Gå til innhold

Usikker på hvor mye hans sosiale liv betyr for meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt kjent med en mann gjennom en aktivitet/hobby. For han er denne hobbyen nærmest en livsstil, helt ok det. Vi har gått turer sammen, på kafe og pub, middag hjemme hos hverandre, kysset litt, men ikke gått det steget at vi har ligget sammen. Jeg har begynt å legge merke til at han aldri er med venner/kompiser. Han har det veldig sosialt gjennom denne hobbyen, men det er stort sett det. For meg er det viktig å ha et sosialt nettverk, jeg liker å gå ut med venner, finne på ting med venner, gå på besøk til venner. Men jeg liker også å være med vennene HANS. Hvis han har noen da... Jeg har tidligere hatt en kjæreste som aldri gjorde noe for seg selv, aldri var med sine venner og ble hengende på meg. Jeg fikk jo dårlig samvittighet når jeg skulle ut med jentene og han måtte sitte alene hjemme...

Men jeg lurer litt på om jeg overdriver litt, altså jeg har det kjekt med han. Likevel er det for meg mer attraktivt med en mann som er sosial. Usikker på om dette er så viktig for meg at jeg vil avslutte relasjonen eller ikke...

Anonymkode: 7a428...ef6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tydelig at du ikke er ordentlig forelsket siden du leter etter feil som ikke er feil i det hele tatta. Gå videre og la ham finne noen bedre enn deg. :) 

Anonymkode: fed9f...9d1

• Liker 3
Skrevet

Jeg har noen venner, men er ikke ofte sosial med dem, maks et par ganger i måneden. Grunnen er at jeg ikke føler det er noe jeg trenger veldig ofte. Jeg har jo kontakt med dem ellers på sosiale medier og telefon. Jeg trives alene så en eventuell kjæreste trenger absolutt ikke ha dårlig samvittighet for å dra ut med venner. Det er jo viktig da at man ikke blir klengete med kjæresten, det liker ikke jeg andre veien heller. Prøv å ikke tenk på det, han er sikkert en flott fyr. Lykke til! :)

Skrevet (endret)

Jeg er omtrent som denne fyren din. Har aktivitetsvenner gjennom hobby, men egentlig ingen nære venner, ingen jeg kan ringe og stikke bort til eller dra ut med. Det skyldes delvis fordi jeg er litt sjenert og menneskesky, og delvis fordi gamle venner har forsvunnet inn i familieforhold og trenger tre måneders varsel for å kunne være med på noe. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg tror det fort blir ganske vanlig når man runder tredve. Å ha venner tilgjengelig til enhver tid, uten at det går via noe organisert, er mer vanlig for kvinner enn for menn, og mer vanlig for unge enn for voksne.

Endret av Okapi
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du formulerer deg veldig rart. Han er jo med vennene sine, de driver med samme hobby. Vil anta at han har et sosialt nettverk der. 

Anonymkode: ba125...055

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Han er rett over 30 år gammel

De han er med på hobbyen er ikke folk han treffer utenom hobbyaktiviteter. De har heller aldri "sosiale" arrangement, bare treninger/hobbyaktiviteter.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De han er med på hobbyen er ikke folk han treffer utenom hobbyaktiviteter. De har heller aldri "sosiale" arrangement, bare treninger/hobbyaktiviteter.

Samme her.

For mange, og spesielt menn, er hobbyaktivitetene det sosiale. Hvis du vil sammenligne med noe mer typisk kvinnelig: Syklubber handler jo ikke utelukkende om håndarbeid. De dekker et helt annet behov også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Okapi skrev:

Samme her.

For mange, og spesielt menn, er hobbyaktivitetene det sosiale. Hvis du vil sammenligne med noe mer typisk kvinnelig: Syklubber handler jo ikke utelukkende om håndarbeid. De dekker et helt annet behov også.

Men syklubber er vel gjerne noe man har med venninnene sine?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de har vel ikke behov for å sitte i hver sin sofa og drikke te med hverandre da :P de føler vel at de får dekt det sosiale behovet via aktiviteten. 

Jeg har mange venner jeg har fått via aktiviteter. Vi er mest aktive med hverandre men kan dele er par flasker vin også. De er jo mine venner. Vi gjør gøye ting sammen. Kan ikke skjønne at du anser han som venneløs. 

Anonymkode: 582f8...ec9

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår problemstillingen hvis mannen ikke har et liv utenom deg. Det blir veldig kjedelig.Men han har jo det? han har jo hobbyer og gud vet hva annet? Spiller det noe rolle for deg om han er vekke et par timer for å drive med hobby eller om han er med kompiser og drikker øl? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tydelig at du ikke er ordentlig forelsket siden du leter etter feil som ikke er feil i det hele tatta. Gå videre og la ham finne noen bedre enn deg. :) 

Anonymkode: fed9f...9d1

Prototypisk ukonstruktivt KG-innlegg med nyanser i sort og hvitt.

Anonymkode: 7baaf...1fb

Gjest 123Sol
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er mer enn nok for han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...