AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Jeg har en valp på bare 1 år som jeg vurderer å omplassere. Jeg elsker henne over alt som finnes, men livet mitt har endret seg drastisk bare på de siste mndene, og jeg har ikke mulighet til å ha henne lenger på grunn av mange ting, som boplass, allergier, tid osv. Hadde henne med eks-samboer, og etter et stygt brudd har jeg ikke mulighet til å beholde henne. Det river langt inni hjerteroten, og jeg føler meg som verdens verste person. Han vil ikke ha henne, og jeg har ikke mulighet. Jeg vil bare det beste for henne, men er redd for at hun skal sitte og savne meg og ikke trives i nytt hjem. Har noen erfaringer med dette, eller noen som har overtatt omplasseringshunder som det har gått greit med? Tanker, erfaringer? Det knuser meg å måtte gjøre det, men på grunn av livssituasjon nå har jeg ikke noe annet valg Anonymkode: 9f1d6...483
ArtyFarty Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 Beste rådet jeg kan gi deg: Snakk med oppdretter! En seriøs oppdretter hjelper deg, og kan også hende har aktuelle kandidater som den kan passe hos. 1
torskehodet Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 Det er kjempe bra at du tenker på hundens beste har desverre ikke så mye erfaring med dette men ville bare si at det er tøft av deg. Har hund selv.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #4 Skrevet 29. mai 2016 Vi fikk en hund for mange år siden. Jeg var et barn da. Viste seg at jeg er ganske allergisk og vi måtte selge hunden. Mens vi hadde den , var pappa veldig streng. Det var egentlig mamma som ville ha hund, og pappa likte han aldri. Han fikk aldri komme inn på soverommet, fikk ikke være på sofa, pappa likte ikke å gå tur med han, så bare mamma gikk korte turer. Den var også veldig ung når vi fant ut om allergien. Solgte den til en hyggelig familie. Der sov den i seng hver natt. Eieren gikk tur i både fjell og skog. Hunden var med på utstillinger og i den familien var det 2 andre hunder av samme rase. Jeg tror den fikk det mye bedre enn når den bodde hos oss Hvis du føler du ikke strekker til, så er det SNILLE å gjøre kanskje å gi han vekk til noen som har tid til den. Du kan feks selge han for redusert pris med krav til oppfølging i form av bilde og kontakt på email. Hadde den vert 15 år gammel så hadde jeg bedt deg holde ut for en gammel venn,men han er jo fremdeles ung Anonymkode: e1ca1...007 1
kvinneguide Skrevet 29. mai 2016 #5 Skrevet 29. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en valp på bare 1 år som jeg vurderer å omplassere. Jeg elsker henne over alt som finnes, men livet mitt har endret seg drastisk bare på de siste mndene, og jeg har ikke mulighet til å ha henne lenger på grunn av mange ting, som boplass, allergier, tid osv. Hadde henne med eks-samboer, og etter et stygt brudd har jeg ikke mulighet til å beholde henne. Det river langt inni hjerteroten, og jeg føler meg som verdens verste person. Han vil ikke ha henne, og jeg har ikke mulighet. Jeg vil bare det beste for henne, men er redd for at hun skal sitte og savne meg og ikke trives i nytt hjem. Har noen erfaringer med dette, eller noen som har overtatt omplasseringshunder som det har gått greit med? Tanker, erfaringer? Det knuser meg å måtte gjøre det, men på grunn av livssituasjon nå har jeg ikke noe annet valg Anonymkode: 9f1d6...483 Bare sørg for å finne rett eier til hunden så kommer hunden til å ha det bra. Hvis noen har passet hunden din før har du et inntrykk av om den tilpasser seg lett eller ikke. Jeg har overtatt noen omplasseringshunder og de har funnet seg til rette i løpet av et par dager. Hundene har ellers vært slik tidligere eier beskrev, rolig og snille. De har greid å ligge alene hjemme men vært litt klengete, vil helst være i samme rom, inntil osv. Vet ikke om det kom av omplasseringen eller personlighet. Jeg har ihvertfall veldig god erfaring med å ta imot omplasseringshund. Det var vanskelig å få tak i små omplasseringshunder på finn, og rasehund. Så hvis du har en av delene får du nok mange henvendelser og mange potensielle nye eiere å velge i. Lykke til og husk at dette er verst for oss mennesker
Gjest Evans Skrevet 29. mai 2016 #6 Skrevet 29. mai 2016 Svigerfamilien min har tatt til seg tre omplasseringshunder så langt. De har hatt det veldig fint alle sammen Årsaken til at de velger omplasseringshunder er fordi de ikke orker valpeperioden en gang til - de var igjennom den en gang, og det holdt visst. Jeg tror man har gode muligheter for at hunden kommer til et fint hjem i Norge.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #7 Skrevet 29. mai 2016 ALDRI VÅG OG SKAFF DEG HUND IGJEN!! Anonymkode: e4b08...f51 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #8 Skrevet 29. mai 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en valp på bare 1 år som jeg vurderer å omplassere. Jeg elsker henne over alt som finnes, men livet mitt har endret seg drastisk bare på de siste mndene, og jeg har ikke mulighet til å ha henne lenger på grunn av mange ting, som boplass, allergier, tid osv. Hadde henne med eks-samboer, og etter et stygt brudd har jeg ikke mulighet til å beholde henne. Det river langt inni hjerteroten, og jeg føler meg som verdens verste person. Han vil ikke ha henne, og jeg har ikke mulighet. Jeg vil bare det beste for henne, men er redd for at hun skal sitte og savne meg og ikke trives i nytt hjem. Har noen erfaringer med dette, eller noen som har overtatt omplasseringshunder som det har gått greit med? Tanker, erfaringer? Det knuser meg å måtte gjøre det, men på grunn av livssituasjon nå har jeg ikke noe annet valg Anonymkode: 9f1d6...483 Har erfaring med at møkkafolk bare dumper hundene sine når de ikke gidder mer ja. De er av siste rest. Det er utrolig egoistisk å late som om liksom heeelt umulig beholde hunden. Hva slags fyr er typen din som heller ikke gidder å stille opp? Min erfaring- REINSPIKKA løgn de som liksom "jeg er sååååå glad i hunden men nå vil jeg bli kvitt den."Det er få som mister jobb, hus, må selge ræva på gaten for å overleve, samtidig som plassert i rullestol og må sove under en bro resten av livet i Norge så dette er kun sosiopatisk oppførsel. Anonymkode: e4b08...f51 2
nurcos Skrevet 29. mai 2016 #9 Skrevet 29. mai 2016 Dette er ting man skal vite på forhånd før man skaffer seg hund. Kan jeg klare å ta vare på hunden selvom jeg blir enslig? Hvis svaret er nei, så skaffer du deg ikke hund. Så enkelt er det. Blir så sint på alle dere som skaffer dere hund uten å tenke gjennom ansvaret det er å ha en hund. Hva hvis du hadde hatt et barn fra forholdet med eksen? Hadde du orket å tatt vare på det? 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #10 Skrevet 30. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ALDRI VÅG OG SKAFF DEG HUND IGJEN!! Anonymkode: e4b08...f51 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har erfaring med at møkkafolk bare dumper hundene sine når de ikke gidder mer ja. De er av siste rest. Det er utrolig egoistisk å late som om liksom heeelt umulig beholde hunden. Hva slags fyr er typen din som heller ikke gidder å stille opp? Min erfaring- REINSPIKKA løgn de som liksom "jeg er sååååå glad i hunden men nå vil jeg bli kvitt den."Det er få som mister jobb, hus, må selge ræva på gaten for å overleve, samtidig som plassert i rullestol og må sove under en bro resten av livet i Norge så dette er kun sosiopatisk oppførsel. Anonymkode: e4b08...f51 