Gå til innhold

Hjelp, fort! Avkuttet plante!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en agurkplante som har vokst seg halvstor og fin. På merkelig vis klarte fruen å kutte den av på midten, noe falt over eller noe sånn :P

Er det noe jeg kan gjøre for å Berge planten? Den øverste delen var jo så fin! Det funker vel ikke å sette den i vann eller noe? Og hva med den 10 cm stilken som titter så søtt opp fra jorda? :sprettoy:

Skrevet

Jeg tviler på den kan rote seg på nytt om du setter den i vann, så siden du ikke har noe å tape kan du jo prøve å pode den fast på stilken igjen? Litt flaks vil den vokse sammen igjen, men sikkert trenge støtte resten av sesongen.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er blad igjen på de 10 cm i krukken så vil den få nye skudd. I så fall ville jeg bare kastet toppen. Planten vokser raskt ut igjen. 

Dersom det ikke er blad igjen: putt toppen av planten i et glass vann. Helst et farget glass - og helst sammen med noe som alt har rot (da får den rot raskere). Eventuelt så en ny plante - agurk vokser kjapt, og jeg vil tippe det tar omtrent like lang tid å rote stiklingen til solid rot som å pleie frem en ny plante.

Anonymkode: a9f42...8e7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...