AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #1 Skrevet 27. mai 2016 Ok, jeg har en venninne (hun var bestevenninnen min, men hun har blitt mer "bare en venninne" det siste året) og hun bruker å spørre meg om vi kan dra ut å drikke i helgen en gang sammen.. Jeg sier jo at det kan vi! Også tenker jeg gjennom uka at jeg skal på byen med henne i helgen en gang, også viser det seg at hun heler drar ut med en annen jente (eller flere) og hun sier ikke ifra til meg...? Jeg syns dette er veldig dårlig gjort, og hvis da en annen venninne av meg har spurt "Hei, har du lyst å gjøre ---- det i helgen" så har jeg ofte måttet svare "beklager, skal ut med en venninne i helgen" - Jeg føler at jeg ikke er bra nok for venninnen min, og at jeg bare er en sånn reserveløsning i tilfelle hun ikke har noen andre å gå på byen med og slike ting, har jeg 100% rett her eller helt på bærtur? Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: a190d...ec9
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #2 Skrevet 27. mai 2016 Dra ut og drikke... Hvor gamle er dere egentlig? Høres veldig umodne ut. Anonymkode: 13845...b8f 1
applestories Skrevet 27. mai 2016 #3 Skrevet 27. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dra ut og drikke... Hvor gamle er dere egentlig? Høres veldig umodne ut. Anonymkode: 13845...b8f Tror ikke det handler bare om fysisk alder. Jeg har syntes dette uttrykket høres helt håpløst ut siden jeg var gammel nok til å skjønne hva det betyr.. 1
Clarity Skrevet 28. mai 2016 #4 Skrevet 28. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Dra ut og drikke... Hvor gamle er dere egentlig? Høres veldig umodne ut. Anonymkode: 13845...b8f Siden når ble det umodent å ta seg en tur ut på byen? 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #5 Skrevet 28. mai 2016 Kanskje hun tar det mer som en løs avtale som "vi får ta en kaffe en dag" som man sier til mange. Hva om du neste gang avtaler en konkret dag. Og holder kontakten videre i uka og planlegger tidspunkt? Anonymkode: 2ab79...e8e 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #6 Skrevet 28. mai 2016 2 minutter siden, Clarity skrev: Siden når ble det umodent å ta seg en tur ut på byen? Regner med at det første var for å rette opp i å/og-feilen til ts, ikke at det i seg selv gjorde de særlig umodne. Resten av innlegget vitner derimot om at venninnen er umoden, og at ts heller bør takke ja til noen andre neste gang. Anonymkode: f48d6...27f
Clarity Skrevet 28. mai 2016 #7 Skrevet 28. mai 2016 TS: Skjønner godt at du føler deg som et andrevalg og kun en reserveløsning dersom det er slik at hun gjentatte ganger spør om dere skal dra ut sammen til helgen, for så å heller dra ut med andre venninner. Neste gang hun spør ville jeg kommet med forslag til konkret dag og klokkeslett dere skal møtes, for så å sende en melding dagen før hvor du skriver noe slik som "gleder meg til i morgen!". Ut ifra det du skriver i hovedinnlegget virker det som om avtalene dere gjør er litt flytende, og at det kanskje kan være grunnen til at det ikke blir noe av det? Dersom dere gjør konkrete avtaler er det kanskje litt lettere å forholde seg til de også. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #8 Skrevet 28. mai 2016 Du er ikke på bærtur, det er klart man blir såret når avtaler ikke holdes. Beste råd er å snakke med henne om det. Ikke beskyld henne for noe, bare si hvordan du selv opplever at hun oppfører seg. Anonymkode: 673f1...6d3 1
Gjest O.G. Skrevet 28. mai 2016 #9 Skrevet 28. mai 2016 Du er backup planen hennes i tilfelle hun ikke får være med de andre.
HomelessIcecream Skrevet 28. mai 2016 #10 Skrevet 28. mai 2016 Det høres ut som om du er backup planen ja. Dårlig gjort! Men snakker dere noe mer sammen i løpet av uken? Kan hende at tankegangen hennes er at hun tok initiativ og da føler hun du burde avtale når og hvor.. ? Tenker bare høgt her! 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #11 Skrevet 28. mai 2016 I helgen en gang - er jo ikke en konkret avtale, og det betyr heller ikke førstkommende helg, det kan like gjerne være om to måneder. Du må spikre avtalen, si heller - ja, hva med nå på lørdag? Da først har du en avtale, og kan bli snurt om hun bryter den. Anonymkode: 6aaca...8f9 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #12 Skrevet 28. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I helgen en gang - er jo ikke en konkret avtale, og det betyr heller ikke førstkommende helg, det kan like gjerne være om to måneder. Du må spikre avtalen, si heller - ja, hva med nå på lørdag? Da først har du en avtale, og kan bli snurt om hun bryter den. Anonymkode: 6aaca...8f9 Hallo, selvfølelig betyr det førskommende helg. Hvis ei venninne av meg spør meg; "Skal vi gå ut til helgen en gang?", betyr vel det nå til helgen, en av dagene i helgen. Anonymkode: 673f1...6d3 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #13 Skrevet 28. mai 2016 Nei, det gjør ikke det. Skal vi gå ut til helgen? betyr førstkommende. Tillegget "en gang" gjør det til en svevende uforpliktende fremtidig avtale. Hvis noe sier "skal vi ta en øl/kaffe en gang" når er den avtalen? Dersom TS vil drikke med venninna si må hun ta grep å spikre avtalen, eller så får hun bare sitte hjemme og furte. Ungdommen i dag altså... Anonymkode: 6aaca...8f9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #14 Skrevet 28. mai 2016 21 minutter siden, Clarity skrev: Siden når ble det umodent å ta seg en tur ut på byen? Når man ser alle stupfulle, halvnakne jenter rave rundt i byen nattestid, kan man jammen lure på hvor modne de er. Anonymkode: be192...277
Clarity Skrevet 28. mai 2016 #15 Skrevet 28. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Når man ser alle stupfulle, halvnakne jenter rave rundt i byen nattestid, kan man jammen lure på hvor modne de er. Anonymkode: be192...277 Jeg kan ikke helt se hvordan denne slutshamingen din er relevant for tråden. Ingen har nevnt noe om å rave stupfull og halvnaken rundt i byen. 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #16 Skrevet 28. mai 2016 2 minutter siden, Clarity skrev: Jeg kan ikke helt se hvordan denne slutshamingen din er relevant for tråden. Ingen har nevnt noe om å rave stupfull og halvnaken rundt i byen. Spørsmålet var om å gå ut og drikke. Jeg går utifra at det ikke er ment brus. Anonymkode: be192...277 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #17 Skrevet 28. mai 2016 Jeg ville ha tolket det som førstkommende helg når noen sier "i helgen en gang". Hadde hun sagt "vil du være med å drikk ei helg?", da hadde jeg tolket det som hvilken som helst helg. Men er enig i at det skulle blitt avtalt nærmere hvilken dag. Du kunne jo ha tatt initiativ til å bestemme dag for eks. Kan jo hende hun trodde du ikke hadde noe særlig lyst, siden du ikke har foreslått noe. Anonymkode: cee41...a37
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #18 Skrevet 28. mai 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dra ut og drikke... Hvor gamle er dere egentlig? Høres veldig umodne ut. Anonymkode: 13845...b8f Hva sier du når du skal ut på byen og innta drikke med alkohol i? Her jeg bor sier alle at vi skal dra ut og drikke. Fra 18 - 35 år ihvertfall Anonymkode: b9ee0...eaf
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #19 Skrevet 28. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier du når du skal ut på byen og innta drikke med alkohol i? Her jeg bor sier alle at vi skal dra ut og drikke. Fra 18 - 35 år ihvertfall Anonymkode: b9ee0...eaf Hvis poenget bare er å drikke, kan man vel like gjerne gjøre det hjemme hoa hverandre. Der er det i det minste trygt. Anonymkode: be192...277
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #20 Skrevet 29. mai 2016 Jeg synes du skal si/skrive til henne at du hadde satt av tid til å gå ut med henne i helgen, og derfor hadde avvist noen som hadde spurt deg om å finne på noe. Og når venninnen din brøt deres avtale, ble det veldig dumt for deg. Spør hva grunnen er for at hun brøt deres avtale. Det er veldig dumt om du bare lar dette passere uten å si noe. Når du bare lar slikt passere virker det som du akseptere, og det kan også være litt av grunnen til at hun fortsetter å behandle deg slik. Anonymkode: 68d4d...fa2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå