AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #1 Del Skrevet 29. mai 2016 Jeg holder på å skal strikke en bestefarvest i fra klompelompeboka. Jeg er nybegynner når det gjelder strikking, har kun strikket 2 luer til småbarn. Det første som står er at jeg skal strikke 1r og 1 vr, i 2,5 cm (begynn og slutt med 1 vr). Skal jeg begynne og slutte hver runde/pinne med 1 vr, eller begynne og slutte tilsammen på disse 2,5 cm på en måte? Når jeg skrikker 1 vr på begynnelsen og slutten på hver pinne blir det perlestrikk og ikke sånne striper som det pleier å være nederst på slike strikkegensere. Noen som kan hjelpe en lost nybegynner i strikking? Anonymkode: 99d01...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Del Skrevet 2. juni 2016 Hmm, jeg tror du gjør feil. Hvis du strikker en pinne med første og siste vrang, må du gjør motsatt på annenhver, du snur jo strikketøyet (hvis ikke du strikker på rundpinne). Så da må pinne nummer to (og 4, og 6 osv) begynne og slutte med en rett, slik at det blir likt på framsiden. Pinne nummer to strikker du jo på baksiden, på en måte. Anonymkode: 39cbb...73a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå