Gå til innhold

burde jeg holde meg her....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

våknet idag med en sår halsog en anelse tetthet langt der inne... føler meg ikkehelt i hundre men det har jo sikkert noe med at jeg blir litt grinete av å tenke på at jeg blir syk.. har et viktig jobbintervju imorgen som jeg må klare og få jobben og da begynner jeg kanskje snart også. men jeg skal jo egentlig ha skole idag også! men tror dere om jeg holder senga så kanskje jeg ikke bli syk, samtidig som jeg stapper i meg masse vekk imorgen tab? vil jo ikke miste skolen idag, men kan jo lesei senga! og vil ikke bli syk! hva tror dere... min avgjørelse henger på dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kommer helt an på hvordan kroppen din fungerer, og det er det bare du som vet.

selv har jeg det sånn at dersom jeg legger meg ned å tillater kroppen min å være syk når den er det, så blir jeg liggende ett par dager.

men jeg kan nekte forkjølelse å komme noen dager, så om jeg kjenner jeg er på vei med noe, og VET at jeg ikke kan ligge dagen etter, så er det bare å stå på, tvinge kroppen til å utsette forkjølelsen så godt den kan inntil jeg er ferdig med det jeg MÅ, etterpå slipper jeg det til og lar det gå sin gang.

men det er slik min kropp fungerer, det er ikke sikkert det er slik for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Jeg har lært av mamman min at har du ikke feber så er du ikke syk. Så det er det prinsippet jeg stort sett bruker. Men som Aline skriver, det er jo din kropp, så det er jo bare du som kan kjenne etter om det er ok å stå opp eller ikke liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært av mamman min at har du ikke feber så er du ikke syk. ....

hadde det vært en sannhet så hadde jeg aldri vært syk!!

jeg får svært sjelden feber, jeg kan godt ha bihulebetennelse, ørebetennelse, halsbetennelse, betente mandler, øyekatarr og i det hele tatt, samtidig, uten at jeg får feber!!

man kan altså fint være hjemme uten å ha feber, så lenge man er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Neheida, da har du ikke vært syk Aline :tunge1:

Neida, bare tulla, det er såklart forskjellig fra person til person! Og som sagt -enda en gang - det er din kropp, det er bare du som kan kjenne hva som er greit og hva som ikke er det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neheida, da har du ikke vært syk Aline  :tunge1:

det sa legen min og.... :o

(hadde ikke fastlege og gikk til vilkårlig lege på bedrifthelsetjenesten våres, han fant at jeg hadde mye betennelse, men siden jeg sa det gikk greit så fikk jeg ikke sykemelding eller medisiner eller noe.... :roll: neste kontroll 1 mnd etter pga ikke frisk enda fikk jeg en annen lege, hun ble totalt sjokkert!! og konstaterte at jeg hadde alt det nevte på en gang og fattet ikke at jeg ikke var blitt sykemeldt, da hadde det vært over mye raskere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Litjmæ

Dessverre har jeg også opplevt veldig varierende kvalitet - og kanskje ikke minst engasjement fra ulike leger! Noen virker jo som om de ikke bryr seg det minste, vil bare få deg ut sånn at de kan redusere køa uttafor døra liksom :roll: Sånn sett er fastlegeordninga veldig positiv da, hvertfall hvis man har fått seg en bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer eller mindre aldri syk. Om jeg ikke regner med migrenen da :-( Har vært borte fra jobben 2 gamger i løpet av 6 år som ikke har vært relatert til migrene. Den ene gangen jeg var syk, gikk jeg til legen og ville ha sykemelding. Det var så vidt jeg fikk en. Med fastlegen min må en ligge i graven før du får sykemelding :evil:

Har tenkt å skifte fastlege, men det blir liksom ikke noe av det. Har hatt denne legen siden jeg var en liten jentunge, så han vet/kjenner til alt om meg. Det blir liksom så mye stress å finne seg en ny lege.

Hmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...