PaperFlower Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 Jeg har aldri spist salat med noen typer nøtter og/eller frø men skulle gjerne ha prøvd det. Delvis fordi jeg trenger flere ting til å gjøre salaten mer mettende, delvis fordi jeg er nysgjerrig. Så jeg lurer på om noen har noen tips til hvilke som kan være gode i salater? Jeg har hørt at pinjekjerner er gode i salater, men får man kjøpt de på vanlig butikk? Og kan de spises "rå" eller må de stekes i panne? (Muligens dumt spørsmål, men spør allikevel!) Hvis det skulle ha noe å si, så består mine salater av dette: - En eller flere typer salatblader (spinat, isberg, ruccola, hjertesalat, osv.) - Agurk - Tomat - Avokado - Paprika - Bønner - Kikerter - Minimais eller vanlig mais - Fetaost (av og til uten) - Kylling (av og til uten) - Hjemmelaget oljedressing med div. krydder
PaperFlower Skrevet 30. mai 2016 Forfatter #2 Skrevet 30. mai 2016 Er det virkelig ingen som vet? *dytt dytt*
Gjest Kaffekrus Skrevet 30. mai 2016 #3 Skrevet 30. mai 2016 Pinjekjerner får du på dagligvaren ja Ligger gjerne i nærheten av salat/grønnsaker, eller i hylla sammen med andre nøtter. De er absolutt best ristede synes jeg, men du kan få kjøpt ferdig ristet
Wenda Skrevet 30. mai 2016 #4 Skrevet 30. mai 2016 Er jo bare å prøve det meste og se hva du liker jeg syns det er godt med mandler og valnøtter
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #5 Skrevet 30. mai 2016 Jeg synes solsikkefrø og gresskarkjerner er veldig godt i salat. Det samme gjelder mandler, valnøtter og pinjekjerner. Pinjekjerner liker jeg best ristet (stekt litt i panna), men hvis jeg ikke gidder har jeg de oppi som de er. Anonymkode: f29df...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #6 Skrevet 30. mai 2016 Alle nøtter fungerer. Hva trenger du råd til? Anonymkode: b4b89...349
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #7 Skrevet 30. mai 2016 Jeg liker å bruke nøtter som ikke er "søte" (som mandler og hasselnøtter). I salater har jeg hevet i alt fra gresskarkjerner, pinjekjerner, solsikkefrø, sesamfrø til cashewnøtter, peanøtter og pistasj. Anonymkode: 67111...b98
PaperFlower Skrevet 30. mai 2016 Forfatter #8 Skrevet 30. mai 2016 Tusen takk for svar! Da skal jeg se hva jeg finner på og prøve litt forskjellig Og til anonym b4b89...349: Det jeg trenger hjelp til er akkurat det du sa; hva slags nøtter og frø som passer i salater, og hvis du sier at alle nøtter fungerer, så tar jeg det som et svar. 1
Knaggrekke Skrevet 1. juni 2016 #9 Skrevet 1. juni 2016 Det er også godt å drysse over ristede sesamfrø!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå