Gå til innhold

spill på ekstern harddisk? pc geeks help

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kan ikke noe med PC og slikt. 

Men er det mulig å lagre spill på en ekstern harddisk? F.eks sims 3, også bare plugge den i for å spille? 

Hele sims 3 er så stort! Har ikke plass på pc'en, eller har plass. Men den blir latterlig full og treg. Hvis jeg kjøper meg en ekstern harddisk på 1-2 TB, med usb, går det? Burde jeg da gå for USB 2.0 eller 3.0? Har mulighet til begge. 

Anonymkode: 9f40a...2cc

Fortsetter under...

USB 3.0 er det raskeste så du bør absolutt gå for det.

Altså, dette er en mulig måte å gjøre det på, men du må forberede deg på at spillet kan kjøre sakte. Det spørs veldig på hvor rask ekstern harddisk du kjøper.

AnonymBruker

Jeg sjekket min datamaskin eller hva det heter. 

Det står:
Disk c: 269 GB ledig av 372 GB
Disk d: 417 GB ledig av 537 GB

Er dette mye eller lite?
Ifølge div svar på nett så tar hele sims 3 ca 25 GB. Men, de fleste anbefaler 50 GB ledig. På grunn av mods, lagret spill osv osv. Mye smått som tar stor plass. Så la oss si 50 GB.

Utgjør det mye på min maskin tror du?
Kommer den til å bli treg? Det tar ihvertfall to dager å innstallere alle sims spillene. På grunn av alle pakkene, jeg har alle. 

AnonymBruker
4 minutter siden, KaDust skrev:

Hvis du installerer på disk D vil du ha massevis av plass. Du har nok av plass på disk C også, men jeg foretrekker å ha spill på en annen disk enn den som holder på OSet og ville derfor gått for D.

Kommer pc'en til å bli treg? Når blir pc'en treg? Hvor mye plass må jeg ha ledig før den blir treg? 

På D har jeg ei mappe, med filer og slike ting. Den har jeg kopi av på en ekstern harddisk. Den er ganske kronglete å bruke, for den krever strøm og er stor. Idioti-kjøp fra min side. 
Den er snart full så må kjøpe en ny. Tenker da en med bare USB, ikke strøm adapter. Usikker på om det er optimalt for spilling. Den jeg har nå blir også varm ganske fort. Usikker på om de uten strøm-adapter gjør det. 

Annonse

Hvis du skal kjøpe ekstern harddisk for spilling burde du absolutt ha egen strøm-adapter. Eller så vil du få problemer med varme.

PCen blir ikke treg før det er minimalt med plass igjen så du har enda en del å gå på.

AnonymBruker
1 minutt siden, KaDust skrev:

Hvis du skal kjøpe ekstern harddisk for spilling burde du absolutt ha egen strøm-adapter. Eller så vil du få problemer med varme.

PCen blir ikke treg før det er minimalt med plass igjen så du har enda en del å gå på.

Ok, men kan prøv å innstallere spillene og se hvordan maskinen blir. 
Føler jeg har en del plass... men vet ikke hva som er normalt. Pappa som valgte ut pc'en. Eneste jeg krevde var mellomrom mellom tastene (hundhår og støv :P, lett å rengjøre) og stor diskplass. 

Om pc'en er tom for plass på harddisken eller ikke har ikke mye å si på treghet. Jeg hr en pc med så og si null ledig plass, men den er fortsatt rask. Kommer ann på minnet og ram. En ekstern harddisk vil nok få det til å gå litt tregere. Du må også huske at sims 3 generelt er tregt ;)

AnonymBruker
11 minutter siden, Ann Christin skrev:

Om pc'en er tom for plass på harddisken eller ikke har ikke mye å si på treghet. Jeg hr en pc med så og si null ledig plass, men den er fortsatt rask. Kommer ann på minnet og ram. En ekstern harddisk vil nok få det til å gå litt tregere. Du må også huske at sims 3 generelt er tregt ;)

Takk for info, har null peiling på pc'er :P Har hørt at for mye på skrivebordet kan gjøre pc'en treg.... men usikker på om det er en gammel myte eller ei. 

Fant ut at så smart som jeg er, så har jeg lagt inn alle sims spillene i Origin. 
For jeg fant også ut at esken med sims spillene lå ikke i kjelleren. De er på hytta. 4 timer unna. Og jeg skal ikke dit før i Juli.
Så takk til meg fra fortiden. Jeg er så smart! Trenger ikke cd'ene når alt ligger i Origin! :danse:

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for info, har null peiling på pc'er :P Har hørt at for mye på skrivebordet kan gjøre pc'en treg.... men usikker på om det er en gammel myte eller ei. 

Fant ut at så smart som jeg er, så har jeg lagt inn alle sims spillene i Origin. 
For jeg fant også ut at esken med sims spillene lå ikke i kjelleren. De er på hytta. 4 timer unna. Og jeg skal ikke dit før i Juli.
Så takk til meg fra fortiden. Jeg er så smart! Trenger ikke cd'ene når alt ligger i Origin! :danse:

Alt må jo innstaleres uansett ;) Men innstaler det på D disken din, der burde du legge alt som ikke er programavare til pc'en, så så og si ingenting :fnise: Men ja, pc'en blir treg av for mye ting på skrivebordet, men skrivebordet mitt er tomt, man må ikke ha noe der faktisk!

AnonymBruker
8 minutter siden, Ann Christin skrev:

Alt må jo innstaleres uansett ;) Men innstaler det på D disken din, der burde du legge alt som ikke er programavare til pc'en, så så og si ingenting :fnise: Men ja, pc'en blir treg av for mye ting på skrivebordet, men skrivebordet mitt er tomt, man må ikke ha noe der faktisk!

Jeg holder på å rydder opp nå. 

Bruker å ha chrome, søppelbøtte og ei mappe. Mappe til div ting som bilder, dokumenter etc. Den ligger på D, snarvei på skrivebordet. Men akkurat nå har jeg 9 ting på skrivebordet. Føler det er mye.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...