AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #1 Skrevet 27. mai 2016 Neste helg skal jeg ferie min 25 årsdag på en bar restaurant som jeg har leid. Noen kjenner mange, noen kjenner noen få mens noen kjenner ingen som kommer. Vi skal spise middag først og har tenkt litt på noe. At jeg kunne tenke meg sånn navnlapper på bordene. Sånn at de som kjenner hverandre ikke klynger seg sammen. Hadde vært greit å få spredd folk litt så folk kan bli kjent. Jeg har selv kommet i store selskaper hvor jeg ikke har kjent noen og de som kjenner hverandre bare setter seg sammen og du føler deg litt utafor. Det skal jo ikke gjelde hele kvelden. Bare når vi spiser. Hvordan hadde du reagert på det? At jeg sprer folk litt? Det er vel ikke noen krise hvis du ikke får sitte ved siden av bestevenninna liksom. Det gjelder jo kun når vi spiser, så kan folk være hvor de vil. Hva tenker dere? Anonymkode: a7d73...193 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #2 Skrevet 27. mai 2016 Syns det er helt greit jeg. Det er kjempekjedelig å være den ene personen ingen snakker til Anonymkode: a0a17...f3f 13
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #3 Skrevet 27. mai 2016 jeg syns det var en god ide er veldig kjedelig å være den som ikke kjenner noen. fryktelig vanskelig å snakke med noen når alle sitter i klikkene sine å. Anonymkode: f5de3...093 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #4 Skrevet 27. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg syns det var en god ide er veldig kjedelig å være den som ikke kjenner noen. fryktelig vanskelig å snakke med noen når alle sitter i klikkene sine å. Anonymkode: f5de3...093 Ja, var nettopp det jeg tenker. Har selv opplevd å være den som ikke kjentenoen og det er vanskelig. Tror jeg har navnlapper Anonymkode: a7d73...193
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #5 Skrevet 27. mai 2016 Det er trist at foreldre- og besteforeldregenerasjonen deres har frarøvet dere fungerende sosiale mekanismer. Tidligere var dette en selvfølge i selskaper, nettopp for at ingen skulle falle utenfor fordi de ikke kjente de andre. Faktisk var dette så vidt strengt regulert i selskapslivet at det ble sett på som litt udannet å plassere ektefeller og par ved siden av hverandre ved bordet. At det det hele tatt er noe spørsmål om hvorvidt man kan gjøre dette suynes jeg er veldig trist. Anonymkode: a173c...1fb 2
Calleia Skrevet 27. mai 2016 #6 Skrevet 27. mai 2016 Jeg hadde IKKE likt det. Har blant annet vært i bryllup hvor dette har blitt praktisert, og noe så kjedelig som å sitte på bord med bare ukjente... Det er heller ikke alle som trives med en slik setting, for noen er det vanskelig å konversere med andre, noen er sjenerte etc.. Ta litt hensyn til dette. Ellers virker planen mot sin hensikt.. Trivsel for alle.. Ikke bare de som kommer "alene"... 7
LeilaS Skrevet 27. mai 2016 #7 Skrevet 27. mai 2016 Synes dette er en god ide. Jeg er også opplevd å komme i slike selskaper og de som kjenner hverandre klynger seg sammen. Det er fin måte å bli kjent med andre på og ikke at de som kjenner hverandre fra før av bare snakker sammen hele tiden.
LeilaS Skrevet 27. mai 2016 #8 Skrevet 27. mai 2016 12 minutter siden, calleia skrev: Jeg hadde IKKE likt det. Har blant annet vært i bryllup hvor dette har blitt praktisert, og noe så kjedelig som å sitte på bord med bare ukjente... Det er heller ikke alle som trives med en slik setting, for noen er det vanskelig å konversere med andre, noen er sjenerte etc.. Ta litt hensyn til dette. Ellers virker planen mot sin hensikt.. Trivsel for alle.. Ikke bare de som kommer "alene"... Ser jo den å, men skjønner valget til Ts. Hvis ikke blir bare til at de som kjenner hverandre snakker sammen og sitter i sine klikker. Det er veldig kjedelig for de som ikke kjenner noen. 4
Calleia Skrevet 27. mai 2016 #9 Skrevet 27. mai 2016 Et øyeblikk siden, LeilaS skrev: Ser jo den å, men skjønner valget til Ts. Hvis ikke blir bare til at de som kjenner hverandre snakker sammen og sitter i sine klikker. Det er veldig kjedelig for de som ikke kjenner noen. Men jeg syntes liksom ikke svaret er å bryte opp alle, så alle får det kjipt... ? Hvorfor ikke sette de som kommer alene, sammen? 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #11 Skrevet 27. mai 2016 Hvis du skal gjøre det, så gi beskjed på forhånd. For da kan folk som helt imot dette (pga de ikke er komfortabel med å sitte med ukjente) spørre om de kan sitte ved siden av en de kjenner i alle fall. Anonymkode: e4968...d1f 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #12 Skrevet 27. mai 2016 jeg tenker at i settingen ts er i, så bør de gå helt fint. Ser for meg type langbord hvor alle sitter sammen, men litt mikset. Ikke sånn at 5 stykk på et bord langt unna alle andre. Man tar ikke skade av å bli kjent med andre, og venninen din kommer ikke til å være utro hvis du ikke er med henne 2477 Anonymkode: a0a17...f3f 6
Gjest The damned Skrevet 27. mai 2016 #13 Skrevet 27. mai 2016 Jeg synes det er en god idé. Har vært flere anledninger hvor folk som kjenner hverandre setter seg med hverandre og kun prater med hverandre. Da blir man veldig utenfor for folk overser en gjerne litt da siden de er så opptatt med å prate med hverandre. Skjønner ikke helt den at hvis man gjør det slik så vil alle få det kjipt? Jeg mener er det virkelig så ille å sitte ved siden av noen du ikke kjenner? Minner meg om ungdomsskolen da mange ble dritsure og klaget veldig hvis de ikke fikk være på gruppe med vennene sine. Jeg tror det kan være en måte å inkludere alle på og ikke at de som ikke kjenner så mange eller ikke kjenner noen blir sittende litt utenfor mens de andre prater og ler sammen.
LeilaS Skrevet 27. mai 2016 #14 Skrevet 27. mai 2016 19 minutter siden, The damned skrev: Jeg synes det er en god idé. Har vært flere anledninger hvor folk som kjenner hverandre setter seg med hverandre og kun prater med hverandre. Da blir man veldig utenfor for folk overser en gjerne litt da siden de er så opptatt med å prate med hverandre. Skjønner ikke helt den at hvis man gjør det slik så vil alle få det kjipt? Jeg mener er det virkelig så ille å sitte ved siden av noen du ikke kjenner? Minner meg om ungdomsskolen da mange ble dritsure og klaget veldig hvis de ikke fikk være på gruppe med vennene sine. Jeg tror det kan være en måte å inkludere alle på og ikke at de som ikke kjenner så mange eller ikke kjenner noen blir sittende litt utenfor mens de andre prater og ler sammen. Enig. Blir litt ungdomskole ut av det og det er jo bare når de skal spise. Burde ikke være noe problem.
Gjest Herr Heftig Skrevet 27. mai 2016 #15 Skrevet 27. mai 2016 Jeg liker det ikke personlig. Hater smalltalk, og er ikke så glad i å bli kjent nye folk.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #16 Skrevet 27. mai 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal gjøre det, så gi beskjed på forhånd. For da kan folk som helt imot dette (pga de ikke er komfortabel med å sitte med ukjente) spørre om de kan sitte ved siden av en de kjenner i alle fall. Anonymkode: e4968...d1f Enig. Jeg hadde fått helt panikk, som en som sliter med sosial angst og må psyke meg myyye opp om jeg skal få vært med på noe sånt i det hele tatt. Å da komme et sted også får du ikke sittet med den du vil, det hadde vært helt forferdelig. (Det er ikke sikkert du vet hvor problematisk det kan føles for hver enkelt person som kommer; jeg har feks alltid vært flink til å skjule hvor ekstremt ukomfortabel jeg har vært når jeg først går ut blant folk, men det krever veldig mye.) Man trenger heller ikke ha noen diagnose/slite med angst direkte for at dette kan oppleves ukomfortabelt for enkelte, og spesielt hvis det kommer litt bust på. Anonymkode: bed91...d91 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #17 Skrevet 27. mai 2016 Jeg synes for øvrig det er helt greit, men med forbehold om at du har en tanke om hvem du plasserer ved siden av hverandre, utover at du skal mikse fremmede sammen. Det er jo vanlig med en slik plassering i bryllup, og de gangene jeg har havna med folk der jeg skjønner at brudeparet har tenkt "dere kan ha det hyggelig sammen, fordi dere har like interesser f.eks", har det også blitt veldig hyggelig. De gangene jeg har blitt plassert ved siden av brudgommens grandtante har det ikke vært like spennende.. Og da blir det jo fort litt mer planlegging, og styr for deg, om du faktisk skal lage gode konstellasjoner - samtidig er jo dette en middag, så folk tåler vel å sitte med noen de ikke klikker med i et par timer.. Anonymkode: 8d051...3df 1
Jacuzzi Skrevet 27. mai 2016 #18 Skrevet 27. mai 2016 Jeg hadde følt meg litt kontrollert for å være helt ærlig. Litt voldsomt for en 25-årsdag på restaurant? Hadde skjønt det om det var 30 gjester i en dåp eller 100 i et bryllup, men i en bursdagsfeiring..? Tror kanskje du bekymrer deg litt for mye, og tenker at det er kun ditt ansvar å lage god/dårlig stemning? Min erfaring er også at den som lager bordkortene er veldig nøye på at de selv får sitte med sin bestevenninne, mens ingen andre får sitte med sine. Er du selv villig til å sitte med de du kjenner minst? 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #19 Skrevet 27. mai 2016 49 minutter siden, calleia skrev: Jeg hadde IKKE likt det. Har blant annet vært i bryllup hvor dette har blitt praktisert, og noe så kjedelig som å sitte på bord med bare ukjente... Det er heller ikke alle som trives med en slik setting, for noen er det vanskelig å konversere med andre, noen er sjenerte etc.. Ta litt hensyn til dette. Ellers virker planen mot sin hensikt.. Trivsel for alle.. Ikke bare de som kommer "alene"... er det ikke litt rart å sammenligne et bryllup med en bursdag? I bryllup inviteres kanskje kusiner, fetre osv som egentlig ikke brudeparet har så mye til felles med ellers. I en bursdag er det vel bare venner? Venner er ofte litt av samme ulla, like barn leker best. Jeg syns det er en god ide, ts. Men plasser strategisk da=) Anonymkode: 6689f...3be 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #20 Skrevet 27. mai 2016 46 minutter siden, calleia skrev: Jeg hadde IKKE likt det. Har blant annet vært i bryllup hvor dette har blitt praktisert, og noe så kjedelig som å sitte på bord med bare ukjente... Det er heller ikke alle som trives med en slik setting, for noen er det vanskelig å konversere med andre, noen er sjenerte etc.. Ta litt hensyn til dette. Ellers virker planen mot sin hensikt.. Trivsel for alle.. Ikke bare de som kommer "alene"... Tenk deg litt om... "Og noe så kjedelig som å sitte på bord med bare ukjente"... Hvordan tror du det oppleves for de som kommer alene? Og må sitte utenfor de som kjenner hverandre og kun skal prate til hverandre? Det er ok så lenge du er innenfor gruppen med venner, men dette gjelder ikke de andre? 37 minutter siden, calleia skrev: Men jeg syntes liksom ikke svaret er å bryte opp alle, så alle får det kjipt... ? Hvorfor ikke sette de som kommer alene, sammen? Hvis man får det kjipt pga dette har man større problemer. "noe så kjedelig som å sitte på bord med bare ukjente... ", skriver du. Likevel foreslår du at "Hvorfor ikke sette de som kommer alene, sammen? ". Hykler 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Jeg hadde fått helt panikk, som en som sliter med sosial angst og må psyke meg myyye opp om jeg skal få vært med på noe sånt i det hele tatt. Å da komme et sted også får du ikke sittet med den du vil, det hadde vært helt forferdelig. Tror du ikke vertinnen er klar over personer som har så sterk angst? Og det burde uansett ikke være vanskelig å si ifra dersom det er saken. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: (Det er ikke sikkert du vet hvor problematisk det kan føles for hver enkelt person som kommer; jeg har feks alltid vært flink til å skjule hvor ekstremt ukomfortabel jeg har vært når jeg først går ut blant folk, men det krever veldig mye.) Så si fra. Din diagnose, ditt ansvar. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger heller ikke ha noen diagnose/slite med angst direkte for at dette kan oppleves ukomfortabelt for enkelte, og spesielt hvis det kommer litt bust på. Anonymkode: bed91...d91 Det vil en oppleve uansett om man sitter sammen med kun fremmede eller 3-4 stk som kjenner hverandre og kun prater til hverandre. Nesten verre med sistnevnte, fordi da er det nærmest umulig å komme inn i gjengen Anonymkode: 7cd53...be0 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå