Aircondition Skrevet 28. mai 2016 #1 Skrevet 28. mai 2016 Har en agurkplante som har vokst seg halvstor og fin. På merkelig vis klarte fruen å kutte den av på midten, noe falt over eller noe sånn Er det noe jeg kan gjøre for å Berge planten? Den øverste delen var jo så fin! Det funker vel ikke å sette den i vann eller noe? Og hva med den 10 cm stilken som titter så søtt opp fra jorda?
onyx Skrevet 28. mai 2016 #2 Skrevet 28. mai 2016 Jeg tviler på den kan rote seg på nytt om du setter den i vann, så siden du ikke har noe å tape kan du jo prøve å pode den fast på stilken igjen? Litt flaks vil den vokse sammen igjen, men sikkert trenge støtte resten av sesongen.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #3 Skrevet 28. mai 2016 Så lenge det er blad igjen på de 10 cm i krukken så vil den få nye skudd. I så fall ville jeg bare kastet toppen. Planten vokser raskt ut igjen. Dersom det ikke er blad igjen: putt toppen av planten i et glass vann. Helst et farget glass - og helst sammen med noe som alt har rot (da får den rot raskere). Eventuelt så en ny plante - agurk vokser kjapt, og jeg vil tippe det tar omtrent like lang tid å rote stiklingen til solid rot som å pleie frem en ny plante. Anonymkode: a9f42...8e7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå