Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å kutte ut hele min familie av diverse grunner. Dette er noe jeg har tenkt på i flere år og jeg ser ingen annen utvei enn å bryte av med familien. Jeg ser at det er flere her inne som har kuttet ut flere av sine relasjoner, så spørsmålet er i grunn hvordan gikk dere fram for å gjøre dette?

Anonymkode: 91e81...81c

Videoannonse
Annonse
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Så kutt dem ut. Er bare tull at man må ha noe og gjøre med sin familie. 

Jeg har kuttet ut all kontakt med min far. Jeg ringte han og sa at han hadde gått over streken og at jeg ikke ville ha noe med han og gjøre lenger. Så la jeg på telefonen og siden den dag har han ikke eksistert i min verden. 

Skrevet

var en krangel som førte til det endelige valget. Jeg ba vedkommende om å gå og at jeg ikke ville se hen igjen. Hadde vurdert det i lang tid, men har alltid vært for feig til å gjøre det, helt til den krangelen. Var ganske befriende og angrer på at jeg ikke gjorde det tidligere :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun fortalt de nermeste at jeg kutter kontakt med de andre. De jeg kutter kontakt med har jeg egentlig hatt svært lite kontakt med de siste årene, og jeg slettet telefonnumre og sluttet å svare på henvendelser av noe slag. Tar heller ikke kontakt. Når det siste familiemedlemmet som binder oss avgår med døden, vil jeg kutte kontakt med kanskje to til.  Jeg ser ikke poenget i å fortelle dem hvorfor de ikke hører fra meg, de er alle voksne og bør klare å se det selv. Savner de ikke og har ikke hatt nær relasjon på mange år.

Anonymkode: 47bb3...d68

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde ikke så mye annet en å gi beskjed om at jeg ikke orket mer og at jeg hadde gjort mitt. Så lot jeg være å svare på oppringninger. Kastet blomster, brev og pakker som ble sendt. Etter mye mas det første året og litt mas de neste årene. Så har jeg egentlig fått fred. Får en telefon hvert andre år der det blir lagt igjen en beskjed på telefonsvareren. Men det lever jeg greit med.

Anonymkode: 85d00...008

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill og erfaringer. Planen var i utgangspunktet bare å slutte å svare på henvendelser, epost, slette dem på sosiale medier og flytte fra nåværende bopel (De kommer ofte på uanmeldt besøk.) Men jeg tror jeg skal begynne med å bare unngå å svare på henvendelser og ta en gradvis ghosting periode. Om de ikke vil holde seg unna da må jeg nok gå hardere til verks.

Anonymkode: 91e81...81c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det "løste" seg selv...jeg kuttet kontakten med ett nært familiemedlem etter en krangel (var mye som lå bak, og én dag fikk jeg nok), så røyna det på med flere ettersom vedkommende snakket dritt om meg. Forplantet seg helt ut i tremenninger og gammeltanter, så selv om jeg har invitert dem til bursdager, fester, middager etc så er det ingen som gidder ha kontakt med meg mer.

Det er trist, men jeg har innfunnet meg med det. Har heldigvis mange venner, og en svigerfamilie som er helt fantastiske mot meg.

Anonymkode: 0d512...5be

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kuttet kontakt med tanten min og hele hennes familie. Må si det ikke var så vanskelig etter en hendelse (som forresten skyldtes kjæresten til min fetter) førte til at de behandlet meg som om jeg var søppel. Litt vanskelig var det å gi slipp på de andre fetterne mine siden vi hadde er nært forhold, men var rett og slett for vondt for meg å ha kontakt med dem etter jeg innså hvor lite jeg betydde. 

Har det mye bedre nå uten dem i livet mitt :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...