Gå til innhold

Dele rom eller ikke - med mannlig kamerat på ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og har bare reist med venninner på ferie tidligere, hvor vi da har delt et dobbeltrom. Men nå har jeg tenkt å reise med en mannlig kamerat, og jeg lurer på hva som egentlig er vanlig da - å bestille enkelt- eller dobbeltrom? Jeg har ikke så god råd, så prismessig er det jo best for meg å dele rom. Men jeg vet ikke om det sender feil signaler hvis to av motsatt kjønn deler rom, selv om man bare er venner?

Jeg skal snakke med han om dette senere, men ville bare forhøre meg først litt her om hva som egentlig er vanlig, da jeg ikke har peiling.

Anonymkode: e1da2...d87

Skrevet

Venner kan ha sex, så jeg ser ikke problemet med mindre dere begge tar med dere noen hjem fra byen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Venner kan ha sex, så jeg ser ikke problemet med mindre dere begge tar med dere noen hjem fra byen.

Nei, vi skal ikke ha sex, og skal ikke ha med noen hjem fra byen.

Skrevet

Dette er noe du må kjenne på selv. 

Har opptil flere ganger delt rom med en "mannlig kamerat" helt uten problemer, men da har ingen av oss sett på hverandre som noe annet enn venner. Vi har kost oss glugg ihjel på ferie sammen og det har fungert meget bra :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, veraa94 skrev:

Dette er noe du må kjenne på selv. 

Har opptil flere ganger delt rom med en "mannlig kamerat" helt uten problemer, men da har ingen av oss sett på hverandre som noe annet enn venner. Vi har kost oss glugg ihjel på ferie sammen og det har fungert meget bra :) 

Det høres jo veldig bra ut.

Skrevet

Jeg ville tenkt at man går glipp av mye tid sammen hvis man bor på hvert sitt rom. Man kan selvsagt være heldig å få to enkeltrom ved siden av hverandre, og da kan man enkelt sove i hvert sitt rom. På den annen side - hvis du ikke stoler på at han respekterer dine grenser for hva som er ok - så hadde jeg vært skeptisk til hele turen.

• Liker 1
Skrevet

Hvis begge vil det og er komfortable med det så må dere jo bare dele rom. Det er vel også mulig å bestille leilighet istedenfor hotell. Enten med to soverom eller med ett soverom og hvor den ene sover på stuen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd på hotell med mannlige venner flere ganger uten problem. 

Anonymkode: 1c7be...8f1

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor nære venner dere er, men når jeg har vært på ferie med mannlige kompiser har jeg forsøkt å unngå å dele rom så langt det er mulig, da jeg er ganske privat av meg og er livredd for at noe skal misforstås. Måten vi da har løst det på er at vi har leid en leilighet med flere rom, eller at vi har bodd på hostel, der man jo sover i sovesal (så kan man jo også dele rom uten at det blir kleint). På booking-steder på nett (slik som booking.com) kan man som regel velge om man vi se på overnattingssteder med ett eller to rom, og i tillegg kan du se på hvilken type rom de forskjellige stedene har, slik at du i hvert fall kan velge to enkeltsenger fremfor en dobbelseng. 

Anonymkode: d07b9...0d0

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd med mannlig venner flere ganger på tur.

Han ene delte jeg dobbeltseng med også uten at noe skjedde. Vært venner i mange før vi reiste, og i mange år etterpå :)

Anonymkode: 9476d...70f

Skrevet

Jeg har nesten utelukkende mannlige venner . Og de har jeg kjent i mange år . Null problem . Aldri vært noe spørsmål engang . om en av oss har fått en kjæreste etter en bestilt tur , så har de fått tilbud om og bli med . Kan de , eller vil de ikke , så av hensyn så har vi booket oss på hvert vårt rom. Men som sagt , venner er venner . Gutter eller jenter. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har både delt rom og dobbeltseng med mannlige venner på ferie uten problem :)

Om jeg ikke ville dele rom med en venn fordi jeg var usikker på intensjonenr hans, så hadde jeg nok ikke dratt på ferie med han i det hele tatt. 

Men som flere skriver er det jo mulig å leie leilighet også. Det kan jo være både vel så billig og gøy som å bo på hotell. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.. 

Endret av annebanane
Skrevet

Jeg ville syntes det er litt kleint. Har mange mannlige venner, men blir aldri helt komfortabel på alle måter. Liker ikke å dele bad med dem og jeg liker ikke å sove i samme rom som dem :P Selv med mannlig familie, synes jeg det er kleint. Det er kun med kjæreste det duger.

Men hadde jeg hatt dårlig råd, så hadde jeg nok fått det til å funke med et dobbeltrom, ass.

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi skal ikke ha sex, og skal ikke ha med noen hjem fra byen.

Det sier du nå ja, men etter to-tre tequilas tenker jeg at pipen får en annen lyd. Håhå!

Annonse
Skrevet

Dere kan jo sende mail til hotellet og be om dobbeltrom med to senger? 

Gjest Rose11
Skrevet (endret)

Kommer jo helt an på. Det er noen mannlige venner jeg ikke kunne delt rom med. Pga de kan ha sex med alt som har fitte og respekterer ikke andre sine grenser. Var på ferie med en jeg delte rom med (resten var kjærestepar ) og sa jeg ikke var interessert i sex eller noe. Allerede første natten prøvde han seg og det var veldig slitsomt. Sånn var det kveld. Maste om sex, så endte med at jeg fikk mitt eget rom de to siste nettene. 

Jeg har også noen mannlige venner som jeg kan lett dele rom med utenat det blir mas om sex. Det er deilig. 

Du får jo bare se selv. Ikke alle rom har dobbeltsenger. Noen har enkelt senger å. Kan det være en mulighet? 

Endret av Rose11
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Tenker jeg sier det er greit med dobbeltrom hvis vi har enkeltsenger.

TS

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar. Tenker jeg sier det er greit med dobbeltrom hvis vi har enkeltsenger.

TS

Og da bestiller man twin bed, men det vet du kanskje? Jeg var ikke klar over det før ganske nylig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...