Gå til innhold

Hva er viktig når man skal bli alenemamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, og nå har vi gjort det slutt. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Nav? Hva, hvordan gjør man? Sorgen er selvsagt stor, men jeg tenker mest på det praktiske. Hva gjør jeg nå?

Har ingen besteforeldre i nærheten. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Familiekontoret og nav, og den av dere som flytter ut må finne et sted å bo som passer barna.

Anonymkode: f706f...5e1

Skrevet

Uff det er leit. 

Må du flytte, eller blir du boende? 

En av de viktigste tingene, er å få på plass en avtale og et samarbeid om ungene. 

Også viktig er å sørge for egen økonomi. Penger er dessverre det som får hverdagene til å fungere. 

Nettverk er også viktig. Ta kontakt med folk du kjenner. Gjør forskjellige ting som bygger nettverket. 

Det er jo positive sider og. Jeg opplevde å få bedre tid og kontakt med barna. Vi handlet inn sammen, og vi tilbrakte mye tid sammen med skolearbeid. 

Det blir også alenetid, ihvertfall om samværet fungerer. 

Det er litt tøft i starten, men det åpner opp for nye muligheter. Se framover, det som var kommer aldri tilbake. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å det er så mye som skal på plass : endre avtalegiroer i banken, forsikringer, hvem overtar bolig, hva kjøper den andre "gjenboende" ut for, samværsavtale om barna, fordeling av innbo, bidrag, melde fra til skolen om nye adresser, søke NAV om ekstra barnetrygd, på skatten må du sørge for å få fradrag for enslig forsørger, osv. Og midt oppi dette er det to kanskje forvirrede og triste barn som ikke forstår hvorfor livet deres skal snus på hode. Det er en vond og vanskelig tid, med mange endringer dere går i møte. Selv ble jeg helt utkjørt det første halve året. Men nå, som tingene er på plass, har både jeg og ungene det veldig godt. Lykke til !

Anonymkode: 1d6d9...558

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...