Gjest Agnetha Skrevet 28. mai 2016 #1 Skrevet 28. mai 2016 Jeg blir så jævlig provosert av lavmål i enkelte tråder på KG. Hvor høy må en mann være, hvor rik må han være osv. Hvor fit og tynn må jenter være osv. Det er så forbaska lavpannet at jeg har ikke ord. Selv liker jeg menn. Om de er høye, lave, fattig eller rik, det bryr meg ikke! Om han er ingeniør eller om han jobber på Kiwi, hva er vel det min sak så lenge mannen selv er noenlunde fornøyd med seg selv og eget liv? Det er andre mer graverende og viktige ting dere jentunger må tenke over i forhold med menn. Personlighet feks. Hvordan er du selv og hvordan er han? Har dere like verdier? Deler dere samme syn på verden, religion, ateisme, familie osv? Og om du er en person som ikke røyker og drikker noe særlig, hva gjør han? Og til sist, er kjemien der, og dytter dere hverandre opp og ikke ned i hverdagen og når ting plutselig faller på plass for den ene? Ikke gå rundt og vær så jævla respektløs mot andre kjønn.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #2 Skrevet 28. mai 2016 Her er det forskjellige meninger. Jeg vet jeg ikke har med meg så mange på dette, men: Om han jobber på Kiwi, sier det faktisk en ting eller to om hans personlighet. En mann for meg ville heller vært trygdet enn å nedverdige seg selv på den måten. Og det samme gjelder forskjellige andre horeyrker, som eiendomsmegler. Anonymkode: f7807...c19 1
Sofia123 Skrevet 28. mai 2016 #3 Skrevet 28. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det forskjellige meninger. Jeg vet jeg ikke har med meg så mange på dette, men: Om han jobber på Kiwi, sier det faktisk en ting eller to om hans personlighet. En mann for meg ville heller vært trygdet enn å nedverdige seg selv på den måten. Og det samme gjelder forskjellige andre horeyrker, som eiendomsmegler. Anonymkode: f7807...c19 WOW! SÅ å bidra til samfunnet blir sett ned på av deg? For en holdning. Skal ikke engang si hva ditt innlegg sier om din personlighet. 4
Gjest Agnetha Skrevet 28. mai 2016 #4 Skrevet 28. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det forskjellige meninger. Jeg vet jeg ikke har med meg så mange på dette, men: Om han jobber på Kiwi, sier det faktisk en ting eller to om hans personlighet. En mann for meg ville heller vært trygdet enn å nedverdige seg selv på den måten. Og det samme gjelder forskjellige andre horeyrker, som eiendomsmegler. Anonymkode: f7807...c19 Jøss, du kødder nå sant?
Bærtur Skrevet 28. mai 2016 #5 Skrevet 28. mai 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det forskjellige meninger. Jeg vet jeg ikke har med meg så mange på dette, men: Om han jobber på Kiwi, sier det faktisk en ting eller to om hans personlighet. En mann for meg ville heller vært trygdet enn å nedverdige seg selv på den måten. Og det samme gjelder forskjellige andre horeyrker, som eiendomsmegler. Anonymkode: f7807...c19 WTF?! Dette blir for dumt! Hvis du ikke vil ha mannen som skaffer seg jobb istedenfor å gå på nav (og han er fullstendig arbeidsfør, snakker ikke om de som faktisk har et reelt behov for nav), så send ham til meg! En person er ikke bare en av sine mange egenskaper og fysiske trekk, de er hele greia, et menneske. Og om dette mennesket funker for et annet menneske, komme helt an på mennesket som ser! Hvilke krav i setter il en potensiell partner er veldig individuelt, og godt er det, for det finnes jo veldig mange forskjellige mennesker der ute. Jeg vil heller ha en brettspillspillede kassamann fra kiwi enn en slipsbærende nisse, men det er jo meg da Om den slipsbærende nissen liker å spille brettspill er det en annen sak! 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #6 Skrevet 28. mai 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det forskjellige meninger. Jeg vet jeg ikke har med meg så mange på dette, men: Om han jobber på Kiwi, sier det faktisk en ting eller to om hans personlighet. En mann for meg ville heller vært trygdet enn å nedverdige seg selv på den måten. Og det samme gjelder forskjellige andre horeyrker, som eiendomsmegler. Anonymkode: f7807...c19 En mann som trygder seg fordi jobben ikke tilfredsstiller han er vel en av de verste turn-off jeg kan tenke meg. Anonymkode: b18b2...3ab 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #7 Skrevet 28. mai 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: En mann som trygder seg fordi jobben ikke tilfredsstiller han er vel en av de verste turn-off jeg kan tenke meg. Anonymkode: b18b2...3ab Rent strategisk er det vel kanskje noe det beste man kan gjøre om man ser bort fra det etiske. Velferdsstaten står for fall, og rent strategisk gjelder det jo å grafse seg til så mye man kan før det er for sent. Disse mennene (og for så vidt kvinnene) som lyver på seg så mye at de til slutt greier å snakke seg til uføretrygd finnes det noen av, og det er jo rent kynisk sett en prestasjon i seg selv, da det har blitt vanskeligere å få. Jeg vet da om enkelte menn og kvinner som får trygd å høyst tvilsomt grunnlag. De lever livets glade dager, reiser verden over. Det er ikke måte på hva de har energi og helse til når det gjelder aktiviteter de selv syntes er morsomme. Jobb og arbeidsliv var derimot ikke så interessant, da hadde de plutselig vondt i ryggen, dårlig psyke etc. Så ja, jeg kan forstå et en kynisk mann som grafser til seg ressurser fremstår som mer interessant for kvinne enn en mann som jobber på Kiwi. Skal du være vellykket som mann må du ha ressurser, det spiller derimot ikke så stor rolle hvordan man har oppnådd dem når det kommer til stykket. Anonymkode: 5a172...221
fullkornspasta Skrevet 28. mai 2016 #8 Skrevet 28. mai 2016 (endret) Er jo sånn det funker,ja. At folk bare leser et innlegg på nettet, så er de frelst. Fra spøk til alvor, så ligger det i menneskets natur å se på det ytre, på status og makt når de velger hvem de skal omgås med. Dette handler om det vitenskapelige biten bak meningen med livet; nemlig å reprodusere seg selv. Og uansett hvor mye du klager på det og hvor uenig du er, så kan du ikke endre på det faktum at vi er dyr og vi er slaver for våre instinkter. En mann kjøper en hund, og hunden er hans bestevenn så lenge mannen lever. Kutt ham opp og server ham i en matskål til Fido, og lojaliteten faller til grunn for hundens sult. Sånn er livet, og slik er vi mennesker også. Greit at du kunne blitt sammen med hvem som helst, men det er ikke normen. Edit: Det betyr ikke at jeg er enig i samfunnets materialistiske verdier, og jeg syns ikke man skal forsone seg med at "vi er skapt sånn, punktum". Men burde absolutt prøve å se forbi slike overfladiske ting, men vi kan likevel ikke late som at det eneste som betyr noe, er hvor grei du er, for det er ikke slik. Endret 28. mai 2016 av fullkornspasta
Gjest Agnetha Skrevet 28. mai 2016 #9 Skrevet 28. mai 2016 2 minutter siden, fullkornspasta skrev: Er jo sånn det funker,ja. At folk bare leser et innlegg på nettet, så er de frelst. Fra spøk til alvor, så ligger det i menneskets natur å se på det ytre, på status og makt når de velger hvem de skal omgås med. Dette handler om det vitenskapelige biten bak meningen med livet; nemlig å reprodusere seg selv. Og uansett hvor mye du klager på det og hvor uenig du er, så kan du ikke endre på det faktum at vi er dyr og vi er slaver for våre instinkter. En mann kjøper en hund, og hunden er hans bestevenn så lenge mannen lever. Kutt ham opp og server ham i en matskål til Fido, og lojaliteten faller til grunn for hundens sult. Sånn er livet, og slik er vi mennesker også. Greit at du kunne blitt sammen med hvem som helst, men det er ikke normen. Der leser du innlegget mitt helt feil. Jeg kunne ikke blitt sammen med hvem som helst. Men, jeg har andre kriterier enn innpakning, makt osv. Slave for våre instinkter? Javel? Og det betyr jo høyere og jo rikere jo bedre? Jeg syns du farer med masse tullprat.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #10 Skrevet 28. mai 2016 16 minutter siden, fullkornspasta skrev: Er jo sånn det funker,ja. At folk bare leser et innlegg på nettet, så er de frelst. Fra spøk til alvor, så ligger det i menneskets natur å se på det ytre, på status og makt når de velger hvem de skal omgås med. Dette handler om det vitenskapelige biten bak meningen med livet; nemlig å reprodusere seg selv. Og uansett hvor mye du klager på det og hvor uenig du er, så kan du ikke endre på det faktum at vi er dyr og vi er slaver for våre instinkter. Jeg tror ikke man er helt slaver for sine instinkter. Det er ikke uvanlig å ha vært sammen med en bra kjæreste som man ikke falt for med en gang. Derimot tror jeg mange lettere hadde fått en bra kjæreste om de var flinkere til å fokusere på egenskapene de leter etter hos en kjæreste når de dater enn å bare gi etter for instinktene. Samtidig om man virkelig ikke klarer å tenne på en lav mann så burde man selvsagt ikke bli sammen med en. Anonymkode: a95c2...c90
Marie90 Skrevet 28. mai 2016 #11 Skrevet 28. mai 2016 Hva en har valgt som yrke sier da mye om en som person. Dette er stedet du vil vie mesteparten av din tid og din energi, samt stedet der du kan få brukt dine evner. En aksjemegler og en humanitær aktivist har som oftest et veldig ulikt verdisett, på samme måte som at en blikkenslager og en statsviter har ulike interesser, eller en personlig trener og en prest lever veldig ulike liv. Det at vi som oftest finner en partner innenfor vår egen bransje, er jo bevis på det. Jeg forstår at ditt formål her er er å fremstå som et godt menneske komplett blottet for snobberi, men jeg tror du - på din egen måte - er veldig snever i tankegangen. 1
Gjest Agnetha Skrevet 28. mai 2016 #12 Skrevet 28. mai 2016 11 minutter siden, Marie90 skrev: Hva en har valgt som yrke sier da mye om en som person. Dette er stedet du vil vie mesteparten av din tid og din energi, samt stedet der du kan få brukt dine evner. En aksjemegler og en humanitær aktivist har som oftest et veldig ulikt verdisett, på samme måte som at en blikkenslager og en statsviter har ulike interesser, eller en personlig trener og en prest lever veldig ulike liv. Det at vi som oftest finner en partner innenfor vår egen bransje, er jo bevis på det. Jeg forstår at ditt formål her er er å fremstå som et godt menneske komplett blottet for snobberi, men jeg tror du - på din egen måte - er veldig snever i tankegangen. Enhver humanist kan ikke og vil ikke jobbe som aktivist 100% av tiden. At noen velger å jobbe på Kiwi kan ha andre årsaker, andre prioriteringer. Herregud, så mange av dere er ufattelig sneversynte og ilegger mange mennesker holdninger og meninger de ikke har. Og nei, i mitt HI er jeg overhode ikke opptatt av å fremstå som noe som helst. Jeg driter i hvordan jeg fremstår. For å si det slik. Jeg har ikke behovet for å bli vurdert etter hvordan jeg fremstår. Jeg kunne like gjerne skrevet dette som ab.
fullkornspasta Skrevet 28. mai 2016 #13 Skrevet 28. mai 2016 1 time siden, Agnetha skrev: Der leser du innlegget mitt helt feil. Jeg kunne ikke blitt sammen med hvem som helst. Men, jeg har andre kriterier enn innpakning, makt osv. Slave for våre instinkter? Javel? Og det betyr jo høyere og jo rikere jo bedre? Jeg syns du farer med masse tullprat. 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke man er helt slaver for sine instinkter. Det er ikke uvanlig å ha vært sammen med en bra kjæreste som man ikke falt for med en gang. Derimot tror jeg mange lettere hadde fått en bra kjæreste om de var flinkere til å fokusere på egenskapene de leter etter hos en kjæreste når de dater enn å bare gi etter for instinktene. Samtidig om man virkelig ikke klarer å tenne på en lav mann så burde man selvsagt ikke bli sammen med en. Anonymkode: a95c2...c90 Innlegget er selvfølgelig satt veldig på spissen, men selvfølgelig er vi påvirket av instinktene våre. Det er jo grunnen til at utseende spiller så stor rolle i dagens samfunn. Krangel på det alt dere vil, men vi er mennesker og vi deler en felles natur. Sier ikke at det ikke finnes unntak, men utseende spiller en veldig viktig rolle i valg av partner, og som AB over meg sier; hvis du ikke blir kåt av vedkommende, er det svært lite sannsynlig at du blir sammen med h*n. Rett og slett fordi sjansen for å reprodusere seg er betydelig mindre. Man ser selvfølgelig på personlighet til potensielle partnere, også, som da må inneholde egenskaper man selv trenger for å leve et godt liv. Det er jo basic facts. Sitat: "Behavioral tendencies, physical characteristics, and personalityfeatures that promote our chances to survive and reproduce become, by that virtue, desirable to us. " Legger ved kilder: https://www.quora.com/Why-do-I-care-so-much-about-looks-in-a-relationship https://www.psychologytoday.com/blog/insight-therapy/201412/laws-attraction-how-do-we-select-life-partner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå