Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit det, bare vit at universitetene og de humanistiske samfunnene er uenige med deg. Definisjonene du bruker er ikke gode og ikke brukt akademisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Okapi skrev:

Greit det, bare vit at universitetene og de humanistiske samfunnene er uenige med deg. Definisjonene du bruker er ikke gode og ikke brukt akademisk.

Jeg har ikke tenkt til å skrive en akademisk oppgave om mine religiøse overbevisninger, så det går helt fint :P 

Endret av melly666
Skrevet

De fleste kristne jeg kjenner har ikke lest religiøse skrifter....det synes jeg vel er mer hyklersk. Ja dette tror jeg på, men gidder ikke sette meg inn I hva jeg tror da...

Religion er nesten like viktig som historie hvis man skal forstå noe som helst av sitt eget og andre samfunn, I tillegg er det jo mange fantastiske historier, elsker all mytologi, jeg leser jo det på same mate som jeg leser Tolkien og lignende da, ikke som retningslinjer for livet mitt :)

Skrevet
12 timer siden, amativeReflection skrev:

Romvesen. De fleste fornuftige personer er åpen for at de kan eller sannsynligvis eksisterer. Ingen påstår bastant at de ikke eksisterer. De som tror romvesen eksisterer kan aldri bli motbevist, men de som påstår de ikke eksisterer blir eid med en gang vi finner et.

Det finnes indikasjoner på at det kan finnes liv I rommet. Grunnlag for liv er tilstede flere observerte steder og med det antall uutforskede områder som finnes vil jeg si at det er plausibelt å kunne finne liv I rommet.

I religion finer jeg kun indikasjoner på at det er prosa, ikke et fnugg av sannsynlighet for at noen av de nedskrevne religionene er sanne.

Dessuten er du også ateist, du fornekter alle de andre gudene du også, jeg tror bare på en mindre enn deg.

Eller stiller du deg agnostisk til alle de andre religionene sine guder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...