mann444 Skrevet 27. mai 2016 #1 Skrevet 27. mai 2016 Hei! Jeg har en datter på 5 år som driver å gnåler i at venninnen på barnehagen skal være med oss hjem og overnatte. Jeg er for tiden singel og har ingen kvinnelig samboer. Jeg synes jeg løper nok risiko ved å ha datteren min alene sammen med meg hjemme fra før av om ikke hun skal ha med seg en venninne??? Er det frekt å si i fra at jeg ikke ønsker å bli satt i en risikofylt situasjon i tilfelle de plutselig finner ut at jeg er et pedo-svin? Eller er jeg bare paranoid? (btw. har normal seksualitet, bare så det er sagt) Hvordan ser dere damer på om at deres datter skulle ha ligget over til venninnen sin som bor sammen med pappa?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #3 Skrevet 27. mai 2016 Hvis mannen virker oppegående hadde jeg ikke tenkt på det. Foretrekker å kjenne foreldre litt før overnatting med så små barn. Hadde du snakket sånn som du skriver her hadde du ikke vært aktuell. Anonymkode: 5e85b...403 11
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #4 Skrevet 27. mai 2016 Ut fra det du skriver, blinker alle varsellamper. Ikke som at du er pedo, men mer som at dette var et veldig merkelig tankrmønster. Mine barn har overnattet hos alenemødre, uten at jeg har tenkt i disse baner. Hadde vennene hatt alenefedre, hadde jwg selvfølgelig ikke tenkt noe annerledes rundt det. Datteren min har for eksempel flere ganger vært på hyttetur med venninna og faren hennes. Null problem. Anonymkode: d6ffd...a39 9
mann444 Skrevet 27. mai 2016 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2016 Supert! da vet jeg det... Når til og med damene på kvinneguiden sier det er innafor, så høres det bra ut... Forventet meg faktisk ikke det ;-)
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #6 Skrevet 27. mai 2016 Fem år er veldig ungt for overnatting. Det er utrolig mye annet som jeg ville vært lett bekymret for enn overgrep/overgrepsanklager. Kjenner du venninnen og hennes foreldre? Hadde du sagt noe sånt som "ikke vil sette seg i en risikofylt situasjon, det er ille nok med din datter", DA hadde jeg fulgt godt med på deg, ja, og selvfølgelig hold datteren min LANGT unna. Men jeg ville aldri hatt en fremmed femåring på overnatting hvis hun ikke uansett var kjent med meg og mitt hus. Eller sendt min bort. Men halve klassen til åtteåringen min har skilte foreldre, jeg har aldri tenkt på dette før, regner i grunnen (litt fordomsfullt) at det blir litt senere oppe og pizza tilkveldsmat hos far, det er forskjellen. Nå gjorde du meglittbekymra. Anonymkode: 00a01...eda 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #7 Skrevet 27. mai 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ut fra det du skriver, blinker alle varsellamper. Ikke som at du er pedo, men mer som at dette var et veldig merkelig tankrmønster. Mine barn har overnattet hos alenemødre, uten at jeg har tenkt i disse baner. Hadde vennene hatt alenefedre, hadde jwg selvfølgelig ikke tenkt noe annerledes rundt det. Datteren min har for eksempel flere ganger vært på hyttetur med venninna og faren hennes. Null problem. Anonymkode: d6ffd...a39 Men... Sjeldent med overnatting når de er 5. Da skal jeg ha fått god kontakt med foreldrene. Anonymkode: d6ffd...a39 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #8 Skrevet 27. mai 2016 For tidelig med overnatting hos venner når de er 5 år. Jeg tenker det er Ok å begynne med overnatting ved 7-8 års alder. Anonymkode: 4c2f3...a91 2
mann444 Skrevet 27. mai 2016 Forfatter #9 Skrevet 27. mai 2016 Pussig... Tenkte nesten alle kvinner så på menn som latente overgripere jeg... Tok feil da, ser jeg... 1
MapleSirup Skrevet 27. mai 2016 #10 Skrevet 27. mai 2016 30 minutter siden, mann444 skrev: Pussig... Tenkte nesten alle kvinner så på menn som latente overgripere jeg... Tok feil da, ser jeg... Jeg skjønner ikke hvorfor du som mann tenker sånn om deg selv. 3
Gjest Chroma Skrevet 27. mai 2016 #11 Skrevet 27. mai 2016 Dette med at vi kvinner ser på alle menn som potensielle overgripere har tatt fullstendig av og blitt helt latterlig. Det er langt fra virkeligheten, ihvertfall for normale og oppegående kvinner/mødre. Finnes ingen regel for hvor gamle de må være for overnatting heller, det kommer an på barna og foreldrene. Snakk med foreldrene hennes og fortell at jentene spør om overnatting, det er ikke verre enn det
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #12 Skrevet 28. mai 2016 Hei Synes ikke 5 er tidelig for overnatting . Alke mine barn har begynt ned overnatting når de var 4-5. Men da ned venner de kjenner godt og har vært på besøk hos manga ganger. Anonymkode: d5fa9...78b 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #13 Skrevet 28. mai 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Men... Sjeldent med overnatting når de er 5. Da skal jeg ha fått god kontakt med foreldrene. Anonymkode: d6ffd...a39 10 timer siden, AnonymBruker skrev: For tidelig med overnatting hos venner når de er 5 år. Jeg tenker det er Ok å begynne med overnatting ved 7-8 års alder. Anonymkode: 4c2f3...a91 Veldig uenig med dere to. Pga store avstander i kommunen startet vi med overnattinger da barnet var fire. Både hjemme hos oss og borte hos andre. Fungerte helt supert, og ungene fikk gode erfaringer. Kjente selvfølgelig foreldrene godt, både via barnehagen og fordi vi hadde alle sammen vært i samme barselgruppe. Og vi hadde kontakt til vanlig med kaffebesøk noen ganger i måneden. Så lenge barna selv vil så hvorfor ikke? Anonymkode: ad829...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå