stan Skrevet 27. mai 2016 #2 Skrevet 27. mai 2016 Dette er halal slakting. Et krav til kjøtt fra Muhammed. En av islams mange stolte tradisjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #3 Skrevet 27. mai 2016 Du skal slutte å spise vanlig kjøtt pga en video om halalslakting? Anonymkode: f4192...e09 4
Druid Skrevet 27. mai 2016 #4 Skrevet 27. mai 2016 19 minutter siden, stan skrev: Dette er halal slakting. Et krav til kjøtt fra Muhammed. En av islams mange stolte tradisjoner. Vel, akkurat disse delene er i store trekk hentet fra jødedommen, og det er litt interessant at kravene er enklere å fortolke i Muslimsk tekst enn i jødenes tekst. For der halal har blitt tilpasset i land som Norge, og man tillater ordinær slakting, krever kosher at slaktingen skal utføres slik. Jeg skulle likt å visst om dette handlet om forskjell i oppbygningen av språkene hebraisk og arabisk. Og dette er en ganske stolt tradisjon uansett hvordan man ser dette. Det er oldtidens matsikkerhetskampanje. 1
Druid Skrevet 27. mai 2016 #5 Skrevet 27. mai 2016 1 time siden, slask skrev: Hmm, hva er det jeg ser på? Jeg har i utgangspunktet 3 problemer når jeg skal vurdere filmen: 1. Jeg kan ikke fransk, så jeg vet ikke hvilke påstander som fremsettes. 2. Jeg har lite kjennskap til de fysiologiske detaljene rundt slakt. Jeg har sett en kylling som har mistet hode løpe hønsegården rundt med blod sprutende, og jeg har sett en mann dø "på mest mulig humant vis", begge deler langt i fra en lallende ku rent fysisk, men fortsatt gir det det jeg har av referanse. 3. Jeg vet avsender, så jeg vet budskapet og målet. Jeg vet hva som er meningen at jeg skal føle. Hvilket gjør at jeg blir skeptisk. Jeg blir forsøkt manipulert med ett nøye utvalgt sett av virkemidler. Det betyr ikke at bildene lyver, men det gjør meg interesert i resten av sammenhengen, det vi ikke ser. Dette var hvordan slakt pågikk normalt sett i Norge til langt inn i moderne tid. Sånn sett er det kanskje greit å se de værste eksemplene for å kunne identifisere seg med hva mennesker er.
stan Skrevet 27. mai 2016 #6 Skrevet 27. mai 2016 Virkelig forferdelig! At noen makter å spise noe levende.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #7 Skrevet 27. mai 2016 4 timer siden, stan skrev: Dette er halal slakting. Et krav til kjøtt fra Muhammed. En av islams mange stolte tradisjoner. Sier hvor dumme og egoistiske de som spiser halal er. Anonymkode: a830c...4dd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå