Gå til innhold

Stiv, støl og vondt etter jogging :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det tenkte, type ta begge løpeøkter ute noen uker å se om det kan ha noe med tilpasning å gjøre. Ikke flere økter. 5 er mer en nok fra før. Ser Yme skriver at det er likt å løpe mølle og ute. Jeg synes ikke det. Jeg løper ute, fordi jeg får vondt i knær av mølle men ikke ute.

Anonymkode: 1bde6...19d

Haha, nesten litt komisk hvor forskjellige vi er, noen får vondt av det ene og noen får vondt av det andre. Jeg får aldri vondt av mølle, men kjenner mange som holder seg LANGT unna mølla pga. særlig knær. Synes det er så dumt at det er uteløping jeg får vondt av, siden jeg synes det er mye mer givende og bedre trening enn å løpe på mølla. Men man kan vel ikke alltid få viljen sin, heller ;)

Anonymkode: b384c...7ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nesten litt komisk hvor forskjellige vi er, noen får vondt av det ene og noen får vondt av det andre. Jeg får aldri vondt av mølle, men kjenner mange som holder seg LANGT unna mølla pga. særlig knær. Synes det er så dumt at det er uteløping jeg får vondt av, siden jeg synes det er mye mer givende og bedre trening enn å løpe på mølla. Men man kan vel ikke alltid få viljen sin, heller ;)

Anonymkode: b384c...7ab

Skjønner frustrasjonen:) Jeg synes og det er mye å kjekkere å løpe ute enn inne. Vondt på mølle eller ei. Jeg løper mye og kan få vondt ute, men det henger som regel sammen med sko eller at jeg er sløv på tøying i lengre perioder for min del. Men som du sier, det fins sikkert ingen regler for folk er forskjellig:)

Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var det tenkte, type ta begge løpeøkter ute noen uker å se om det kan ha noe med tilpasning å gjøre. Ikke flere økter. 5 er mer en nok fra før. Ser Yme skriver at det er likt å løpe mølle og ute. Jeg synes ikke det. Jeg løper ute, fordi jeg får vondt i knær av mølle men ikke ute.

Jeg skrev at det er tilnærmet likt, i forhold til hvilke muskler som brukes. Det er jo selvfølgelig ikke det samme som å skrive at det er en identisk aktivitet på alle områder.

Å jogge på tredemølle, er jo stort sett det samme som å jogger på en treplate. Det er ikke spesielt mykt, så med mindre man jogger på fotballene, er det ganske kjipt for knærne.
Det samme gjelder folk som jogger på asfalt. Skal man jogge på harde underlag, må man ha ekstremt gode sko, spesielt om det fører til smerter... Eller man kan lære seg å jogge på fotballene, siden det er mer naturlig i forhold til hvordan vi er ledda. 

Endret av Yme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...