Gå til innhold

Mamma flytter for seg selv

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Mamma har tatt skrittet og flyttet fra stefaren min. Etter 19 år. Jeg synes hun skulle gjort det for lenge siden. Jeg sa til henne allerede da hun først møtte han at de ikke var rette for hverandre. Jeg var 6 år den gangen, men så det tydelig selv. Hun sier at hun var enig med meg, men de fikk barn så raskt, og at hun ville prøve å få det til å fungere for barnas skyld.

Hun er bymenneske, han foretrekker landet. Hun elsker byen, og hater landet. Han elsker landet og hater byen. Hun er sosial og trives med mange mennesker rundt seg. Han trives best alene. Hun har temperanment, han ikke. Hun snakker om problemene når de oppstår, han foretrekker å tie dem i hjel. Hun har utdannelse, han ikke. De stemmer på helt forskjellige partier.

De er så ulike som natt og dag. Etterhvert begynte de å bli bitre på hverandre. Små, stikkende komentarer. Latterliggjøring av hverandre. Prøve å få barna på 'sitt' parti. Og det har bare blitt verre og verre med årene. Begge ensomme mennesker. Begge har det vondt. Det ukviklet seg til å bli elsk-hat. Noen ganger er det to sider av samme sak.

Også, etter 19 år bestemte mamma seg for å flytte. For nå var søsknene mine blitt store. (i slutten av tenårene) Jeg lurer på hvorfor de har holdt sammen så lenge. For barna, sier de. Men jeg skal love at å vokse opp slik, er misforstått omtanke for barna. Det gjør noe med en å bo sammen med to foreldre som sliter så mye. For meg var det ikke så ille, da jeg aldri har vært noe spesielt knyttet til stefaren min, men det har vært verre for søsknene mine. Jeg tror det er misforstått kjærlighet å holde sammen pga barna. Det er bedre med to lykkelige foreldre som ikke bor sammen, enn to ulykkelige foreldre som bor sammen.

Jepp, ville bare dele noen tanker. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:blomst_opp:

...til deg og mamma'n din.

Mamma flyttet fra pappa etter 23 år - hun fikk skilsmisse på sølvbryllupsdagen deres - og jeg skjønte heller ikke hvorfor hun ikke gikk før - leeeeenge før.

Det tærer på unger å vokse opp med bitre kommentarer og uvennskap i lufta - og jeg er enig med deg - det er misforstått omsorg å holde sammen for å skåne ungene. Å skåne dem er å tillate seg selv å være glad og ha det bra!

Håper det går fint med henne!

Skrevet
Jeg tror det er misforstått kjærlighet å holde sammen pga barna. Det er bedre med to lykkelige foreldre som ikke bor sammen, enn to ulykkelige foreldre som bor sammen.

Er så veldig enig med deg... Har også vokst opp med mor og stefar som egentlig aldri har vært glade i hverandre (de har ihvertfall aldri vist det) - og stefaren min har avskydd meg veldig... nok om det...

Har lest ganske mange innlegg på samliv både her og andre fora der man blir oppfordret til å prøve alt før man går fra hverandre, at man er egoistisk hvis man går og man må jo tenke på de stakkars barna som blir ofre for skilsmisse og slikt...

Jeg er så uenig at man skal holde sammen for barnas skyld, jeg tror det tilhører skjeldenhetene at man klarer å være så gode venner at det ikke går utover barna når forholdet ikke fungerer...

Godt at det går bra med moren din nå... og søsknene dine håper jeg.

Skrevet

En stor klem til deg, Greeny! Aldri enkelt når noen som står deg nær har en vanskelig tid! Håper mammaen din vil blomstre opp når hun får vent seg til å være alene! Godt at hun har sånne snille forståelsesfulle barn som deg, å støtte seg til når det stormer som verst!

Håper det tross alt ordnet seg til det beste for både mor, far og barn!

Gjest GreenSky
Skrevet

Takk folkens! Jeg skal innrømme at jeg er litt ego, er 50% sykemeldt for tiden, og orker egentlig ikke 'flere ting'. Så da mamma fortalte det i går, tenke jeg faktisk "F**n, jeg orker ikke være støttebjelke for begge to akkurat nå, pluss søskene mine, har nok med meg selv, nå." Men jeg støtter dem seff begge, og stiller opp for dem. :)

Skrevet
:blomst_opp:  

...til deg og mamma'n din.

Hva med stefaren?

Skrevet

Greeny.....

:klem: :blomst_opp:

Bare skrik hvis du selv trenger støtte,du vet hvor du har oss....Send en pm hvis du treneger oss, jeg har jo ikke så lang vei heller.Om ikke annet så bare for å ta en kopp kaffe og prate gpp.Gjør godt av og til det og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...