1 time siden, nurcos skrev: Dette er ting man skal vite på forhånd før man skaffer seg hund. Kan jeg klare å ta vare på hunden selvom jeg blir enslig? Hvis svaret er nei, så skaffer du deg ikke hund. Så enkelt er det. Blir så sint på alle dere som skaffer dere hund uten å tenke gjennom ansvaret det er å ha en hund. Hva hvis du hadde hatt et barn fra forholdet med eksen? Hadde du orket å tatt vare på det? Alt dette er åpenbart samme bruker. AB'en har samme kode og den siste skriver på samme måte som ab'ene. Smart.. Anonymkode: 1b1df...fcd 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #11 Skrevet 30. mai 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt dette er åpenbart samme bruker. AB'en har samme kode og den siste skriver på samme måte som ab'ene. Smart.. Anonymkode: 1b1df...fcd Ha! Bruk knollen så er det jo opplagt at de TO første er mine. Det siste er åpenbart ikke mitt. FY Fabian hvor lav standard og forventning til andre *basert på seg selv, mange har. Og JA jeg finner det foraktelig å ha så lite kjærlighet at folk kvitter seg med dyr. Om man ikke er villig til å ivareta en hunds HELE liv så anskaffelser man seg for pokker ikke et levende vesen! Anonymkode: e4b08...f51
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #12 Skrevet 30. mai 2016 Vi overtok en omplasseringshund for rundt 4 mnd siden. Jenta som omplasserte sa hunvar i ca samme situasjon som deg. Hunden var rett over året og det har gått kjempe fint. Han har tilpasset seg veldig bra og er en del av familien. Hunden får mye mosjon og er så og si aldri alene over lengre tid. Etter han kom hit har han blitt slankere og fått definerte muskler fordi vi er mye ute å går i skog og mark i tillegg til at han så smått har begynnt med litt trekking. Jeg har ikke fått inntrykk av at han savner sin gamle eier. Han var veldig urolig det første døgnet og to, men etter det så har han oppført seg som om han alltid har bodd hos oss. Om du er tålmodig så vil du finne riktig eier til hunden din. Men vær ærlig om den hvis den har noen nykker eller helseproblemer. Jeg oppdaget ganske tilfeldig noe tidligere eier må ha visst om men ikke opplyst om. Det ble en dyr tur til dyrlegen. Slikt er greit å få beskjed om på fårhånd. Anonymkode: 900c9...fc2
nurcos Skrevet 30. mai 2016 #13 Skrevet 30. mai 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt dette er åpenbart samme bruker. AB'en har samme kode og den siste skriver på samme måte som ab'ene. Smart.. Anonymkode: 1b1df...fcd Du tar dessverre feil der.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #14 Skrevet 31. mai 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ha! Bruk knollen så er det jo opplagt at de TO første er mine. Det siste er åpenbart ikke mitt. FY Fabian hvor lav standard og forventning til andre *basert på seg selv, mange har. Og JA jeg finner det foraktelig å ha så lite kjærlighet at folk kvitter seg med dyr. Om man ikke er villig til å ivareta en hunds HELE liv så anskaffelser man seg for pokker ikke et levende vesen! Anonymkode: e4b08...f51 Burde kanskje starte en egen tråd om temaet, for her er det jo ikke noe svar på det ts spør om! Please leave. Anonymkode: 97495...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #15 Skrevet 31. mai 2016 Har selv som prinsipp at man ikke gir bort verken barn eller dyr, nesten uansett hva som skjer. Men når du er i den situasjonen såkan jeg si at det har gått bra med samtlige omplasseringshunder jeg har vært borti. Og skulle det bli problemer, så bør du kontakte oppdretter eller et proft omplasseringssted, som FOD eller Solplassen. Sistnevnte kan hjelpe med fosterfamilie frem til evt. adopsjon. Anonymkode: 97495...f8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå