Gjest Angelicee Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Skal kjøpe meg en solkrem for å bruke som dagkrem de dagene det er sol ute og jeg ikke bare skal være inne. Tenkte en fra Eucerin for normal/blandet/fet hud. Men er dette dårlige ingredienser?Aqua, Isopropyl Palmitate, Butylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Isodecyl Neopentanoate, Octocrylene, Alcohol Denat., Methyl Methacrylate Crosspolymer, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Dibutyl Adipate, Phenylbenzimidazole Sulfonic Acid, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Ethylhexyl Salicylate, Homosalate, Glycine, Polyamide-5, Polymethylsilsesquioxane, Arginine HCL, Polyglyceryl-4 Diisostearate/Polyhydroxystearate/Sebacate, Glycerin, Sodium Hyaluronate, Glycyrrhetinic Acid, Glycyrrhiza Inflata Root Extract, Trisodium EDTA, Silica Dimethyl Silylate, Dimethicone, Ethylhexylglycerin
stan Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 Det var nylig en test av solkrem. Google Eucerin test, eller gå på forbrukerrådet sider.
Gjest Angelicee Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 Ok, det skal jeg gjøre. Tenker spesielt på isopropyl, for synes jeg har hørt noe om at dette er en slags mineralolje men er ikke sikker. Jeg har acneprone hud. Ellers så er jeg skeptisk til parfyme og MI. Kanskje burde jeg være det til fargestoffer og.
Gjest Angelicee Skrevet 29. mai 2016 #4 Skrevet 29. mai 2016 Fant ikke noe konkret på akkurat denne solkremen av tester. Vet at isopropyl står på en "versting liste" blant veeldig mange andre ingredienser. Jeg vet ikke hvor nøye man egentlig burde være. Den er en slags alkohol slik jeg forstår det? Ingen her som kan iitt om dette?
Sassenach Skrevet 29. mai 2016 #5 Skrevet 29. mai 2016 Jeg har dårlig erfaring med kremer som inneholder isopropyl palmitate. Dog er det at alkohol er såpass høyt oppe på ingredienselista som foruroliger meg mest.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #7 Skrevet 29. mai 2016 Jeg elsker solkremen til [comfort zone], har veldig bra ingredienser og har mye fukt. Anonymkode: 9baaa...5c4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #8 Skrevet 29. mai 2016 Ah, ok, da bør jeg kanskje styre unna. Har og likt cliniderm, men ser at de inneholder myristyl myristate og canola oil, og de har jeg og hørt kan tette porer... Vil bare ha en nøytral (parfymefri) solkrem som jeg kan bruke som dagkrem de dagene jeg ikke bruker den vanlige fuktighetskremen min uten solfaktor. Decleor vil jeg ikke bruke for den tåler jeg ikke, og Matis er litt dyrt. Men comfort zone kan jeg selvfølgelig se litt på... Anonymkode: 34c39...f94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå