Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HASTER!!!

Fikk nettopp telefonen om at jeg har fått jobb som assisterende butikksjef i Boys of Europe. 80% stilling, men regner med det blir en del mer timer enn det, hvertfall i begynnelsen. (ble fortalt det av sjefen). Skal snakke med han igjen imorgen, men lurer på om jeg får fastlønn eller timesbetalt?? Ja jeg kan spørre han om det imorgen, men hva kan jeg forvente? Evetuelt kreve?? Tenker det ikke er så greit med fastlønn og ikke få ub-tillegg og ikke betalt overtid, siden han sier det kommer til å bli litt av det.. Noen som kan hjelpe? :sjokkbla: 

Anonymkode: 3ec37...6c4

AnonymBruker
Skrevet

35000,- 

Anonymkode: 33b00...931

AnonymBruker
Skrevet

Om du kan få ub-tillegg (om du har timesbetalt) avhener av om de følger tariffen. Vet du at de gjør det? Butikker i Norge som ikke er medlem av hk har desverre ingen krav om å betale ub og andre ekstra penger i forbindlese med odda arbeidstider/dager..

Anonymkode: 35ee0...424

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som butikksjef i et bakeri, da hadde jeg 22 000 i fast lønn uten rett til noen som helst form for tillegg uavhengig om jeg jobbet ekstra timer/overtid/kveld/helg.. dårlig deal! 

Anonymkode: f0af0...d04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du kan få ub-tillegg (om du har timesbetalt) avhener av om de følger tariffen. Vet du at de gjør det? Butikker i Norge som ikke er medlem av hk har desverre ingen krav om å betale ub og andre ekstra penger i forbindlese med odda arbeidstider/dager..

Anonymkode: 35ee0...424

Gaanske sikker på at de gjør det, men vet ikke 100% sikkert. :-) 

Skrevet

ca 20.000 utbetalt, med UB-tillegg. 100% som medarbeider/assisterende. Dog sies, jeg har relativt høyt skattetrekk på 35% alt fra 26 - 28k før skatt. 

Fastlønn med ub-tillegg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Andre som har svar? :goodbye: Redd for å gå inn blind, og få mye mindre enn normalen, bare fordi jeg ikke vet bedre... :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Har enda ikke snakket med sjefen, så prøver å dytte én siste gang! :ph34r:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil råde deg til å få alle fakta på bordet. Å være ass kan være lukurativ det, men det finnes mange butiker som opererer ut på det som nærmest blir slavekontrakter.

Jeg jobbet som ass. i en klesbutikk på fastlønn. Hadde rundt 30k før skatt, men jobbet langt over hundre prosent og fikk veldig mye ansvar (dette var en stor butikk med lange åpningstider. Mine arbeidsoppgaver økte  i omfang etter hvert som jeg fikk opplæring,og mye av arbeidstiden var ubekvem.

Anonymkode: 81bc1...26b

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som ass og får 15000 utbetalt på en god mnd. 70%. Har en sjef som er veldig glad i å spare mest mulig på timer. Mesteparten av tiden jeg jobber er ubekvem, og jeg har altfor mye ansvar til å få 155,- timen.

Jobbet 50% i en annen butikk (vikariat) og der ble det gjerne noen dager ekstra innimellom, fikk uansett flere timer enn jeg får nå. Ergo mer lønn - samme timebetaling. Min erfaring er ihvertfall at å jobbe i småbutikkene lønner seg ikke. Gå heller for en med flere ansatte - sjefen har generelt flere timer å dele ut.

Anonymkode: 3d6bf...f1c

AnonymBruker
Skrevet

I følge tariff ser det ut til at du skal ha minimum ca. 27 000,-. Høres veldig lite ut for en stilling med ansvar. Finner ikke ny for 2016. Anbefaler deg å organisere deg, om du ikke allerede er det, og ta kontakt med Handel og kontor for råd.

Anonymkode: b4036...604

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...