Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #1 Skrevet 1. november 2004 Når man skal møte noen man har snakket med på internett og i telefon, så bør man jo være forsiktig. Denne mannen må reise ganske langt og vi har snakket om at han skal bli noen dager når han kommer. Men hvordan ville dere gjort det med overnatting? Er det farlig å la han bo hos meg? Og hvor bør man trekke grensen for nærkontakt og slikt? Jeg trenger noen synspunkter på dette. Gjerne fra begge kjønn.
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #2 Skrevet 1. november 2004 Ikke la han sove hos deg :o Hvis han så gjerne vil bli noen dager så får han ta inn på hotell. Møt han et sted hvor det er flere mennesker, gjerne en cafe eller resturant
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #3 Skrevet 1. november 2004 ..vet om folk som har latt nett-menner bo hos seg, jeg, og det har gått bra. selv om han på langt nær var den sjarmerende fyren han hadde framstilt seg som - så det ble vel mer pinlig å måtte "underholde" han de dagene han var der. vanligvis anbefaler man jo å møte ukjente på kafeer eller liknende steder hvor det både er andre folk som ser en, og man har mulighet til å trekke seg tilbake. uansett bør du presentere han for folk du kjenner med en gang, så noen "vet om han". selv ville jeg nok ikke latt vedkommende bo hos meg, heller spleisa på hotell e.l., men nå er jeg ganske reservert, og kan nesten ikke se for meg en verre situasjon enn å ha en mann man ikke kommer overens med i huset...
aline Skrevet 1. november 2004 #4 Skrevet 1. november 2004 jeg møtte en mann på internett, vi snakket masse sammen på telefon og fikk veldig fin kontakt. jeg bodde i Trondheim og han bodde i Oslo, men han ville gjerne komme på besøk og jeg ville gjerne ha ham på besøk. når han kom, avtalte vi å møtes på en kafe som var lett for ham å finne og som jeg fant ham på (hadde jo sett bilde av ham, så jeg visste hvordan han så ut ) hadde ikke gjort noen klar avtale om hva som kom til å skje videre, han hadde tilbudt seg å bo på hotell. han endte med å bo hos meg, og sofaen er grei å henvise til den!! men man skal være forsiktig ja!! jeg er nok naiv som stoler på min egen følelse og "evne" som menneskekjenner, men jeg ser det veldig an, og har stort sett kommet greit ut av det. føl på det selv, føler du deg usikker synes jeg du skal snakke med ham om muligheten for at han kan bo på hotell mens han er der. er han overhode ikke villig til å tenke på det som en mulighet engang, så ville jeg vel begynt å tvile litt bare pga det!!!
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #5 Skrevet 1. november 2004 Ikke la han bo hos deg. Du vet ikke nok om han enda. Og, det er lurt å fortelle noen nære venner eller familie at du skal treffe han, og hvem han er. Da er en vel rimelig trygg når man møter noen en offentlig plass, iallfall like trygg som når man går ut med noen man treffer på byen osv. Lykke til, det går nok fint, men bare vær litt forsiktig for sikkerhet skyld
*Lene* Skrevet 1. november 2004 #6 Skrevet 1. november 2004 Jeg ville ikke latt han bo hos meg! Husk at det er forskjell på nettkontakt, og kontakt IRL... Kjipt om det ikke går som forventet og dere må pine dere igjennom en hel helg!!!
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #7 Skrevet 1. november 2004 Det er ikke sikkert at han er så ok som han virker på nettet, og hvis det viser seg etter at dere har truffet hverandre at du overhode ikke kan tenke deg noe mere kontakt med han, så er det veldig greit at avtalen var at han skal bo på hotell. Ganske kjedelig å måtte omgås en person i flere dager uten å like vedkommende.
Fiona Skrevet 1. november 2004 #8 Skrevet 1. november 2004 Møt han på et nøytralt, offentlig sted, gjerne en cafe eller et annet sted med andre mennesker rundt. Klart det kan fungere greit om du lar han overnatte hos deg, men du kjenner han ikke og vet ikke annet om han enn det han selv har fortalt om seg selv over internet (og inntrykket du har fått over internet og det du får når du treffer han IRL trenger ikke stemme overens i det hele tatt), og det kan jo også bli pinlig for dere begge om dere har avtalt overnatting og ikke finner tonen.
Gjest Melk Skrevet 1. november 2004 #9 Skrevet 1. november 2004 Vet om et tilfelle der en kvinne kom på besøk til en mann, og nektet å flytte ut igjen når oppholdet var over. Artig.
Gjest jo'a Skrevet 1. november 2004 #10 Skrevet 1. november 2004 hu var vel sikkert blitt kicket ut av den forrige typen sin da, og hadde funnet seg en annen uheldig fyr å snylte på.
Gjest første gjest Skrevet 1. november 2004 #11 Skrevet 1. november 2004 Jeg har snakket masse med han i telefonen også, og intrykket er veldig positivt. Men det er sant som dere sier at det kan bli ubehagelig å være høffelig og varte opp noen man ikke går bra overens med en hel helg. Jeg ville nok sagt fra til så mange som mulig, oppgitt navnet hans og slik.
Gjest Tari ikke innlogget Skrevet 1. november 2004 #12 Skrevet 1. november 2004 Jeg møtte en fra internett jeg første gang hjemme hos han :o gæærn som jeg er....Vi har vært gift i 4 måneder nå..MEN, jeg ville nok ikke gjort igjen. Jeg var nok litt ung og naiv og stolte litt FOR mye på min evne som menneskekjenner og også min evne til selvforsvar. Jeg ville nok heller ha møttes på et offentlig sted første gangen i dag og ihvertfall ikke latt han sove over hos meg.
Suzy Skrevet 1. november 2004 #13 Skrevet 1. november 2004 Jeg har møtt flere fra nettet - på cafeer med mange mennesker rundt for å være på den sikre siden - bortsett fra Mannen... Han traff jeg nemlig på nettet og mailet/tekstet med ham omtrent en måned før jeg inviterte ham på besøk til meg. Jeg bodde riktignok i rekkehus så jeg kunne hylt om han viste seg å være skummel, men det var jo en sjans å ta.. Nå bor vi sammen på tredje året så det gikk altså fint
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #14 Skrevet 1. november 2004 Jeg møtte selv en mann etter å ha både chattet med han på msn ( med cam, slik at vi kunne se hvordan vi så ut) og masse på tlf.. Ble trygg på han og det ble til at han reiste for å besøke meg hjemme hos meg. Det er 25 mil mellom han og meg.. Helgen vi hadde ble vellykket den på alle måter.. Men en kan ikke ta det som en selvfølge, hadde nok hatt problemer hvis kommunikasjonen ikke var så god IRL som på msn og pr tlf... Ikke altid like lett å si ifra når en vet at den andre har reist langt for å møte en.. Så hvorfor ikke møtes på halvveien og ta det derfra? Min historie sluttet iallefall da han fortalte meg at han var gift, møkkamann.... Kanskje en av grunnene for å " finne en langt vekk" slik at det ikke ble oppdaget, grrr :evil: Uansett så ønsker jeg deg lykke til...
Cata Skrevet 1. november 2004 #15 Skrevet 1. november 2004 Møt'n på et nøytralt sted (en kafe eller noe) og legg ham inn på et hotell - i hvertfall første natta. Så har du en nødutgang i fall magefølelsen skulle tilsi at han ikke er drømmeprinsen. Dere kan alltids droppe hotellrommet senere i besøket hvis han synes å være så grei som han virker. (Men da er det kanskje lurt å gi noen venner beskjed om at du har besøk OG gjøre ham oppmerksom på at du har nevnt besøket hans for noen.) :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #16 Skrevet 2. november 2004 Du har fått mange fornuftige svar her. Vil bare støtte henne som skrev dette om å bo på hotell: er han overhode ikke villig til å tenke på det som en mulighet engang, så ville jeg vel begynt å tvile litt bare pga det!!!
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #17 Skrevet 2. november 2004 Hei, Har dere prata lenge da?? Bli godt kjent via mail og tlf. Jeg har truffet noen via nettet og har vært veldig heldig. Klart det kan skje mye galt, men det kan det jammen meg IR også.Husk og la en venninne vite det og mld. henne om det skulle være oki eller ikke oki. Mannen i mitt liv traff jeg via nettet for fem år siden og vi har nå vært gift i fem. Vi hadde chattet i ni mnd før vi traff hverandre. Først som venner så etter noen mnd så skjønte vi at dette kunne bli til noe mer så jeg tror det er viktig å bruke tid på dette. Ikke treff noen før du har prata en god stund med de. Første gang vi traff hverandre så bodde han hos meg . Sov på sofaen gjorde han og det var jo ikk enoe problem. De fleste menn på nett er ikke voldtektsmenn som bare er ute etter ett ligg. De er oppegående, reflekterte , seriøse og helt normale menn der også. Får nesten inntrykk av at menn fra nett bare er menn damer IR ikke vil ha . Dream on Ønsker deg lykke til
Andrine22 Skrevet 2. november 2004 #18 Skrevet 2. november 2004 Skal ikke si hvor jeg møtte samboern min hen... :oops: Men jeg sier det likevel- på internett...
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #19 Skrevet 2. november 2004 he he.. det der kunne jo misforstås.. Jeg mente at andre bedre vitere VET med STOR sikkerhet at menn fra nettet er menn ingen andre vil ha . Der tar de grundig feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå