Bag Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 Jeg lastet for noen måneder siden ned et dansk tv-program til pc-en (som en flv-fil). Jeg så hele programmet på pc på lørdag. Når jeg skulle se det på nytt på søndag fikk jeg plutselig bare se det første kvarteret før den stopper. Går til websiden for å laste på nytt og får da beskjed om den ikke lenger er tilgjengelig. Tror at kanskje filen er skadet og laster opp en måned gammel backup. Forsøker med flere andre avspillere. Alle er enig om at filmen som var ca 45min på lørdag nå plutselig kun er 13:01. Kan det være lagt inn noen sperrer slik at filmen plutselig blir kortere etter en viss dato? Noen annen forklaring?
stan Skrevet 30. mai 2016 #2 Skrevet 30. mai 2016 Kan jo være oppstått en feil på filen. Har du prøvd med ulike avspiller program?
Bag Skrevet 30. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2016 39 minutter siden, stan skrev: Kan jo være oppstått en feil på filen. Har du prøvd med ulike avspiller program? Som jeg skrev lastet jeg inn en måned gammel backup. Ja jeg har forsøkt flere avspillere. En av spillerne markerte stop halvveis som om den så at det var mye bak. Markeringen forsvant neste gang jeg tok opp denne spilleren. Alt fungerte bra på lørdag. Kan det tenkes at man har lagt inn data i filen som gjør at den ikke fungerer/blir forkortet etter et gitt tidspunkt?
stan Skrevet 30. mai 2016 #4 Skrevet 30. mai 2016 59 minutter siden, Bag skrev: Som jeg skrev lastet jeg inn en måned gammel backup. Ja jeg har forsøkt flere avspillere. En av spillerne markerte stop halvveis som om den så at det var mye bak. Markeringen forsvant neste gang jeg tok opp denne spilleren. Alt fungerte bra på lørdag. Kan det tenkes at man har lagt inn data i filen som gjør at den ikke fungerer/blir forkortet etter et gitt tidspunkt? Har du prøvd å konvertere filen til et annet format? Ligger enda filen på backupen? Da kan du prøve å hente den igjen?
Bag Skrevet 30. mai 2016 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2016 Ja jeg har prøvd å konvertere den til mp4 og den gir også en forkortet versjon da. Jeg har hentet ned gammel backup og får akkurat samme resultat (avstummet video) også med den. Har også lastet over til nettbrett og får en forkortet versjon. Alle er nå enige om at filmen kun er 13 min og 1 sek lang. Det er veldig merkelig. Jeg har sett hele filmen tidligere uten noe problem flere ganger, senest nå lørdag. Det derfor jeg lurer på om det kan ligge en sperredato i selve filmen. Er det mulig å gjøre noe slikt? Er det vanlig å gjøre det? Nytter det å sette datoen til pcen tilbake?
ElectricScum Skrevet 30. mai 2016 #6 Skrevet 30. mai 2016 3 timer siden, Bag skrev: Jeg lastet for noen måneder siden ned et dansk tv-program til pc-en (som en flv-fil). Jeg så hele programmet på pc på lørdag. Når jeg skulle se det på nytt på søndag fikk jeg plutselig bare se det første kvarteret før den stopper. Går til websiden for å laste på nytt og får da beskjed om den ikke lenger er tilgjengelig. Tror at kanskje filen er skadet og laster opp en måned gammel backup. Forsøker med flere andre avspillere. Alle er enig om at filmen som var ca 45min på lørdag nå plutselig kun er 13:01. Kan det være lagt inn noen sperrer slik at filmen plutselig blir kortere etter en viss dato? Noen annen forklaring? 2 timer siden, stan skrev: Har du prøvd med ulike avspiller program? Ja, han har prøvd. Det står i hovedinnlegget. 59 minutter siden, stan skrev: Ligger enda filen på backupen? Da kan du prøve å hente den igjen? Ja, han har prøvd. Det står i hovedinnlegget. Dude, gidd lese hovedinnlegget skikkelig før du svarer, da.
stan Skrevet 30. mai 2016 #7 Skrevet 30. mai 2016 2 timer siden, ElectricScum skrev: Ja, han har prøvd. Det står i hovedinnlegget. Ja, han har prøvd. Det står i hovedinnlegget. Dude, gidd lese hovedinnlegget skikkelig før du svarer, da. Hva foreslår du som løsning?
ElectricScum Skrevet 30. mai 2016 #8 Skrevet 30. mai 2016 2 timer siden, stan skrev: Hva foreslår du som løsning? Ingenting i.o.m at jeg har lest hovedinnlegget.
Devilheart Skrevet 31. mai 2016 #9 Skrevet 31. mai 2016 Er nok ikke noe du kan gjøre dessverre. Virker som filen er blitt skadet og er ikke alltid lett å fikse slike filer uten riktig verktøy. VLC har innebygget reperasjonsfunksjo for avi-filer, så vet ikke om den funker på andre filtyper. Kan evt. konvertere til avi og prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå