Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye snakk om at IS voldtar, men de dreper jo også, er ikke det verre? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvor gammel er du?

Anonymkode: 455b3...919

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer Ann på hvordan man blir drept og hva voldtekten går ut på det vel.. rask og smertefri død ville jeg valgt foran voldtekt når det gjelder megselv!

Anonymkode: e8c66...0b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er værst? Å dø, eller å bli tvunget til å leve i helvete pga av noe noen har gjort mot deg?

Anonymkode: c6d4e...061

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer Ann på hvordan man blir drept og hva voldtekten går ut på det vel.. rask og smertefri død ville jeg valgt foran voldtekt når det gjelder megselv!

Hvem er Ann?

Anonymkode: faa6a...9b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, når du dør så merker man jo ingenting. Man er jo død. Mest sannsynlig da. 

Jeg har egentlig en teori om at ingen dør, men det blir så komplisert. 

Anonymkode: 337ac...86c

Gjest Evans
Skrevet

Voldtatt: Du lever, men du lever med den smerten du er påført. I tillegg kan det hende at du føler skam over det det du har blitt utsatt for. Til og med andre kan støte deg bort fordi du har blitt voldtatt. Men du lever: Du kan komme deg på fote igjen, og du kan få et godt liv. 

Død: Du er død. Du er borte vekk fra jordens overflate. Du føler ingenting. Du går sikkert glipp av en hel del, men det vet du ikke fordi du er død. De som lider er dine nærmeste. 

Jeg er fristet til å si død, fordi du da ikke får levd det liv du kunne gjort. Samtidig, du slipper all den smerten en voldtekt kan føre med seg. Du føler jo ikke noe når du først er død.

Vanskelig sammenligning. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor gammel er du?

25

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9 minutter med ubehag mot evighet i helvette? Jeg tenker at det går ikke bare ut over meg, men også mine fremtidige venner og kjærester som ikke får gleden av å oppleve meg. Villig til å lide litt for deres glede.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er værst? Å dø, eller å bli tvunget til å leve i helvete pga av noe noen har gjort mot deg?

Anonymkode: c6d4e...061

Havner man ikke i helvette når man dør uansett? Skjønner ikke hvilken du synes er verst, prøv å uttrykke deg klarere.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, når du dør så merker man jo ingenting. Man er jo død. Mest sannsynlig da. 

Jeg har egentlig en teori om at ingen dør, men det blir så komplisert. 

Anonymkode: 337ac...86c

Når noen hugger hodet av deg lever du jo i flere sekunder før du dør. 

4 minutter siden, Evans skrev:

Voldtatt: Du lever, men du lever med den smerten du er påført. I tillegg kan det hende at du føler skam over det det du har blitt utsatt for. Til og med andre kan støte deg bort fordi du har blitt voldtatt. Men du lever: Du kan komme deg på fote igjen, og du kan få et godt liv. 

Død: Du er død. Du er borte vekk fra jordens overflate. Du føler ingenting. Du går sikkert glipp av en hel del, men det vet du ikke fordi du er død. De som lider er dine nærmeste. 

Jeg er fristet til å si død, fordi du da ikke får levd det liv du kunne gjort. Samtidig, du slipper all den smerten en voldtekt kan føre med seg. Du føler jo ikke noe når du først er død.

Vanskelig sammenligning. 

Hvis du fikk valget mellom å dø nå, eller å leve i tre kvarter mer men da bli voldtatt, ville du valgt de ekstra tre kvarterene? I boken "Idioten" av Dostojevski snakker greven (tror jeg) om at det er verre med dødsstraff enn å bli drept, for noen som er dømt til døden vet at du dør, først er det en uke, så er det en dag, en time, et kvarter og så videre. Man er sikker, mens noen som blir knivstukket eller dør i en ulykke iallefall har håpet til siste stund.

Er ikke å bli henrettet en veldig deprimerende måte å dø på? 

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt en ekspertuttalelse fra noen som er døde, anyone?

• Liker 4
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
16 minutter siden, amativeReflection skrev:

Det er så mye snakk om at IS voldtar, men de dreper jo også, er ikke det verre? 

..om jeg ikke tar helt feil tror jeg nok at det også snakkes endel om at IS dreper..

Gjest Agnetha
Skrevet (endret)

Jeg reagerer på at du sidestiller 9 min mot døden. Hvor har du det ifra at det bare er 9 min? Ofrene forteller om måneder og år med voldtekt flere ganger pr dag av flere menn samtidig. 

Det er i det hele tatt kvalmt at du får deg til å lage slike tråder.

Endret av Agnetha
Gjest Evans
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Hvis du fikk valget mellom å dø nå, eller å leve i tre kvarter mer men da bli voldtatt, ville du valgt de ekstra tre kvarterene? I boken "Idioten" av Dostojevski snakker greven (tror jeg) om at det er verre med dødsstraff enn å bli drept, for noen som er dømt til døden vet at du dør, først er det en uke, så er det en dag, en time, et kvarter og så videre. Man er sikker, mens noen som blir knivstukket eller dør i en ulykke iallefall har håpet til siste stund.

Er ikke å bli henrettet en veldig deprimerende måte å dø på? 

Jeg tror nok så absolutt at ventingen er verre enn å bli drept med det samme. Blir du drept med det samme slipper du å tenke så mye over det. Det bare skjer. Akkurat som du faller. 

Jeg kunne aldri tenkt meg å levd tre kvarter etter en voldtekt, for så å dø. Da vil de tre kvarterene være et helvete uansett. Derimot tretti år. Da har du tid til å komme deg, få livet ditt tilbake og faktisk få et godt liv. Men dør du med det samme: Da slipper du den vonde tiden etterpå uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, amativeReflection skrev:

25

Ok hvor i Norge bor du da?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok hvor i Norge bor du da?

Hønefoss. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ikke sammenlignes men det er værre og overleve ett drapsforsøk enn og bli voldtatt.

Skrevet

Det kommer helt an på hvordan voldtekten er. Jeg vil som regel ALLTID velge døden sist, men om voldtekten er basert på fysisk tortur som varer mer enn en time, så ville jeg nok feiget ut og valgt døden. Mennene i IS har slått meg som noe sadistiske, og ikke bare som kåte, desperate mannfolk.

Men om jeg skal velge å dø eller bare bli tvunget til å bli pult, så er jo valget svært enkelt. Jeg har da overlevelsesinstinkter! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke sammenlignes men det er værre og overleve ett drapsforsøk enn og bli voldtatt.

Hvordan vet du det? Har du lest om noen som har fortalt dette?

Anonymkode: 27fbf...c83

Skrevet
2 minutter siden, fotosyntesen skrev:

Jeg leste kjapt over, men fant ikke ut om hun hadde blitt voldtatt og kunne dermed avgjøre hva som var verst...

Jeg trodde hun bare trengte å ha vært død :tongue:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...