Gå til innhold

Barnet oppkalt etter hunden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en hund som heter Millie. Dette var min samboer veldig bestemt på. Hvis han MÅTTE ha en hund,  så skulle hun hete Millie. så i og med at han egentlig ikke ville ha hund ga jeg han medhold i dette så lenge jeg fikk hunden 😄🙈 Jeg tenkte ikke på da dette ble bestemt at det muligens ville kræsje senere.  Tingen er den at vi nå skal ha barn. Jeg har et spesielt forhold til navnet Milea, og det lenge før dette navnet ble kjent overhode. Jeg har dette navnet fra en utenlandsk venninne jeg hadde i barndommen min. Det jeg lurer på er om navnene blir for like? Ville dere tenkt at barnet er oppkalt etter hunden? syns det er forferdelig ergerlig da det egentlig er veldig viktig for meg at datteren min skal hete Milea. På forhånd tusen takk for svar 😊

Anonymkode: a702b...28b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en hund som heter Millie. Dette var min samboer veldig bestemt på. Hvis han MÅTTE ha en hund,  så skulle hun hete Millie. så i og med at han egentlig ikke ville ha hund ga jeg han medhold i dette så lenge jeg fikk hunden 😄🙈 Jeg tenkte ikke på da dette ble bestemt at det muligens ville kræsje senere.  Tingen er den at vi nå skal ha barn. Jeg har et spesielt forhold til navnet Milea, og det lenge før dette navnet ble kjent overhode. Jeg har dette navnet fra en utenlandsk venninne jeg hadde i barndommen min. Det jeg lurer på er om navnene blir for like? Ville dere tenkt at barnet er oppkalt etter hunden? syns det er forferdelig ergerlig da det egentlig er veldig viktig for meg at datteren min skal hete Milea. På forhånd tusen takk for svar 😊

Hunden får bytte navn, da, til f.eks Emilia?

Anonymkode: 7e580...02b

• Liker 1
Gjest Agnetha
Skrevet

Jeg syns det var søtt! Millie og Milea <3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hunden får bytte navn, da, til f.eks Emilia?

Kan ikke bytte navn på en hund som har levd flere år med samme navn, og lært å lystre det navnet. Dårlig gjort å forvirre hunden på den måten :/

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går greit å bytte navn på hunder. Minnie, kanskje hunden kan hete?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke bytte navn på en hund som har levd flere år med samme navn, og lært å lystre det navnet. Dårlig gjort å forvirre hunden på den måten :/

Det går helt fint. Les om det.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Agnetha skrev:

Jeg syns det var søtt! Millie og Milea <3

Det var godt å høre 😄😄

AnonymBruker
Skrevet

MilliVanilly kan hunden hete? :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg går helt fint. Et av barna mine heter akkurat det samme som katten :)

Anonymkode: 8e49e...6e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint. Les om det.

Det er egentlig helt uaktuelt at hunden skal bytte navn, da dette er noe som var viktig som samboeren min. 😄 Det jeg i hovedsak lurer på er om navnene blir for like, om det høres ut som om barnet er oppkalt etter hunden? - om så må jeg rett og slett finne meg i å finne et annet navn til barnet :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig helt uaktuelt at hunden skal bytte navn, da dette er noe som var viktig som samboeren min. 😄 Det jeg i hovedsak lurer på er om navnene blir for like, om det høres ut som om barnet er oppkalt etter hunden? - om så må jeg rett og slett finne meg i å finne et annet navn til barnet :) 

Neida, det går helt fint. Det høres ikke ut som om barnet er oppkalt etter hunden

• Liker 1
Skrevet

Kjenner et par som har gitt barnet sitt nøyaktig samme navn som hunden. Tenker mer at de liker det navnet, enn at de kalte opp barnet etter en hund.

Millie og Milea er ikke særlig like, så tanken om at dere kaller opp etter hunden hadde neppe slått meg en gang.

• Liker 1
Gjest Agnetha
Skrevet

Så like er jo ikke navna da. Jeg hadde hvertfall likt godt å ha en hund med nesten samme navn som meg når jeg var liten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som faktisk har oppkalt barnet etter hunden, altså akkurat samme navn - så jeg synes dine to er helt innafor! :) 

Anonymkode: 8a923...a03

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...