AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 Idag tidlig var det trafikkontroll like ved der jeg bor. Jeg så det i god tid og snudde da jeg husket at førerkortet lå i bilen til mannen min. Nå for 15 min siden så jeg at noen hadde ringt meg og da jeg sjekket nummeret så er det fra stedets politistasjon. Jeg tør søren ikke å ringe tilbake, jeg er på jobb nå. Er dette noe jeg kan då bor for eller noe de kan forfølge meg med? Jeg snudde på en svært oversiktlig plass og på lovlig vis, hadde bare ikke lyst på den boten for å ha glemt førerkortet. Er det noen som vet evt hvorfor de ringte meg? Anonymkode: 7407b...83f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #2 Skrevet 30. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg snudde på en svært oversiktlig plass og på lovlig vis, hadde bare ikke lyst på den boten for å ha glemt førerkortet. Bot? Det skjer da veldig sjeldent, de kan jo sjekke om du har førerkortet der og da. De ringer nok fordi de mistenker fyllekjøring. Ring tilbake, vær ærlig. Anonymkode: 7ab21...74e 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #3 Skrevet 30. mai 2016 Du har jo ikke gjort noe galt som du kan bli tatt for i ettertid. Det høres uansett merkelig ut at de ringer deg opp igjen for dette. Det har jeg aldri hørt om. Det er kanskje greit å ringe opp så fort du har mulighet da. Anonymkode: e00d1...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #4 Skrevet 30. mai 2016 Det er jo ikke uvanlig at de ringer opp de som prøver å unngå en trafikkontroll. Flaks for TS at de ikke fulgte etter henne, med blålys og det hele. Anonymkode: d8f8d...aee 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #5 Skrevet 30. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har jo ikke gjort noe galt som du kan bli tatt for i ettertid. Det høres uansett merkelig ut at de ringer deg opp igjen for dette. Det har jeg aldri hørt om. Det er kanskje greit å ringe opp så fort du har mulighet da. Anonymkode: e00d1...ffb I teorien kan man bli straffet for å stikke av fra en politikontroll også, men det er jo ikke alt for sannsynlig. Allikevel har hun jo gjort noe galt, bare ved å snu. Anonymkode: d8f8d...aee 1
Gullik Skrevet 30. mai 2016 #6 Skrevet 30. mai 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet evt hvorfor de ringte meg? Anonymkode: 7407b...83f De lurte på hvorfor du snudde, så du bør en forklaring på det når du ringer dem tilbake. 3
Pinkee Skrevet 30. mai 2016 #7 Skrevet 30. mai 2016 Ring tilbake, spør de hvorfor du snudde, så si at du snudde for at du hadde glemt matpakken, tamponger eller noe annet helt normalt. 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #8 Skrevet 30. mai 2016 Jeg rører hverken alkohol eller narkotika. Er heller ikke kriminell av noe slag. Jeg ble bare så satt ut da jeg så hvem som hadde ringt. Huff, jeg får vel ringe og høre hva det var. Om de godtar unnskyldning og å ha glemt noe eller ikke gjenstår jo å se. Er ikke moro å ta den telefonen, da jeg har telefonangst fra før 😞 Anonymkode: 7407b...83f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #9 Skrevet 30. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke moro å ta den telefonen, da jeg har telefonangst fra før 😞 Håper du lærer til neste gang, unnskyldningen om at du ville unngå en bot du ikke ville fått duger ikke. Anonymkode: 7ab21...74e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #10 Skrevet 30. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Håper du lærer til neste gang, unnskyldningen om at du ville unngå en bot du ikke ville fått duger ikke. Anonymkode: 7ab21...74e Hva er det egentlig du driver med her? Anonymkode: d3194...08b 18
Pinkee Skrevet 30. mai 2016 #11 Skrevet 30. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg rører hverken alkohol eller narkotika. Er heller ikke kriminell av noe slag. Jeg ble bare så satt ut da jeg så hvem som hadde ringt. Huff, jeg får vel ringe og høre hva det var. Om de godtar unnskyldning og å ha glemt noe eller ikke gjenstår jo å se. Er ikke moro å ta den telefonen, da jeg har telefonangst fra før 😞 Anonymkode: 7407b...83f Gjør det, og fortest mulig. Kanskje mistenker dem promille, man vet aldri. Men, så lenge du er ren, så har du ingenting å frykte. Politiet jobber for vår trygghet, ikke for å bøtelegge/fengsle flest mulig. Ring og bli ferdig med det. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #12 Skrevet 30. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Håper du lærer til neste gang, unnskyldningen om at du ville unngå en bot du ikke ville fått duger ikke. Anonymkode: 7ab21...74e Det er da en helt OK unnskyldning. Folk flest vet jo ikke at man ikke får bot (du er den eneste i denne tråden som har nevnt det), og politiet er veldig klar over at det er lett å bli litt irrasjonell når man oppdager en kontroll! Anonymkode: d8f8d...aee
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #13 Skrevet 30. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Haha! Jeg kjenner vel ikke et eneste menneske med førerkort som tror de får bot for å kjøre uten. Det de alle vet, derimot, er at man mister førerkortet i tillegg til å få en klekkelig bot, hvis man kjører med promille. Anonymkode: 7ab21...74e Så bra for deg? Som tidligere nevnt er det flere i denne tråden som har trodd det, og hvis jeg ringer alle jeg kjenner finner jeg nok ganske mange blant dem også. Hvorfor i all verden gnåler du på om denne promillekjøringen, som om du er den eneste som vet sannheten? Det eneste vi på KG vet er at TS sier nei, da må vi nesten tro på henne, synes du ikke? Anonymkode: d8f8d...aee 9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #14 Skrevet 30. mai 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke bot for å kjøre uten førerkort, det var før. Nå kan politiet sjekke førerkortet ditt på sekundet. Anonymkode: 7ab21...74e Jo, det får du. Fikk nettopp 500 kr i bot for glemt førerkort. Anonymkode: d3bb8...8eb 25
Gullik Skrevet 30. mai 2016 #15 Skrevet 30. mai 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg rører hverken alkohol eller narkotika. Er heller ikke kriminell av noe slag. Jeg ble bare så satt ut da jeg så hvem som hadde ringt. Anonymkode: 7407b...83f Problemet er at, dette vet ikke politiet. Tenk deg selv om du hadde jobbet i politiet, og sett noen ta en usving rett før en kontroll. Hva hadde du tenkt? Aha, der har vi en som har glemt matpakken, eller der har vi en med ugler i mosen? Det er alltid best å være proaktiv og ringe selv i slike situasjoner. 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #16 Skrevet 30. mai 2016 Skjønner godt hvorfor TS heller lagde en tråd i steden for å ringe. Har selv telefonangs og sliter med og ringe nermeste familie til og med. Eneste personen jeg kan ringe uten problemer er samboeren min. Sliter også med og ta den hvis det ikke er noen jeg kjenner godt. Håper det gikk bra og ringe TS! Anonymkode: e7ee2...177 2
Macro Skrevet 30. mai 2016 #17 Skrevet 30. mai 2016 Ring tilbake du Om det gjelder det at du snudde holder det sikkert med en forklaring. De er opptatt av å luke ut de som er en fare i trafikken, ikke legge ned en masse arbeid i å ta de som la igjen førerkortet hjemme.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #18 Skrevet 30. mai 2016 Skjønner ikke hvorfor du ikke bare har ringt dem opp igjen, TS. Tar deg 5 minutter. Kan ikke se for meg at du har så mye å frykte ved å forklare årsaken, men når du istedenfor unngår å ta kontakt kan de jo bli mistenksom på promille og slikt. De kan jo ikke bevise at du har kjørt med promille i etterkant (her har du jo ikke det heller), men er jo like greit å bare forklare saken og avkrefte mistanken. Og ang. manglende førerkortbevis: Jeg mener at politiet KAN gi bot for dette, men at de fleste bare ser gjennom fingrene på det fordi det er fort gjort å sjekke opp om personen har gyldig førerkort om de har annen gyldig legitimasjon. Men man har faktisk i utgangspunktet plikt til å ha det med, så synes "unnskyldningen" til TS er helt grei. Anonymkode: 20408...b2f 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #19 Skrevet 30. mai 2016 Fulgte en gang med på en trafikkontroll fra et par etg opp i en bygning, så hadde god oversikt. Ser at det kommer en bil mot kontrollen, som snur i det den nærmer seg. Da kjørte politibilen etter og stoppa bilen. Så det er helt klart noe de tar alvorlig, de burde egentlig fulgt etter deg også - i tilfelle du hadde noe å skjule (sier ikke du har det). Tror du bør ringe opp med en gang. Anonymkode: 522ec...90f 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #20 Skrevet 30. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Idag tidlig var det trafikkontroll like ved der jeg bor. Jeg så det i god tid og snudde da jeg husket at førerkortet lå i bilen til mannen min. Nå for 15 min siden så jeg at noen hadde ringt meg og da jeg sjekket nummeret så er det fra stedets politistasjon. Jeg tør søren ikke å ringe tilbake, jeg er på jobb nå. Er dette noe jeg kan då bor for eller noe de kan forfølge meg med? Jeg snudde på en svært oversiktlig plass og på lovlig vis, hadde bare ikke lyst på den boten for å ha glemt førerkortet. Er det noen som vet evt hvorfor de ringte meg? Anonymkode: 7407b...83f Dette tror jeg ikke noe på at har noen sammenheng. Så de at du snudde og er interessert i deg, så hadde de satt blålysene på. De må ha hatt usedvanlig godt syn dersom de klarer å se bilskiltene dine, for så å søke deg opp. De kommer vel snart på arbeidsplassen din da, for å skjekke deg for rusmidler og promille. Anonymkode: 80394...dae 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå