AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #1 Skrevet 28. mai 2016 Jeg er i en selvutviklingsfase der jeg ønsker å forbedre meg på ulike ting. Jeg er en veldig formell person, aner ikke hvor jeg har det fra. Jeg ønsker da å bli mindre formell. KG, hva skal jeg gjøre? Mann 23 Anonymkode: 08773...c9c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 Drikk deg lett brisen (nei, ikke stupfull) med gode venner, slik at du får oppleve og føle at det ikke er farlig å slippe kontrollen litte grann Hilsen dame, 51, som først lærte dette i en alder av 24 Anonymkode: e3513...d34 1
Gjest Agnetha Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drikk deg lett brisen (nei, ikke stupfull) med gode venner, slik at du får oppleve og føle at det ikke er farlig å slippe kontrollen litte grann Hilsen dame, 51, som først lærte dette i en alder av 24 Anonymkode: e3513...d34 Nei. Nei og atter nei. Å gi råd om å drikke for å løse et problem er aldri svaret. Ts, studer venner og familie du mener opptrer avslappet, se hvordan de er. Snakk litt med andre om de kan fortelle deg hvordan du blir oppfattet, og om det er noe du ksn bli bedre på, kutte ut, og kanskje begynne med. Feks er det alltid vanskelig å tørre å bare si ting du tenker og mener, men øvelse må til. Noen ganger må man bare stupe i det. Du kan og prøve å se for deg en mulig samtale og hva du kjenner vil være dine svar, deg, helt ærlig og oppriktig. Kanskje er det bare du som må trekke pusten dypt og lære deg å småprate om ting. Både tulleting og ting som interesserer deg. Noen ganger er det vanskelig å snakke med andre mennesker fordi de selv sitter der med samme frykt og tanker.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #4 Skrevet 29. mai 2016 Jeg er heller ikke enig i å drikke seg brisen for å slippe kontrollen litt. Synes det er skremmende å høre at folk drikker for å slappe av/tørre å slippe seg løs. Man bør heller fra starten øve på å senke kravene til seg selv, slappe av og kose seg i godt selskap. Uten alkohol. Så man ikke, som mange andre, blir avhengig av å drikke for å være sånn som man ønsker å være. Anonymkode: b4e98...1ea
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #5 Skrevet 29. mai 2016 Sitat Man bør heller fra starten øve på å senke kravene til seg selv, slappe av og kose seg i godt selskap Jess, men hvordan gjør jeg det egentlig?:) Sorry for at jeg spør dumt. Anonymkode: 08773...c9c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #6 Skrevet 29. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jess, men hvordan gjør jeg det egentlig?:) Sorry for at jeg spør dumt. Anonymkode: 08773...c9c Ved ikke å fokusere for mye på hvordan du burde oppføre deg og hva du burde si og hvordan du burde se ut, men heller flytte fokuset over på samtalen og de rundt deg. Ser du har fått råd om å følge med på hva andre avslappede mennesker gjør og prøve å etterligne. Dette er akkurat hva folk med sosial angst gjør, og det funker ikke. Det gjør deg bare mer selvfokusert og stiv. Ingenting faller seg naturlig dersom man er for fokusert på egen oppførsel. Anonymkode: 2f8f6...73a
Gjest Agnetha Skrevet 29. mai 2016 #7 Skrevet 29. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved ikke å fokusere for mye på hvordan du burde oppføre deg og hva du burde si og hvordan du burde se ut, men heller flytte fokuset over på samtalen og de rundt deg. Ser du har fått råd om å følge med på hva andre avslappede mennesker gjør og prøve å etterligne. Dette er akkurat hva folk med sosial angst gjør, og det funker ikke. Det gjør deg bare mer selvfokusert og stiv. Ingenting faller seg naturlig dersom man er for fokusert på egen oppførsel. Anonymkode: 2f8f6...73a Jeg sa ingenting om å etterligne. Ved å betrakte andre og snakke med andre om situasjonen tilegner du deg info og kunnskap. Første del av innlegget ditt er jeg helt enig med.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #8 Skrevet 29. mai 2016 Ikke tenk ihjel hva du skal si eller gjøre før du gjør det. Og husk at de færreste av oss gjør alt riktig i alle sosiale situasjoner. Du har slingringsmonn for å gjøre feil uten at noen bryr seg. Og det er kjernen i hvordan jeg etterhvert lærte meg å slappe av. Anonymkode: c7de0...63a
Gjest 123Sol Skrevet 29. mai 2016 #9 Skrevet 29. mai 2016 Husk hvordan du oppfører deg mot den du trives aller best med og prøv å vær sånn hele tiden. (funker for meg)
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #10 Skrevet 29. mai 2016 Kjøp deg noen olabukser, og kanskje en caps? Anonymkode: 7113d...1b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå