Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer! 

Jeg lurte på om noen kunne dele erfaringene sine med meg rundt dette med å slutte på pillen/ andre prevensjonsmidler. Jeg sluttet på pillen for en måneds tid siden og hadde ikm på mandag, tok en test i går som var negativ, men kroppen holder på med et eller annet allikevel. Føler meg ikke spesielt gravid, men det er noe hormonelt som foregår! Hva er din erfaring ved prevensjonstopp? Ømme bryster? Murringer? Ikm? Annet? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig ømme/såre brystvorter!!

Anonymkode: 6ad70...597

• Liker 1
Skrevet

Vil gjerne følge med her! 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig ømme/såre brystvorter!!

Anonymkode: 6ad70...597

Godt å høre jeg ikke er alene om det! Føles ut som kroppen går inn for å lure meg.🙄

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg sluttet på Microgynon etter 8 år skjedde det MYE rart med kroppen. FIkk voldsom halsbrann og metallsmak i munnen, kramper nederst i magen og mye stikking. I tillegg ble utfloden min mer "luftig" om man kan si det. Humøret ble MYYE bedre og lysta skjøt i lufta, ikke så mye hodepine som før og følte meg generelt 1000 kg lettere :-) Befriende, skal ALDRI mer gå på piller om jeg ikke MÅ. Har enda ikke fått ordentlig mensen enda, etter 8(snart 9 mnd), kun en liten blødning i Mars med ingen mensensmerter, skjønte ingenting da jeg fikk den. Har vært så vant med å ha smerter nedover lårene, men da var det ingen tegn..

Anonymkode: 5bf17...3f5

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter jeg sluttet på Microgynon etter 8 år skjedde det MYE rart med kroppen. FIkk voldsom halsbrann og metallsmak i munnen, kramper nederst i magen og mye stikking. I tillegg ble utfloden min mer "luftig" om man kan si det. Humøret ble MYYE bedre og lysta skjøt i lufta, ikke så mye hodepine som før og følte meg generelt 1000 kg lettere :-) Befriende, skal ALDRI mer gå på piller om jeg ikke MÅ. Har enda ikke fått ordentlig mensen enda, etter 8(snart 9 mnd), kun en liten blødning i Mars med ingen mensensmerter, skjønte ingenting da jeg fikk den. Har vært så vant med å ha smerter nedover lårene, men da var det ingen tegn..

Takk for informativt svar! Har du vært hos legen for sjekk om alt er som det skal? Googlet meg frem til at mensen burde være på plass innen 3 mnd, kjedelig å gå å vente på den en evighet dersom man ønsker å bli gravid.

Skrevet

Kvisene fra ungdomstiden kom tilbake. :bond:

• Liker 2
Skrevet

I samme båt som deg, jeg følger med! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på pillen for ca. 2 måneder siden. De første 2 ukene var jeg mye oppblåst, hadde murringer og veldig ømme bryster. Jeg fikk mensen igjen etter rundt 3,5 uke og det var mye hormoner og følelser i gang den første dagen. Etter det er det eneste jeg har kjent EL, utenom det har jeg vært helt symptomfri og mensen kom som bestilt denne gangen også.

Det har foreløpig gått over all forventing, humøret er jevnt over mye bedre og jeg har ikke lenger de dagene jeg ser mørkt på alt og hormonene løper løpsk. Jeg har så langt mer stabil syklus enn på pillen og mindre symptomer. Jeg føler meg egentlig mye bedre. Jeg kommer ikke til å begynne igjen med mindre det et helt nødvendig. 

