AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 Hei! Jeg har et lite spørsmål rundt befrukting og eggløsning, jeg håper noen her inne kan svare meg! :-) meg og min kjære har nå et ønske om barn, jeg har vært inne til gynekolog og hadde masse egg (juhu) eneste jeg sliter med er stoffskiftet, men har jo hatt eggløsning tidligere. Men med stoffskifte problemer så er eggløsning veldig varierende om det kommer eller ei. Men jeg tok en EL test på lørdagen, en slik som hører til clearblue fertilitetsmonitor og den viste to streker. Problemet var at jeg hadde glemt igjen monitoren i veska mi, som selvsagt lå igjen hos mine foreldre ettersom vi hadde vært der en tur på fredagen. Spørsmålet et vell enkelt; behøver man monitoren så lenge EL testen viser to streker? Det må vell bety at jeg har hatt eller nærmerer meg EL, når den viser to streker. Jeg har ikke helt satt meg inn i hvordan monitoren fungerer. Men på fredagen da vi kom hjem og var alene, så hadde vi samleie. Plutselig etter alt var gjort, sier min kjære at det var svært mye melkehvit slimaktig "utflod" rundt penis, etter samleie som da kom ifra meg. Vil dette si at det er tegn på EL? Jeg hadde litt av det dagen etterpå men ikke like mye. Han sa jo også at den var litt seig, når han gikk for og tørke og vaske det av. Jeg håper selvsagt at det er EL, men jeg har som sagt sjeldent opplevd EL pga stoffskiftet. Slik at det gjør det vanskelig for meg og vite om jeg har EL. Jeg har hatt vonde og ømme bryster siden lørdag, vært mer gira på og ha samleie enn jeg er normalt sett, og hatt små murringer nederst i magen, kan gjerne minne om rumling i magen i liten grad.. håper noen her inne kan gi noen tips/råd eller hva som helst! :-) planen er og ta en test uansett om 2 uker for og finne ut om graviditeten lykkes denne gang. klem Anonymkode: 134b2...7f4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #2 Skrevet 30. mai 2016 Høres ut som eggløsningsslim. Men det kommer etter eggløsningen. Så om det var det, hadde du allerede hatt eggløsning fredag. Så om det var kun da dere hadde samleie, og ikke i dagene før, har nok toget gått for denne perioden. Anonymkode: c0e6d...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #3 Skrevet 30. mai 2016 Eh.. Eggløsningsslimet kommer helst før Eggløsning.. 😉 så det kan være gode sjanser for å bli gravid da.. Anonymkode: 7ec59...d2e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #4 Skrevet 30. mai 2016 Dette hvitaktige slimet var på fredagen, og minket på lørdagen. Vi hadde samleie både fredag, lørdag og søndag. er jo ikke lett og vite om vi har klart det denne gang, før vi kan ta en test. Men jeg håper det var eggløsning denne gang! :-) venter i spenning! Anonymkode: 134b2...7f4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #5 Skrevet 30. mai 2016 Eggløsningsslimet kommer FØR eggløsning. Det er tegn på at eggløsning er nært forestående. At du har mye elslim er positivt, så du kan godt bli gravid nå. At det var 2 streker på CBFM testen vil jeg si er mer usikkert ifht å forespeile eggløsning. Jeg har opplevd at CBFM testeren ikke oppfører seg likt de vanlige Eggløsningstestene, og instruksjonene sier også at man ikke kan lese selve testpinnene, men følge maskinen. Hvilken syklusdag er du på? Er du innenfor ca 14 dager etter første menstruasjonsdag, og har hatt masse elslim nå, så kan du helt sikkert teste med spenning om 14 dagers tid! Høres ut som om dere har timet rett. Anonymkode: 927f8...130
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #6 Skrevet 30. mai 2016 Nå har jeg ikke fulgt så nøye med på kalenderen, med tanke på at jeg fikk beskjed om dette med stoffskiftet for snart 1-2 mnd siden. Da tenkte jeg at jeg aldri ville vite når jeg hadde EL. Men ettersom jeg kan huske hadde jeg menstruasjon mellom 11-14 mai en gang. Det var rundt da den startet. Men jeg har slitt med at menstruasjonen kan komme tilbake igjen bare 3-4 dager etter at den er sluttet. Men forhåpentligvis så har nok menstruasjonen vært "ordentlig" nå siste gang. Så jeg var jo på rundt syklusdag 14 på torsdag/fredag. Men om det ikke gikk denne gangen, så får jeg vente litt til. Fikk beskjed fra gynekolog at hun gjerne ville skrive ut tabletter som skal fremkalle eller iallfall sørge for at jeg skal få skikkelig EL. Noen som har hørt om dette før? :-) Anonymkode: 134b2...7f4
Millemari Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 Eggløsnings slim kommer normalt FØR eller under eggløsning. Etter eggløsning blir det mer eller mindre borte. Det er jo litt forskjellig når man får eggløsning etter en positiv test , og noen ganger slipper ikke egget selv om testen forteller at det skal. Selv har jeg brukt eggløsnings tester en periode for å finne ut av min egen kropp og symptomer. Jeg har en 29 dagers syklus nesten alle mnd *har hendt at jeg har hatt en mnd med 28 og en med 30. Som regel 29 dagers syklus med eggløsning mest sannsynlig om kvelden dag 15 eller natt til dag 16. Får som regel positiv test dag 14 og da er det jo etter boka 12-36 timer til egget slipper. Nå sist fikk jeg positiv test sent på kvelden dag 14. Vi hadde hatt samleie hver kveld til og med dag 13. Regner med jeg hadde eggløsning sent om kvelden dag 15 eller natt til dag 16 for på dagen dag 16 hadde jeg masse eggløsnings slim, og det var svært lite slim (bare et par tråder på papiret). Hadde smerter dag 14 og dag 15, jeg får ofte mest smerter før egget løsner tror jeg pga at det opptar plass. Etterpå blir det mer en slags sviende følelse som kan vare noen dager. Poenget mitt er omsider at jeg ble gravid av samleie ett døgn før positiv test. Ny forskning konkluderer faktisk med at det er stor sannsynlighet for graviditet 2 dager før eggløsning, men ifølge amerikanske studier er det dagen før eller selve eggløsnings dagen som før er til flest befruktninger. Lykke til ☺☺☺ jeg fikk positiv test to dager før forventet mens. Etter 6-7 dager hadde jeg en anelse rosa på papiret, noe jeg nå antar var en liten feste blødning.
Millemari Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Rettelse : det var på dagen dag 15 at jeg hadde masse eggløsnings slim. Dessuten skulle jeg også ville tipse deg om bidronning gelé (tabletter) og vitex som garantert vil rydde opp I evt hormonelle ubalanser. Bestill vitex fra Danmark. ☺ jeg har stabile sykluser og alt ser ut som det er I orden med meg altså ,men vitex er bra for mange ting. Bidronning modner eggene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå