Gå til innhold

Mulig å trene seg sterk på 3 uker??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på opptak om ca 3 uker hvor man da blir testet i ulike styrkeøvelser samt løpetest. Per nå så klarer jeg 1 kanskje 2 strake push ups, ca 10-15 situps og ingen hangups ("horisontal"). Jeg kan jogge 1-2 km i greit tempo før jeg blir ekstremt sliten og ender med å gå. Kravene er minst 10 strake push ups, 20 situps, 5 hangups og 3km på under 15 min. Er dette realistisk for meg? Evt hvordan kan jeg trene disse neste ukene for å få maks ut av det?? Trenger sårt noen råd :O

Anonymkode: 41970...8ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis masse carbs og proteiner, hvil to dager i uka, og tren for harde livet de andre dagene så kanskje du har en sjanse.

Det høres desverre ut som om grunnlaget ditt er for svakt. Men jeg ønsker deg lykke til. Post i denne tråden om hvordan det gikk da.

Skrevet (endret)

Jeg er ganske sikker på at du kan klare dette på 3 uker, om du går inn for å tyne deg litt.

Akkurat dette med mat kan du egentlig gi litt faen i, siden du er så fersk. Du vil alså få økninger, uansett hvordan du spiser. Men skal du gjøre det på en mest maksimal måte, så kan det jo være en fordel å spise bedre også, selvfølgelig.

Hvordan trene? Vel, om du tar maks 2 strake push ups, så gjør du dette... mange ganger. Ha litt pause mellom hvert sett, men  prøv å få i alle fall 6-8 sett. Annen hver dag gjør du dette. Har ikke satt meg helt inn i dette med restitusjon når du tar "så lite", men vil anta en hviledag for hver muskelgruppe er en fordel.

Når jeg startet med trening for hundre år siden, så tok jeg nesten bare pullups (med strake armer). Gikk fra kanskje 20 til 120 stk til slutt. Men det var det ikke snakk om noen uker med trening, men mange måneder.

pulluips.jpg
(Ja det kan jeg også)

Endret av Rights

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...