Anonymkode: c9abf...db1

Skrevet

Jeg sluttet på pillen i mars, og har også merket noen forandringer! Var hos legen og tok celleprøve i februar, og luftet at vi har tenkt til å begynne prøvingen snart. Ho sa jeg burde komme inn og ta en blodprøve en mnd. etter jeg hadde sluttet på pillen for å se at alt var normalt hormonelt, stoffskifte, vitaminer ol. Fikk svar om at alt var bra etter det:) Så da regner jeg med at eggløsningen er i gang igjen. (Gikk på Loette i 8 år)

Den første mensen kom som vanlig, og var på 28 dagers syklus. Men så var den neste på 33. Ellers:

Fikk utrolig ømme pupper den første mnd., heldigvis gik det over innen ca to uker.

Fikk også en del kviser i ansiktet, det har avtatt, men er ikke borte...

Føler meg mye lettere til sinns:D 

Fikk mer utflod! (Som før jeg begynte på pillene, var nesten ikke noe utflod på pilla, men nå må jeg bruke truseinnlegg igjen.) Nå skjønner jeg plutselig at det kan ha noe for seg å følge med på den for å finne eggløsning! 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Humlefot skrev:

Takk for informativt svar! Har du vært hos legen for sjekk om alt er som det skal? Googlet meg frem til at mensen burde være på plass innen 3 mnd, kjedelig å gå å vente på den en evighet dersom man ønsker å bli gravid.

Værsågod :) Har det ja, fikk beskjed om at ettersom man er såpass ung som jeg er (24) så vil de la kroppen fikse mensen selv, men om det ikke skjer innen 1 år så blir det utbredning.. Jeg skulle helst vært gravid igår, men er litt vanskelig da ikke mensen kommer igjen.. Har vært en tur hos gyn(var der 1 uke før den blødningen i Mars) og hun sa jeg skulle komme tilbake i Juli-August om ikke mensen hadde stabilisert seg. Den har jo ikke stabilisert seg enda, så tenkte å ta det opp med legen min på tirsdag. Da jeg hører stabil mensen så tenker ejg at man minst har mensen 1 gang i mnd i 6 mnd på rad, det har jo ikke akkurat skjedd :icon_frown: Så håper jeg får litt fortgang i sakene på tirsdag!

Skrevet

Jeg sluttet på pillen i mars, da fikk jeg ekstremt ømme bryst og brystvorter. Det gjorde til og med vondt å dusje. I tillegg fikk jeg en del kviser.. 😒

Jeg fikk mensen igjen med en gang, men den er fortsatt litt ustabil. Jeg gikk på Loette i ca 4-5 år. 😊

Skrevet

Jeg kjenner meg sånn igjen, føles som om kroppen vil lure meg. Ekstremt oppblåst, aldri vært det før, enn del "obstipert" - kan ta 3 dager mellom hver gang jeg har avføring. Når jeg gikk på pillen gikk jeg som oftes hver dag. Magekramper, utrolig såre bryster. Enn del kvalme, svimmel og mye vondt i hode. Dette er symptomer jeg aldri har hatt før, er ikke gravid har tatt ørten tester og fikk først menstrasjon idag :P

AnonymBruker
Skrevet

Mye mindre utflod, mer hårvekst (bryst, skuldre og ansikt), uregelmessig mens.
Hadde håpet at sexlysten skulle komme tilbake, men det har gått flere år nå uten å ha sett noe til den.

Anonymkode: 20a6f...281

AnonymBruker
Skrevet

Fått sexlysten tilbake, den er omtrent ikke eksisterende på p-piller. Mer utflod, ømme pupper, mindre hodepine, mindre sur. Får kortere lunte og dårlig humør av pillene. 

Anonymkode: 1a5a1...10f

• 4 uker senere...
Skrevet

Siste oppdatering her, 7 uker siden pillestopp. Fortsatt ikke sett noe til tr.. Hadde et ørlite håp om at systemet var i rute igjen etter denne el.testen jeg tok for nærmere to uker siden, men fortsatt ingen tegn til tr... 😞 Begynner å bli smålig sliten av å prøve å tolke en kropp som er full av feilsignaler. Noen av dere andre som har noen oppdateringer?

image.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...