AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Hei! Jeg og samboer skal nå begynne prøvingen. Gleder oss! Men, kjenner jeg gruer meg til første undersøkelse! Må man ha innvendig ultralyd? Sist jeg var gravid var det eneste måten de fant ut at jeg var gravid! Men håper jeg slipper dette nå! Noen som vet?😛 Anonymkode: 32ddc...b5f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og samboer skal nå begynne prøvingen. Gleder oss! Men, kjenner jeg gruer meg til første undersøkelse! Må man ha innvendig ultralyd? Sist jeg var gravid var det eneste måten de fant ut at jeg var gravid! Men håper jeg slipper dette nå! Noen som vet?😛 Anonymkode: 32ddc...b5f Jeg hadde ikke innvendig ultralyd når jeg gikk gravid. Legen min mente jeg skulle ha det neste gang jeg kom på kontroll, men da byttet jeg fastlege.. Unngikk alle undersøkelser av den typen helt frem til fødselen. Har vært utsatt for overgrep så det er nok grunnen til at jeg absolutt ikke ville ha noen undersøkelser "der nede". Anonymkode: edb47...b2b
Finngirl Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 Mener du undersøkelse når du har fått positiv utslag på graviditetstesten din? Du får i utgangspunktet kun en ultralyd av det offentlige når du er gravid, dette er den ordinære ultralyden rundt uke 18. Denne er som regel utvendig. Om du skal ha en tidlig ultralyd privat (ila de første ukene) vil denne som regel gjøres innvendig. Men det er jo frivillig å ha en slik, siden du må betale for den selv (med mindre medisinske grunner tilsier at du har behov for en). Da min graviditetstest viste positiv tok jeg i tillegg en blodprøve som konstaterte at det ikke var noen tvil.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #4 Skrevet 29. mai 2016 5 minutter siden, Finngirl skrev: Mener du undersøkelse når du har fått positiv utslag på graviditetstesten din? Du får i utgangspunktet kun en ultralyd av det offentlige når du er gravid, dette er den ordinære ultralyden rundt uke 18. Denne er som regel utvendig. Om du skal ha en tidlig ultralyd privat (ila de første ukene) vil denne som regel gjøres innvendig. Men det er jo frivillig å ha en slik, siden du må betale for den selv (med mindre medisinske grunner tilsier at du har behov for en). Da min graviditetstest viste positiv tok jeg i tillegg en blodprøve som konstaterte at det ikke var noen tvil. Takk for svar 😄 sist så fikk jeg dekket alt, innvendig og 2 ultralyder. Da kommer jeg nok unna den innvendige neste gang, for håpentligvis Anonymkode: 32ddc...b5f
Finngirl Skrevet 29. mai 2016 #5 Skrevet 29. mai 2016 Så heldig du var var ukomfortabel med innvendig / gynekologisk undersøkelse selv, men etter å ha hatt flere for å sjekke lengde på livmorhals føler jeg at jeg er vant til det nå hehe. Lykke til med prøvingen :D
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #6 Skrevet 29. mai 2016 En blir vel kanskje vant med det. Men føler det er så ukomfortabelt 😛 takk 😄 Anonymkode: 32ddc...b5f
maid Skrevet 29. mai 2016 #7 Skrevet 29. mai 2016 Herregud, det er da ikke noe problem me innvendig undersøkelse! Hva med når du skal føde? Da skal du ha mange fingre opp i underlivet da, og ikk minst: et helt menneske skal komme ut😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå