Gå til innhold

Salat med nøtter og frø - hvilke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri spist salat med noen typer nøtter og/eller frø men skulle gjerne ha prøvd det. Delvis fordi jeg trenger flere ting til å gjøre salaten mer mettende, delvis fordi jeg er nysgjerrig. Så jeg lurer på om noen har noen tips til hvilke som kan være gode i salater?

Jeg har hørt at pinjekjerner er gode i salater, men får man kjøpt de på vanlig butikk? Og kan de spises "rå" eller de stekes i panne? (Muligens dumt spørsmål, men spør allikevel!)

Hvis det skulle ha noe å si, så består mine salater av dette:
- En eller flere typer salatblader (spinat, isberg, ruccola, hjertesalat, osv.)
- Agurk
- Tomat
- Avokado
- Paprika
- Bønner
- Kikerter
- Minimais eller vanlig mais
- Fetaost (av og til uten)
- Kylling (av og til uten)
- Hjemmelaget oljedressing med div. krydder

:spise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig ingen som vet?

*dytt dytt*

Gjest Kaffekrus
Skrevet

Pinjekjerner får du på dagligvaren ja :) Ligger gjerne i nærheten av salat/grønnsaker, eller i hylla sammen med andre nøtter. De er absolutt best ristede synes jeg, men du kan få kjøpt ferdig ristet :)

Skrevet

Er jo bare å prøve det meste og se hva du liker

jeg syns det er godt med mandler og valnøtter

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes solsikkefrø og gresskarkjerner er veldig godt i salat. Det samme gjelder mandler, valnøtter og pinjekjerner. Pinjekjerner liker jeg best ristet (stekt litt i panna), men hvis jeg ikke gidder har jeg de oppi som de er. 

Anonymkode: f29df...5d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle nøtter fungerer. Hva trenger du råd til?

Anonymkode: b4b89...349

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å bruke nøtter som ikke er "søte" (som mandler og hasselnøtter). I salater har jeg hevet i alt fra gresskarkjerner, pinjekjerner, solsikkefrø, sesamfrø til cashewnøtter, peanøtter og pistasj. :)

Anonymkode: 67111...b98

Skrevet

Tusen takk for svar! Da skal jeg se hva jeg finner på og prøve litt forskjellig

Og til anonym  b4b89...349: Det jeg trenger hjelp til er akkurat det du sa; hva slags nøtter og frø som passer i salater, og hvis du sier at alle nøtter fungerer, så tar jeg det som et svar. :) 

• Liker 1
Skrevet

Det er også godt å drysse over ristede sesamfrø!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...