AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #1 Skrevet 28. mai 2016 Jeg har ei venninne(som dessverre bor en time med fly unna) som ble nylig dumpet ut av det blå av samboeren sin. De var sammen i ca. 5 år, og hun fikk ingen forvarsel på at dette skulle skje. Hun er selvfølgelig knust, og jeg sitter her og prøver å finne ut om det er noe jeg kan gjøre for å gjøre sorgen lettere å bære. Tilbudte henne å fly henne hjem til meg for noen dager med vin, godteri og trygt selskap, men hun vil helst være alene. Ellers ringer jeg henne så ofte jeg kan og prøver å få til litt "kvalitets tid" på telefon. Vil ikke pushe henne for mye heller hvis hun ønsker å tenke seg gjennom dette på egenhånd. Men er det noe mer jeg kan gjøre? Hvis dere hadde blitt dumpa så brått etter så lang tid, hva hadde dere ønsket at vennene deres hadde gjort? Anonymkode: 76ef3...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #2 Skrevet 28. mai 2016 Jeg er en person som ønsker å være alene og tenke. Liker heller at folk sender meldinger til meg så jeg slipper å snakke med noen. Orker ikke å prate hvis jeg er lei meg. Er så redd for å begynne å gråte. Men har det gått litt tid så hadde det selvsagt vert godt å prate og komme seg bort. Du er en utrolig god venninne. Hadde du vert min venninne hadde satt utrolig stor pris på deg. Men selv og jeg ønsker å være alene, så er det godt å bli tilbudt å komme seg bort. Jeg hadde reist til deg når jeg hadde fått det litt mer på avstand, så det ikke føles som at du må sette alt på vent bare for at jeg skal komme og bli trøstet Anonymkode: fc431...8d9 4
AwkwardAlice Skrevet 28. mai 2016 #3 Skrevet 28. mai 2016 Kanskje du kan sende henne en liten gave i posten? Eller blomster? Det beste og eneste du kan egentlig gjøre er å si "Jeg er her når/hvis du vil snakke med noen." 2
Ananas. Skrevet 28. mai 2016 #4 Skrevet 28. mai 2016 Jeg tenker at ved å stille opp og å tilby deg å fly på besøk, så har du vist hvor langt du er villig til å strekke deg for å hjelpe. JEG hadde derfor satt pris på "Jeg er her hvis du trenger meg, bare si ifra når som helst", og litt kontakt innimellom så jeg ikke fikk seile helt min egen sjø i sorgen. Er ikke sikkert jeg hadde satt umiddelbart pris på "maset", men det hadde vært viktig å ikke føle meg glemt likevel. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #5 Skrevet 28. mai 2016 Tusen takk for raske svar. Kjempegod ide å sende noe i posten, vurderte å lage en liten pakke av noe sjokolade, kort og en bamse. Vi har allerede bestemt oss for at hun skal komme til meg ila sommeren, når begge har fått gjort det siste av skolearbeidet før ferien og fått ting på stell, likevel så har jeg den trangen til å gjøre noe mer. Har blitt dumpa selv tidligere, men kan ikke se for meg hvordan det må være etter så lang tid og så plutselig. Jeg ringte henne klokka 4 inatt(så hun var pålogga på nett) og vi snakket til nærmere halv 6, så fikk en følelse av at hun fikk ut endel spørsmål og planlagt veien videre. TS Anonymkode: 76ef3...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #6 Skrevet 28. mai 2016 Så god venninne du er, TS! Syns å sende henne en liten pakke i posten var en god idé Anonymkode: 695a3...992 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #7 Skrevet 28. mai 2016 Jeg ville ikke nok orket å ut og fly, men hadde satt pris på om venninna mi kom til meg. Har du foreslått å reise til henne? Anonymkode: 2f3bd...77d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #8 Skrevet 28. mai 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke nok orket å ut og fly, men hadde satt pris på om venninna mi kom til meg. Har du foreslått å reise til henne? Anonymkode: 2f3bd...77d Siden det var hun som måtte flytte ut, så bor hun nå hos foreldrene(som ikke har så god plass). Så tenkte at det ville blitt et lettere alternativ å være hos meg der hun ville fått et eget gjesterom hun kunne ha trukket seg tilbake til. Men hun hadde uansett litt familiegreier denne helgen så det passet dessverre ikke uansett :/ Så håper på å få henne hit eller at eg kan komme til henne når hun har fått seg et nytt sted å være. TS Anonymkode: 76ef3...7fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå