AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 En veldig lei situasjon, og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre oppi dette.Jeg har mistet beste venninnen min til ustabile mennesker og rus. Vi er begge 22 år, og jeg har vært i et forhold i snart 3 år - og på denne tiden så har vi tilbrakt mindre og mindre tid sammen, og det var aldri meg som ikke tok nok kontakt - men hun ville helst på byen hver helg (gjerne fredag og lørdag) så da begynte hun heler å henge med to gamle venninner (begge disse venninnene ruser seg, ingen av de har jobb, og de ruser seg gjerne hver dag). Jeg viste ikke hvordan jeg skulle håndtere dette, for jeg ville ikke være med på dette, men samtidig ønsket jeg ikke å miste henne. Jeg prøvde så godt jeg kunne å ta kontakt med henne, men det gikk fra at vi snakket sammen hver dag til omtrent ingen kontakt. Og når vi først fikk kontakt, skulle hun bare fortelle meg masse om masse drama, rus-historier og slikt. Kort og greit; hun har en mor som er narkoman, og jeg ser nå hva som holder på å skje med henne, hun blir bare mer og mer lik moren sin: På søken etter rus, bare "festligheter" og alt er et konstant drama. Hun oppfører seg som om hun er en umoden 15-16 åring, ligger rundt med folk hun ikke en gang liker, bare ruser seg og ja.. Jeg syns dette er helt forjævelig. Hva skal jeg gjøre i denne situasjonen? Jeg har prøvd å ta kontakt med henne, det virker som jeg er den eneste som er interessert i å være venn med henne og hun fins ikke interessert i å ha så mye kontakt med meg mer, men skal jeg bare sitte å se på at hun ødelegger seg når vi har vært bestevenner siden vi var små? ! Hun har også blitt enda mer egoistisk, og dette tror jeg kommer at av hun ruser seg.. Det virker som om hun ikke vil gå på cafe eller gjøre noen "normale" ting som jeg har foreslått... Noen råd? Anonymkode: 4b295...978
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #2 Skrevet 30. mai 2016 Du er en god venninne som bryr seg, TS. Men å løsrive en person fra et sånt miljø er ikke lett, nesten umulig hvis personen selv ikke ønsker det. For å kutte ut rus så må man jo være innstilt på det selv, og det er sikkert vanskelig for henne siden hun har en narkoman mor som gjør at hun identifiserer seg lettere i det miljøet enn hos oss "rusfrie". Hvis hun ikke responderer på kontakten eller det du prøver å fortelle henne, så ville jeg nok ha lagt ballen på hylla for en stund(etter en lengre periode med iherdig forsøk, selvfølgelig), med mindre du vet at hun har noen andre i nær familie som kan være med i å ta i et tak. Det er nok vanskelig for henne å se andre muligheter til å gjøre noe ut av livet sitt en rus for øyeblikket, og ofte så kan det gjøre vondt verre med kontakten mellom deg og henne hvis du skal begynne å dra henne ut av komfort sonen, som gjør at hun ikke ønsker kontakt med deg lengre. Hva er det hun ruser seg på, forresten? Og dette er daglig? Håper du får noen råd fra noen som har vært i samme situasjon tidligere Anonymkode: fae3d...4ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå