mocci Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 Jeg er helt fersk som mineralsminke bruker eller foundation bruker pga eksem i ansiktet. Nå viser det seg etter flere forsøk at huden min muligens kan tåle påføring av mineralsminke hvis det ikke blir for ofte (bare til spesielle anledninger). Jeg har til nå påført mineral pudder foundation på huden ved kun bruk av fuktighetskrem under. Imidlertid kunne jeg kanskje tenke meg å dekke de røde eksem partiene/flekkene i ansiktet bedre men vet ikke om jeg skal gå for en concealer eller en primer, gjerne med grønntoner for å dekke det røde? Det jeg vet er at det må være en lett concealer/primer.
Pev Skrevet 30. mai 2016 #2 Skrevet 30. mai 2016 Jeg sliter selv med eksem og svært sensitiv hud. Av den grunn bruker jeg kun mineralsminke, fordi da får jeg ikke utbrudd. Jeg bruker primer, så fundation, deretter concealer på de røde områdene, deretter et veldig tynt lag med pudder for å "sette" sminken. Det beste for meg var den gangen jeg begynte å påføre med en "svamp" (husker ikke hva det kalles på norsk nå), fordi da gnikker man ikke alt ut, man bare "padder" det på plass
mocci Skrevet 31. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2016 13 timer siden, Pev skrev: Jeg sliter selv med eksem og svært sensitiv hud. Av den grunn bruker jeg kun mineralsminke, fordi da får jeg ikke utbrudd. Jeg bruker primer, så fundation, deretter concealer på de røde områdene, deretter et veldig tynt lag med pudder for å "sette" sminken. Det beste for meg var den gangen jeg begynte å påføre med en "svamp" (husker ikke hva det kalles på norsk nå), fordi da gnikker man ikke alt ut, man bare "padder" det på plass Tusen takk for svar! Hvilken primer og concealer bruker du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå