AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 Er det en myte eller er det to forskjellige mennesketyper? Jeg tror det er en myte og at hundeeiere og katteeiere er like forskjellige som alle andre Anonymkode: 83063...66e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #2 Skrevet 30. mai 2016 For å generalisere fælt: Katteeiere er mer forutsigbare, A4, men sære, mens hundeeiere er sporty, utadvendte og helt psyko. Anonymkode: dca4c...e37 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #3 Skrevet 30. mai 2016 "A4, men sære" er en selvmotsigelse. Om noe er det hundefolka som trives med rutiner. Det funker liksom ikke å ville ta alt på sparket når dyret må luftes til faste tidspunkter. Anonymkode: 9e78f...786 8
Gjest Belle âme Skrevet 30. mai 2016 #4 Skrevet 30. mai 2016 Kattefolk: Litt frekke, intelligente, sjølvstendige og late. Hundemennesker: Litt enkle, glade, sporty, bråkete og sosiale. Sånne ting eg har latt merke til i alle fall😉
ajarRun Skrevet 30. mai 2016 #5 Skrevet 30. mai 2016 Nei det er ikke to mennesketyper. Men mennesker som har blitt smittet av T.Gondii liker katter. Denne parasitten gjør deg også dårligere til å kjøre bil og når den infiserer mus og andre gnagere slutter de å være redde for katter slik at de blir fanget lettere (og slik sprer den seg).
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #6 Skrevet 30. mai 2016 Tja, det ligger kanskje noe i det? Jeg har vært "kattemenneske" hele livet. Kan ha noe med at vi hadde en katt. Var alltid redd for hunder siden jeg ble angrepet av en stor hund da jeg var liten. Dessuten liker jeg at katter er veldig stille og selvstendige dyr som ikke trenger særlig oppmerksomhet hele tiden. Jeg er selv en stille og rolig person. Hunder blir fort for bråkete og masete for min del. Har såklart møtt hunder jeg synes er koselige, men de fleste jeg har vært borti blir for masete. Anonymkode: c58b5...595 1
Cathrine88 Skrevet 30. mai 2016 #7 Skrevet 30. mai 2016 Jeg har selvsagt hørt fordommene om at hundeeiere er litt dumme, spinnville, oversosiale mennesker med konstant behov for bekreftelse og at katteiere er intelligente, manipulerende og nedlatende latsabber som hater andre mennesker, men det stemmer overhodet ikke etter min erfaring. Jeg har både hund og katt (og har hatt hamster, kaniner og tarantell), så jeg må i så fall ha flere personligheter. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #8 Skrevet 30. mai 2016 Mennesker som har både hund og katt har splittet personlighet Anonymkode: d95eb...70e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #9 Skrevet 30. mai 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker som har både hund og katt har splittet personlighet Anonymkode: d95eb...70e Du kødder vel? Anonymkode: 83063...66e
Puselusk Skrevet 31. mai 2016 #10 Skrevet 31. mai 2016 jeg er vel det man kan kalle en crazy cat lady, bare at jeg ikke har tjue katter enda, bare en (men har lyst på flere). Jeg kan fremstå som litt rar, sær tror jeg:P men ellers ganske så "normal" :D Men hve rgang jeg ser en katt så klarer jeg ikke la være å kose med dem <3 sikkert kosevenn med alle kattene i nabolaget :D
Helena83 Skrevet 31. mai 2016 #11 Skrevet 31. mai 2016 Hehe, litt komisk at de egenskapene som kommer opp om katte- og hundemennesker beskriver mye av personligheten til dyret selv Jeg liker både hund og katt, men er mer et kattemenneske siden jeg vokste opp med katter, og har hatt mest med de å gjort opp igjennom tiden
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #12 Skrevet 31. mai 2016 http://www.huffingtonpost.com/2014/05/29/cat-people-dog-people-intelligence_n_5412245.html?utm_hp_ref=science "People who said they were dog lovers in the study tended to be more lively — meaning they were more energetic and outgoing — and also tended to follow rules closely. Cat lovers, on the other hand, were more introverted, more open-minded and more sensitive than dog lovers. Cat people also tended to be non-conformists, preferring to be expedient rather than follow the rules. And in a finding that’s sure to spark rivalries among pet owners, cat lovers scored higher on intelligence than dog lovers" Anonymkode: 12b0c...508 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #13 Skrevet 1. juni 2016 Nja, er ikke katteeiere mennesker som er glad i dyr, men vil ikke kompromisse på hverdagslivet, mens hundeeiere er sporty folk som vil ha en kamerat på joggeturen/fjellturen/søndagsturen, samtidig som hunden er et velkomment familiemedlem for kos, lek og aktivitet. Anonymkode: 63639...552
Gjest FarDareisMai Skrevet 1. juni 2016 #14 Skrevet 1. juni 2016 Da må jeg vel være unntaket som bekrefter regelen. Er introvert og kreativ, men hundemenneske tvers gjennom. Digger katter også, men hunder har en spesiell plass i mitt hjerte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå