Gå til innhold

Hjelp til kosthold.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hjelp yil å endre kosthold. Vekten bare stiger, og deprasjonen like dan. 

Til frokost har jeg alltid spist 1 egg og 2 brødskiver. Til middag spiser jeg hva som helst. Mellomstore porsjoner. Til kvelds, så blir det stort sett det samme som frokost, bortsett fra at jeg bytter egget med kesam og jordbær. Jeg spiser grønnsaker til alle måltider, og jeg tar vitaminer i tillegg.

Jeg har vært igjennom en stor påkjenning som ikke har gitt meg ork til å trene. Jeg har derimot sluttet med brus, som jeg har drukket denne tiden.

Hva kan jeg gjøre, bortsettt fra å bevege meg mer? 

Jeg hater havregryn forresten. Klarte å tvinge i meg 1, 5 spiseskje på mandag, og det er det siste jeg spiser av det skvipet.

Anonymkode: 56d9f...345

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller ingen rolle hva du spiser, bare spis mindre av det. Finn deg en liten skål, det er middagsporsjonen din, det som ikke får plass får du ikke spise. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spis mindre :)

Anonymkode: 07cb8...d76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar :)

Er det noe mat som kan minke sting når man går fort/løper? Jeg opllever å få sting selvom det er 2-3 timer siden jeg spiste frokost. Frokosten består da av 1 skive med leverpostei og majones, 1/2 skive med brunost og 1/2 skive med skine, og et egg.

Hjelper det å spise saktere?

ts

Anonymkode: 56d9f...345

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke helt sikkert hva sting kommer av, det finnes ulike teorier om dette, hvorav én omhandler at sting skyldes full magesekk. Det er neppe det som er tilfelle for deg mtp at du spiser 2-3 timer før aktivitet. Noen hevder likevel at risikoen for å få sting øker dersom du drikker sukkerholdig drikke (som juice), og hvis du spiser brød (hvete) og müsli i måltidet før trening. Så du kan prøve å endre måltidet og se om det hjelper. 

Det vil sannsynligvis bli bedre etter hvert, da risikoen for å få sting er høyere dersom man er i dårlig fysisk form og dersom man har høyere bmi. 

Anonymkode: 66eb1...088

Gjest Runforit
Skrevet

For min del så fikk jeg kontroll på sting gjennom pusten. Selv på tom mage kunne jeg få det i starten. Nå får jeg det aldri. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Runforit skrev:

For min del så fikk jeg kontroll på sting gjennom pusten. Selv på tom mage kunne jeg få det i starten. Nå får jeg det aldri. 

Kanskje på grunn av at du gjennom pusten "hjelper" mellomgulvet å gjøre sin jobb? 

En interessant artikkel om sting her:

http://forskning.no/trening/2012/01/hvorfor-far-man-hold

Anonymkode: 66eb1...088

• Liker 1
Skrevet

En enkel start er å slutte å drikke kalorier. Det gir ingen langvarig metthetsfølelse, og vil bare tilføye energi til kroppen. Å kutte ut all annet drikke enn vann og sort kaffe vil spare deg for mange unødvendige kalorier i løpet av en dag!

IKKE drikk: Juice, brus, saft, kaffe/te med sukker og melk, melk, alkohol, iste, sjokomelk, milkshake osv. 
Til sammenligning: 1 glass Tine lettmelk inneholder like mange kalorier som Coca Cola!

Det eneste du burde drikke er vann og svart kaffe/te.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...