AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #1 Skrevet 27. mai 2016 Det er en på jobben jeg er betatt av.. og i det siste har han begynt å bruke etternavnet mitt når han omtaler meg. Føler at det er noe kamerater bruker/gjør, og at får et slags "kameratslig" tone. Betyr det at løpet er kjørt for min del, og at han har slengt meg inn i "friendzone"? Eller er det noen av dere som har et annet synspunkt? Anonymkode: 3e9df...81e
KaDust Skrevet 27. mai 2016 #2 Skrevet 27. mai 2016 Samboeren min kaller meg ofte ved etternavnet mitt. Oftere det, og andre kallenavn, enn fornavnet mitt. Så ville ikke tatt det som et tegn på noe som helst. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #3 Skrevet 27. mai 2016 Det er ikke kameratslig å bruke etternavnet på noen. Tvert i mot. Det er formelt og løpet er nok kjørt for deg. Anonymkode: a593c...a91 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #4 Skrevet 27. mai 2016 Jeg synes det er litt varmere faktisk å bli oppgradert til "kallenavn". Kanskje han er en av dem som ønsker å gå gjennom et lengre vennestadie før han blir sammen med folk? Kjenner mange som gjør det slik. :-) Ps; friendzone finnes ikke, det er bare et ord for når følelsene for noen ikke er gjensidige. Anonymkode: 07d10...dd3 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #5 Skrevet 27. mai 2016 Har han endret oppførsel også? Mer distansert? Da vil han nok ikke ha noe intimt med kollega. Anonymkode: 6b70e...70c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #6 Skrevet 27. mai 2016 Mine venner/bekjente bruker mitt etternavn, fordi det er kulere enn fornavnet mitt. Husker ikke hvordan det skjedde Derimot mine nærmeste venner og familie bruker fornavnet mitt. Anonymkode: 62867...13b
Majott Skrevet 27. mai 2016 #7 Skrevet 27. mai 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en på jobben jeg er betatt av.. og i det siste har han begynt å bruke etternavnet mitt når han omtaler meg. Føler at det er noe kamerater bruker/gjør, og at får et slags "kameratslig" tone. Betyr det at løpet er kjørt for min del, og at han har slengt meg inn i "friendzone"? Eller er det noen av dere som har et annet synspunkt? Anonymkode: 3e9df...81e Er han sammen med noen eller gift, kan det være for å fortelle deg at her blir det ikke noe. Det samme om han er singel og ikke interessert. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #8 Skrevet 27. mai 2016 Viss ikke er et kult eller spesielt etternavn, tror jeg nok ikke han er interessert. Kjenner han deg godt nok til å vite om han liker eller ikke liker deg som person? Viss han ikke har dannet et bilde av deg er det jo fortsatt mulig å endre på ting. Anonymkode: c5ab1...39c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #9 Skrevet 27. mai 2016 Hvis noen hadde kalt meg ved etternavn i ikke-formell sammenheng hadde jeg tenkt at vedkommede var rar. Anonymkode: b7848...33b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #10 Skrevet 27. mai 2016 Altså, jeg har en god venninne som har fire mannlige venner som er veldig interessert i henne og de kaller henne ved etternavn alle sammen. Meg kaller de også ved etternavn, uten at de er interessert i meg, så jeg tror ikke du skal legge så mye i det. Anonymkode: 08af2...c96 5
Gjest Kaffekrus Skrevet 27. mai 2016 #11 Skrevet 27. mai 2016 Jeg hadde nok ikke reagert på det, men jeg har vært sammen med en som stort sett kalte meg ved etternavn. Jeg har riktignok et litt spesielt etternavn, så mange som har kalt meg ved det
Nanami Skrevet 27. mai 2016 #12 Skrevet 27. mai 2016 Jeg har blitt kalt etternavnet mitt av alle mine tre ekser. Tviler på at løpet er kjørt.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #13 Skrevet 27. mai 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er litt varmere faktisk å bli oppgradert til "kallenavn". Kanskje han er en av dem som ønsker å gå gjennom et lengre vennestadie før han blir sammen med folk? Kjenner mange som gjør det slik. :-) Ps; friendzone finnes ikke, det er bare et ord for når følelsene for noen ikke er gjensidige. Anonymkode: 07d10...dd3 Så med andre ord så sier du at det er noe som er friendzone? Anonymkode: 30eda...3f2
Miklo Velka Skrevet 27. mai 2016 #15 Skrevet 27. mai 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke kameratslig å bruke etternavnet på noen. Tvert i mot. Det er formelt og løpet er nok kjørt for deg. Anonymkode: a593c...a91 Etternavn kan så absolutt brukes uten at det trenger å være formelt.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #16 Skrevet 27. mai 2016 Du må nesten bare spørre han direkte når du tenker på dette så mye. Men et forhold med en kollega er ikke alltid så smart. Det kan bli veldig vanskelig til tross for fløten og spenningen. Anonymkode: 6b70e...70c
Anonym90059005 Skrevet 27. mai 2016 #17 Skrevet 27. mai 2016 Er vel bare fordi han har blit mer kjent med deg i det siste. Normale er jo at man kaller kollegaer med fornavn, som han har gjort hittil, men når man blir bedre kjent/mer personlige/god tone osv, så kan man fort bruke kallenavn eller eventuelt etternavn som i ditt tilfelle. Om han er keen på deg er en annen sak, og håpløst å si noe om kun ut ifra dette, så ikke bruk mer energi på å analysere det. Fortsett den gode tonen, så finner du det tidsnok ut.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #18 Skrevet 27. mai 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så med andre ord så sier du at det er noe som er friendzone? Anonymkode: 30eda...3f2 Kverulerende.... Nei folk påstår at friendzone er en egen greie, men det er ikke noe annerledes enn når noen bare ikke kan gjengjelde følelsene til en. Tydeligvis bestemmer en person seg for innen de første sekundene om de noensinne kommer til å ligge med denne personen, og hvis nei; så er du friendzoned. Anonymkode: 07d10...dd3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #19 Skrevet 27. mai 2016 10 minutter siden, Anonym90059005 skrev: Er vel bare fordi han har blit mer kjent med deg i det siste. Normale er jo at man kaller kollegaer med fornavn, som han har gjort hittil, men når man blir bedre kjent/mer personlige/god tone osv, så kan man fort bruke kallenavn eller eventuelt etternavn som i ditt tilfelle. Om han er keen på deg er en annen sak, og håpløst å si noe om kun ut ifra dette, så ikke bruk mer energi på å analysere det. Fortsett den gode tonen, så finner du det tidsnok ut. Har jeg aldri opplevd. Jeg har opplevd at etternavn brukes i formelle situasjoner. Ikke for å vise tiltrekning. Derimot har interesserte brukt fornavnet mitt svært ofte i alle situasjoner. Anonymkode: 6b70e...70c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #20 Skrevet 27. mai 2016 Etternavn kan brukes vennskapelig eller flørtende, så det er umulig å svare på. Du må nok etterforske mer. Anonymkode: b1b81...098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå