Gå til innhold

ulovlig arbeid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker hvor jeg skal putte inn denne, men vi har latt noen utenlandske bygge masse for oss I flere år. Det har vært den samme sjefen, men forskjellige arbeidere. De første årene hadde vi kontrakt og alt det der, men I det siste har vi tatt han som god fisk og betalt fakturaene osv. 

Nå viser det seg at han mulig ikke har alt på det rene når det komme til skatt og lønn. Det jeg lurer på da er hva vi risikerer. Fant egentlig veldig lite på nett, men ser det nevnes beløp over 10.000 så er vi innblandet eller noe sånt og vi har jo betalt myyye..

Noen som har erfaring med slike saker?

Anonymkode: 0c629...825

Skrevet

Godt forsøk Katteetaten, men jeg tror ingen her er dumme nok for å falle for den.

Husk at AB funksjonen ikke er anonym og at KG har uttalt at de vil anmelde lovbrudd.

AnonymBruker
Skrevet

Så hvis man lurer på noe så kan man ikke formulere det som en vil, selv om det ikke er fakta? Prøvde VG da det var mye tråder om svart arbeid, men fikk ikke lagt meg bruker :-)

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte det var enklere å få svar hvis en gikk ut i fra at det var en sak og ikke bare ett spm :-) mulig jeg må inn på ett herreforum istede for dette er noe jeg lurer på. Virket ut som de svarte veldig åpent på VG i hvertfall. Aftenbladet hadde en link som virket ut som hadde mer svar, men var selvfølgelig for abonnement. Så hvor kan man finne slikesvar egentlig? Kan vel ikke ringe skatteetaten for slike spm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...