AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #1 Skrevet 28. mai 2016 Dette kan virke litt artig, men ER IKKE DET! Hver gang katten får våtfor, dytter han ned matskålen fra kjøleskapet.. Også søler han vann over hele gulvet, og blir en pøbel. Men når han får tørr-for er han snill katt, dytter ikke ned matskåle etter mat eller blir pøbel mot meg. Kan selvsagt ha matskåla på gulvet, men da spiser hunden maten når vi er borte... Hjelp meg og forstå? den katta er sær, den jager hunder i nabolaget og stadig leker med gravemaskiner på arbeidsplassen i nabolaget.. Anonymkode: 787b7...01d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #2 Skrevet 28. mai 2016 Noen katter tåler ikke forandringer. Har skålen alltid vært oppe på benken? Og hvorfor får han våtfôr oppå kjøleskapet :S Får han maten sin oppå kjøleskapet? Er ikke det litt høyt oppe... En benk er vell mer enn nok. Jeg hadde samme problemet, da katten gikk fra enebarn til bror til en hund. Han veltet ned skålen vær dag, for det passet han ikke at den sto oppe. Men så godtok han det til slutt. Alt av mat får han fra benken. Vann står nede, for hund og katt deler. Men han "graver" i vannet, noe som er normalt tror jeg. Har lest det ihvertfall. Anonymkode: 69de9...b34
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #3 Skrevet 28. mai 2016 Matskålen var på kjøleskapet fra han kom i huset, hunden kom samtidig. Høyt er det, men han går opptrappa og mellom, slik at hunden ikke kommer seg dit, katta trenger ikke og hoppe eller klatre til kjøleskapet. Har hatt den på benken også, dytter ned når han får våtfor (etter han har spist opp). Dette har pågått i 2 år nå, men nå flyttet vi til en ny plass akkurat. Der gulvet ikke tåler vann, også driver han på samme måte som der vi bodde. Anonymkode: 787b7...01d
Macro Skrevet 28. mai 2016 #4 Skrevet 28. mai 2016 Katten vil ha slutt på forskjellsbehandlingen mellom hund og katt. Hvorfor kan ikke hunden spise på kjøleskapet? Hvorfor er det ALLTID katten? Spør de kan bytte på annenhver dag eller noe sånt 2
Gjest Agnetha Skrevet 28. mai 2016 #5 Skrevet 28. mai 2016 Har du badekar eller stor balje til skåla? Da kan ikke katten dytte den ned på gulvet og søle.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #6 Skrevet 28. mai 2016 9 minutter siden, Macro skrev: Katten vil ha slutt på forskjellsbehandlingen mellom hund og katt. Hvorfor kan ikke hunden spise på kjøleskapet? Hvorfor er det ALLTID katten? Spør de kan bytte på annenhver dag eller noe sånt Katten dytter ikke ned matskålen etter tørr-foret, bare våtforet. Det forskjellsbehandling er det ikke, katten får sove i sengen og ikke hunden. Anonymkode: 787b7...01d
Macro Skrevet 28. mai 2016 #7 Skrevet 28. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katten dytter ikke ned matskålen etter tørr-foret, bare våtforet. Det forskjellsbehandling er det ikke, katten får sove i sengen og ikke hunden. Anonymkode: 787b7...01d Er det ikke bare å holde hunden unna de minuttene katten bruker på å spise våtfôret? Så setter du det på gulvet.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #8 Skrevet 28. mai 2016 Et øyeblikk siden, Macro skrev: Er det ikke bare å holde hunden unna de minuttene katten bruker på å spise våtfôret? Så setter du det på gulvet. Ja hunden røre ikke maten før vi er ute av huset, men hvorfor gjør katten akkurat dette? Anonymkode: 787b7...01d
Macro Skrevet 28. mai 2016 #9 Skrevet 28. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja hunden røre ikke maten før vi er ute av huset, men hvorfor gjør katten akkurat dette? Anonymkode: 787b7...01d Den syns kanskje det er gøy. Dyr er humoristiske og lager gjerne underholdning for seg selv. Så lenge katten ikke virker stresset eller redd under fôring hadde jeg tolket det som humor fra dyrets side.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #10 Skrevet 28. mai 2016 1 minutt siden, Macro skrev: Den syns kanskje det er gøy. Dyr er humoristiske og lager gjerne underholdning for seg selv. Så lenge katten ikke virker stresset eller redd under fôring hadde jeg tolket det som humor fra dyrets side. Katten virker veldig glad og blir gal når han ser våtforet, men ikke redd. Han blir stresset virker det ut som, han mjauer og springer fram og tilbake helt til maten er servert. Kanskje han sier takk for maten når han dytter matskåle? Jaja, dårlig humor i allefall Anonymkode: 787b7...01d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #11 Skrevet 28. mai 2016 Hvordan reagerer du når katten dytter ned skålen? Jeg sier dette som en som elsker katter: Katter er noen gang drittsekker. Noen ganger gjør de ting bare fordi de kan, eller fordi de finner det morsomt. Anonymkode: 5e6f8...dec
Macro Skrevet 28. mai 2016 #12 Skrevet 28. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katten virker veldig glad og blir gal når han ser våtforet, men ikke redd. Han blir stresset virker det ut som, han mjauer og springer fram og tilbake helt til maten er servert. Kanskje han sier takk for maten når han dytter matskåle? Jaja, dårlig humor i allefall Anonymkode: 787b7...01d Om du reagerer blir det jo enda morsomere
Tvist Skrevet 28. mai 2016 #13 Skrevet 28. mai 2016 Hva med å legge det på en flat tallerken som han ikke kan dytte om så lett?
Gjest Agnetha Skrevet 28. mai 2016 #14 Skrevet 28. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan reagerer du når katten dytter ned skålen? Jeg sier dette som en som elsker katter: Katter er noen gang drittsekker. Noen ganger gjør de ting bare fordi de kan, eller fordi de finner det morsomt. Anonymkode: 5e6f8...dec Så sant så sant! 😀
Macro Skrevet 28. mai 2016 #15 Skrevet 28. mai 2016 Kom forresten på at onkelen min bruker borrelås. En er festen på gulvet og en under skålene. Fungerer bra hos han
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #16 Skrevet 28. mai 2016 3 minutter siden, Agnetha skrev: Så sant så sant! 😀 Men nydelige er de. Har selv en katt som noen ganger holder øyekontakt med meg mens han sakte skyver et fullt vannglass ned fra bordet. Anonymkode: 5e6f8...dec 1
Gjest Agnetha Skrevet 28. mai 2016 #17 Skrevet 28. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nydelige er de. Har selv en katt som noen ganger holder øyekontakt med meg mens han sakte skyver et fullt vannglass ned fra bordet. Anonymkode: 5e6f8...dec Åh dåner! 😀
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #18 Skrevet 28. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nydelige er de. Har selv en katt som noen ganger holder øyekontakt med meg mens han sakte skyver et fullt vannglass ned fra bordet. Anonymkode: 5e6f8...dec Kjenner en sånn røver jeg også, en som bor sammen med meg. Hos oss foregår det i etapper: Dytte. Dytte. Øyekontakt. Sjekke om det blir respons. Hvis ingen respons: Rykk tilbake til trinn 1. Jeg kommer jo fykende når glasset nærmer seg kanten på benken/bordet, og da blir det fart i katten ! Vips ned på gulvet og piiile en meter unna før katten snur seg og ser på meg med verdens mykeste blikk. Jeg har konkludert at dytte-manøveren utføres når katten vil ha kontakt (jeg sitter og jobber med noe). Anonymkode: e461a...509
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #19 Skrevet 28. mai 2016 Dobbeltsidig tape eller borrelås så han ikke får til å dytte den ned? Anonymkode: 70cb0...590
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #20 Skrevet 28. mai 2016 Det kan jo hende det betyr at han ønsker å gjøre deg oppmerksom på at skålen er tom og at han gjerne tar imot påfyll.. Eller så er det det at han slikker så heftig tak i vårforet at skålen flytter seg over kanten. Anonymkode: c4b6c...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå