AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #1 Skrevet 27. mai 2016 Er det vanlig å dra til bekjente uten å spørre om å få komme først? Hvis naboen din sier at du bare kan ringe på og gå bort til naboen fordi naboen kjenner en person, er det ok å dra bort uten å si i fra at man stikker innom eller kommer på besøk? Anonymkode: ab0ce...056
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #3 Skrevet 27. mai 2016 Skjønte ikke spørsmålet ditt. Anonymkode: c300b...084 3
ajarRun Skrevet 27. mai 2016 #4 Skrevet 27. mai 2016 Det kommer an på. Hvis den bekjente er typen bekjent som gjør meg tjenester eller hjelper meg med ting uten gjenytelser, da ville jeg bare stukket innom. Hvis det var typen som ikke var så interessert ville jeg droppet det, da blir de vanligvis irritert eller brydd. Hvis det var noen jeg hadde hatt sex med ville jeg droppet spontanbesøk, det blir alltid pinlig. I den andre setningen skjønner jeg ikke om det er en eller tre naboer. Snakker du om en nabo og en person? Eller to naboer og en person? Men naboer drar jeg til hvis jeg trenger noe fra de, vanligvis vil de være grei for å unngå konflikter.
Gjest Evans Skrevet 27. mai 2016 #5 Skrevet 27. mai 2016 Det kommer vel an på hva du skal gjøre hos denne bekjente? Er det for å ringe på å si hei, så ser jeg ikke problemet. Er det noe mer du ønsker kan det være greit å kanskje avklare litt på forhånd?
Clarity Skrevet 28. mai 2016 #6 Skrevet 28. mai 2016 Jeg ville uansett sagt i fra på forhånd. Tenker det er vanlig høflighet, dessuten er det greit å forsikre seg om at vedkommende er hjemme.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #7 Skrevet 28. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig å dra til bekjente uten å spørre om å få komme først? Hvis naboen din sier at du bare kan ringe på og gå bort til naboen fordi naboen kjenner en person, er det ok å dra bort uten å si i fra at man stikker innom eller kommer på besøk? Anonymkode: ab0ce...056 Litt usikker på hva du mener, men hvis du mener å dra på besøk som i å bli en stund og forvente servering, ville jeg vel ha ringt på forhånd for å spørre om det passer. Hvis det bare er å stikke innom for å hente noe, spørre om noe eller gi en beskjed, er det kanskje ikke så viktig å varsle sin ankomst : ) Anonymkode: f2138...96f
Gjest Tom/Loki Skrevet 28. mai 2016 #8 Skrevet 28. mai 2016 Jeg liker i hvertfall ikke uventet besøk.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #9 Skrevet 28. mai 2016 Synes det er en skikkelig uting å ikke gi beskjed først. Frekt rett og slett. Anonymkode: 52cf0...db8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #10 Skrevet 28. mai 2016 Hvis det bare er en liten svipptur så er det jo bare å dra, ringe på døra, og håpe de er hjemme:) Tenker du type middagsselskap eller en (lang) kaffeprat, så er det jo greit å spørre først. Også gjør det jo ikke noe å stikke bort, ringe på, og spørre om det går an å treffes en dag. Det er jo det samme hvordan du spør. Man MÅ ikke ringe. Anonymkode: 4ae55...415
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå