AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #1 Skrevet 28. mai 2016 Er religion roten til all ondskap i verden ? Anonymkode: 0e8b3...9bd
Tryingmybest Skrevet 28. mai 2016 #3 Skrevet 28. mai 2016 Når religion brukes som en unskyldninger til og drepe uskyldige barn, kvinner, gamle og menn - JA.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #4 Skrevet 28. mai 2016 Et øyeblikk siden, Tryingmybest skrev: Når religion brukes som en unskyldninger til og drepe uskyldige barn, kvinner, gamle og menn - JA. Så om en ateist dreper er det da religionens feil ? Anonymkode: 0e8b3...9bd 1
Tryingmybest Skrevet 28. mai 2016 #5 Skrevet 28. mai 2016 Jeg skriver "når religion brukes" nå er jo ikke ateister en religion, de tror jo ikke på noe. Jeg tenker på at de rettferdigjør drap, tortur og liknende i <sett inn navnet på en gud> navn.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #6 Skrevet 28. mai 2016 Du skrev "Når religion brukes som en unskyldninger til og drepe uskyldige barn, kvinner, gamle og menn - JA". Noe som vil si at du mener at religion står bak all ondskap også det som blir utført av mennesker som ikke er religiøse. Anonymkode: 0e8b3...9bd 1
Tryingmybest Skrevet 28. mai 2016 #7 Skrevet 28. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skrev "Når religion brukes som en unskyldninger til og drepe uskyldige barn, kvinner, gamle og menn - JA". Noe som vil si at du mener at religion står bak all ondskap også det som blir utført av mennesker som ikke er religiøse. Anonymkode: 0e8b3...9bd Tolket spørsmålet litt feil, så da gjør jeg om utsagnet til at religion er roten til mye men ikke all ondskap her i verden. En ikke-religiøs som gjør noe ondskapsfullt har ingenting med religion og gjøre.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #8 Skrevet 28. mai 2016 Svaret sier seg selv, NEI. Roten til all ondskap i verden er mennesket. Noen terrorregimer har forsøkt å forby religion, men det er aldri vellykket å forby tro og tanker. Anonymkode: 66af4...59a 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #9 Skrevet 28. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du skrev "Når religion brukes som en unskyldninger til og drepe uskyldige barn, kvinner, gamle og menn - JA". Noe som vil si at du mener at religion står bak all ondskap også det som blir utført av mennesker som ikke er religiøse. Anonymkode: 0e8b3...9bd Jepp. Kanskje ikke all men iallfall 80 - 90 % indirekte JA. Relegion er for svake og usikre menesker. Friske oppegående reflekterte mennesker trenger ikke noe å "tro" på Anonymkode: 18cb3...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #10 Skrevet 28. mai 2016 13 minutter siden, Tryingmybest skrev: Jeg skriver "når religion brukes" nå er jo ikke ateister en religion, de tror jo ikke på noe. Jeg tenker på at de rettferdigjør drap, tortur og liknende i <sett inn navnet på en gud> navn. Det er jo ikke Gud sin feil, det er som med de fleste tragedier i verdenshistorien, menneskets skyld. Anonymkode: 43259...712
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #11 Skrevet 28. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Relegion er for svake og usikre menesker. Friske oppegående reflekterte mennesker trenger ikke noe å "tro" på Anonymkode: 18cb3...5cd Gratulerer du har akkurat skrevet noe av det mest idiotiske noen gang skrevet i menneskehetens historie. Anonymkode: 0e8b3...9bd 3
Tryingmybest Skrevet 28. mai 2016 #12 Skrevet 28. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke Gud sin feil, det er som med de fleste tragedier i verdenshistorien, menneskets skyld. Anonymkode: 43259...712 Så når terroristene roper Allah og skyter og dreper folk på en konsert er det IKKE <den relevante guden> sin feil? Eller når kirken drev med forfulgelse? Eller protestantisk fanatiker som dreper mennesker for og rense ut djevelens håndtlangere? jeg tror mange uskyldige liv hadde vært spart om det ikke var for et forvridd verdenssyn som følge av religiøse troende. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #13 Skrevet 28. mai 2016 3 minutter siden, Tryingmybest skrev: Så når terroristene roper Allah og skyter og dreper folk på en konsert er det IKKE <den relevante guden> sin feil? Eller når kirken drev med forfulgelse? Eller protestantisk fanatiker som dreper mennesker for og rense ut djevelens håndtlangere? jeg tror mange uskyldige liv hadde vært spart om det ikke var for et forvridd verdenssyn som følge av religiøse troende. Om mennesker gjør noe så er det menneskers feil. Og gi Gud skylden er en enorm ansvarsfraskrivelse. Men jeg vet det er enklere for mennesker å skylde på andre enn og ta ansvar for hva man selv gjør. De største kriger i verden med mest dødsfall har ingenting med religion å gjøre. Bare for å nevne det Anonymkode: 0e8b3...9bd
Tryingmybest Skrevet 28. mai 2016 #14 Skrevet 28. mai 2016 Er det noen driver med ansvarsfraskrivelse er det jo nettopp religiøse? Sitat Og Gud skapte mennesket i sitt billede, i Guds billede skapte han det; til mann og kvinne skapte han dem. Du skylder på menneskenes ondskap, men i følge religion så skapte gud mennesket. Snakk om å trekke ned visiret.
Tryingmybest Skrevet 28. mai 2016 #16 Skrevet 28. mai 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1: Om mennesker gjør noe så er det menneskers feil. Og gi Gud skylden er en enorm ansvarsfraskrivelse. Men jeg vet det er enklere for mennesker å skylde på andre enn og ta ansvar for hva man selv gjør. 2: De største kriger i verden med mest dødsfall har ingenting med religion å gjøre. Bare for å nevne det Anonymkode: 0e8b3...9bd 1: Så når en person dreper andre i guds navn, så er det ikke den personens tro sin feil? Hadde den personen drept den samme personen om han ikke trodde på dreping, i guds navn? 2: Så du bagatelliserer de religiøse krigene der hundretusenvis om ikke millioner drepte mennesker er døde, fordi de aller største krigene har flere dødsfall, men ikke i guds navn?
stan Skrevet 28. mai 2016 #17 Skrevet 28. mai 2016 Det er vel motsatt. Religionene oppstod på grunn av ondskapen. Ondskapen er flink til å korrumpere, religiøse mennesker er på ingen måte unntatt.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #18 Skrevet 29. mai 2016 Den 28.5.2016 at 14.04, Tryingmybest skrev: Så når terroristene roper Allah og skyter og dreper folk på en konsert er det IKKE <den relevante guden> sin feil? Eller når kirken drev med forfulgelse? Eller protestantisk fanatiker som dreper mennesker for og rense ut djevelens håndtlangere? jeg tror mange uskyldige liv hadde vært spart om det ikke var for et forvridd verdenssyn som følge av religiøse troende. Det er mennesker som utfører denne ondskapen, ikke Gud. Hvorfor skal Gud være skyld i det onde mennesker gjør? I bibelen står det en del om falske profeter som misbruker hans navn og at vi skal ta avstand fra disse. Syns det er rimelig idiotisk å legge skylden på Gud, for alt det onde mennesker gjør. Mennesker har fri vilje. Anonymkode: 43259...712
Metzili Skrevet 29. mai 2016 #19 Skrevet 29. mai 2016 Nei, mennesket er. Religion hadde ikke eksistert uten mennesket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå