Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med en dame fra somalia. Jeg har ofte sagt så fin du er i dag, fin genser, tunika osv. I dag kom hun med en pose med klær å ville ha meg til å prøve, jeg prøvde noe før jeg sa jeg måtte jobbe igjen. Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle si nei takk, så tenkte at jeg bare sier ja å legger det bort så lenge. Hun ville da ha penger for det. Hjelpes, en jakke skulle hun ha 300 for og kjole 200 osv. Jeg bruker ikke den typen tøy. Hva skal jeg gjøre og hvordan takke nei i morgen uten å skuffe henne?

Anonymkode: 747cb...83e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Hun tok med egne klær på jobb som du skulle kjøpe? Hun er skikkelig frekk spør du meg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Nei takk"

Anonymkode: bb322...dd2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Macro skrev:

Hæ? Hun tok med egne klær på jobb som du skulle kjøpe? Hun er skikkelig frekk spør du meg.

Ja :( hun er jo egentlig bare veldig snill. Hadde jeg fått posen med tøyet hadde jeg sagt ha for å være snill. Men jeg kan jo ikke betale så store summer for tøy jeg aldri kommer til å bruke. 

Skrevet

Jeg har faktist vært utfor nesten det samme bare at hun ikke ville ha penger for det. Jeg sa bare at klærne var veldig fine til henne men jeg hadde min egen stil og annerledes kropp, blablablabla så desverre: ikke interessert:)

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja :( hun er jo egentlig bare veldig snill. Hadde jeg fått posen med tøyet hadde jeg sagt ha for å være snill. Men jeg kan jo ikke betale så store summer for tøy jeg aldri kommer til å bruke. 

Hun er ikke snill. Dette er frekt og du skal bare si "nei takk", og ikke ofre det en tanke mer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vær ærlig å si nei takk, og at dette ikke er din klesstil. Du må ikke please henne bare for å please henne. Det er jo ikke kult for henne heller. Stå opp for deg selv!

Anonymkode: 39daf...594

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, visp skrev:

Jeg har faktist vært utfor nesten det samme bare at hun ikke ville ha penger for det. Jeg sa bare at klærne var veldig fine til henne men jeg hadde min egen stil og annerledes kropp, blablablabla så desverre: ikke interessert:)

Jeg må jo si noe slikt jeg også, bare så redd for at hun skal ta seg nær av det?? Også tenker jeg litt på det at hun må da se jeg har en HELT annen stil?? Uff, vet ikke hvordan jeg skal si i fra på en grei og ikke sårende måte. 

Gjest Agnetha
Skrevet (endret)

Du skriver et brev eller sier at dette er en misforståelse. At du synes hun kler klærne sine og at det kun var kompliment til en kollega. At dine kompliment ikke var ment som en invitasjon til at hun skulle selge deg klær.

Hvis hun ikke forstår ville jeg gått til sjefen med problemet.

Personlig fatter jeg ikke hvordan noen kan ta kompliment som et signal på at "Ok, jeg kan selge klær til henne!" og tjene noen kroner ekstra!

Håper det ordner seg uten at det blir sure miner.

Endret av Agnetha
Skrevet

takk nei

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må jo si noe slikt jeg også, bare så redd for at hun skal ta seg nær av det?? Også tenker jeg litt på det at hun må da se jeg har en HELT annen stil?? Uff, vet ikke hvordan jeg skal si i fra på en grei og ikke sårende måte. 

Ja, jeg har lært å ikke være alfor raus med rosen iallefall, haha:)

Men du: bare si det jeg skrev så får hun bli så fornærmet hun bare vil. Hadde jeg fått regning for det i tillegg hadde det vært veldig mye enklere; det er jo egentilig bare å si at du ikke har råd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, visp skrev:

Ja, jeg har lært å ikke være alfor raus med rosen iallefall, haha:)

Men du: bare si det jeg skrev så får hun bli så fornærmet hun bare vil. Hadde jeg fått regning for det i tillegg hadde det vært veldig mye enklere; det er jo egentilig bare å si at du ikke har råd.

Ikke råd og ikke plass til mer klær kan jeg jo si 😜

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke råd og ikke plass til mer klær kan jeg jo si 😜

Ja, altså du kan jo ikke begynne å ikle deg en helt annen stil bare fordi du ikke tør å si nei. Skal du gå kledd slik resten av ditt arbeidsforhold der du er da:ler:

AnonymBruker
Skrevet

Ikke plass til mer klær/ikke behov for mer klær er kanskje det beste? Sier du at du ikke har råd kan hun tolke det som en invitasjon til pruting, og så blir det enda kleinere.

Anonymkode: 86e56...44c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si du ikke har råd nå. Bruker den ofte når folk vi prakke på meg div doruller og div på jobb

Anonymkode: ce105...80f

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si du ikke har råd nå. Bruker den ofte når folk vi prakke på meg div doruller og div på jobb

Anonymkode: ce105...80f

Bare å si at man har et spesielt sensitivt arsle og må spesialbestille dopapir av høy kvalitet. Løgn er undervurdert!

Gjest Chroma
Skrevet

Du må jo bare si nei takk. At du synes klærne er fine på henne, men at det ikke er din stil?

Tror jeg hadde slitt litt selv og blitt litt satt ut :P

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring.

Raven Emerald, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Her må du bare si nei. Si at du ikke behøver noen flere klær nå, og at hun kan forsøke å selge de på Finn eller gi de til Uff eller lignende dereom hun ikke har behov for de mer. 

For all del ikke finn på å betale damen for klær du ikke vil ha bare for å være snill! Da kommer hun raskt med enda mer, og du vil ha samme problem igjen samt være mange kroner fattigere. 

Anonymkode: 3fc45...b02

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva feiler det damen? Ikke normalt å selge sine klær når man får skryt. Og du, bare vær ærlig og si at dette vil du ikke ha. Ærlighet varer lengst. Ikke skryt av skoene, så kommer hun med sko dagen etter for å selge..hehe...bare en liten spøk :fnise:

Endret av sweety pie
Legge til ekstra tekst
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...