker skrev:

Det er mest effektivt å jogge, både når det kommer til kaloriforbrennng og til å forbedre kondisjonen.

Hvorfor ikke jogge i 30 min?

Hva er det du ønsker å oppnå? En shake har ikke noen spesiell effekt i seg selv, men kroppen trenger selvsagt næring..

Anonymkode: cc3d1...74c

Grunnen for at jeg spør er fordi det tar 30 min å gå til jobb, i raskt tempo. Åsså tar det meg 18-20 min å jogge i lavt tempo. Det har seg sånn at jeg svetter mye mer av joggingen men da må jeg bruke tid på å dysje på jobb, derfor ville jeg spørre om det virkelig var nødvendig å jogge , slik at jeg heller kunne gå og spare tid når jeg kom frem ! 

Jeg har ikke noe kunnskap om jogging , jeg trener normalt sett bare styrke! 

Mitt mål er å bli sterk, stram og ned i fettprosent :) 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Den 6/1/2016 at 15.43, AnonymBruker skrev:

Grunnen for at jeg spør er fordi det tar 30 min å gå til jobb, i raskt tempo. Åsså tar det meg 18-20 min å jogge i lavt tempo.

Du forbrenner ca samme mengde kalorier enten du går eller jogger samme distansen. Dersom du jogger og får opp pulsen vil du ha høyere forbrenning utover dagen enn om du gikk. Ønsker du å forbedre kondisjonen er jogging selvfølgelig det beste.

Anonymkode: f1614...fd1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...