Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er veldig tidlig! Men jeg har stikkinger/murringer i magen og spesielt venstre side og veldig ømme bryster/brystvortene! Noen med andre symptomer eller er det bare jeg som er veldig på symptomjakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Man får kun graviditetssymptomer etter egget har festet seg, og kroppen begynner å produsere HCG. Når kroppen produserer HCG så vil man som oftest få positivt resultat på en graviditetstest. 

Det man oftest opplever etter EL, er hormonet progesteron (litt usikker på stavingen der, men pyttsann). 

Dette hormonet gir liknende symptomer som HCG. 

Noen kvinner mener de har fått graviditetssymptomer like etter befruktning, noe som ikke kan dokumenteres vitenskapelig, på grunn av det jeg skrev over her. 

Etter et år som prøver så kan jeg si at YEP, man kan få symptomer som minner om graviditetssymptomer mellom EL og IKM uavhengig om man er gravid eller ei. Kjipt, men sånn er det :P

Endret av Snurrepurre
Skrevet
2 timer siden, Snurrepurre skrev:

Man får kun graviditetssymptomer etter egget har festet seg, og kroppen begynner å produsere HCG. Når kroppen produserer HCG så vil man som oftest få positivt resultat på en graviditetstest. 

Det man oftest opplever etter EL, er hormonet progesteron (litt usikker på stavingen der, men pyttsann). 

Dette hormonet gir liknende symptomer som HCG. 

Noen kvinner mener de har fått graviditetssymptomer like etter befruktning, noe som ikke kan dokumenteres vitenskapelig, på grunn av det jeg skrev over her. 

Etter et år som prøver så kan jeg si at YEP, man kan få symptomer som minner om graviditetssymptomer mellom EL og IKM uavhengig om man er gravid eller ei. Kjipt, men sånn er det :P

Takk for god info! For er bare 5dpo og har såå ømme brystene og brystvortene og pleier å ha det rundt tr men ikke såå tidlig!

Skrevet

Ting kan endre seg brått, hormonene våre går dessverre opp og ned ila livet. Men det kan jo også være tegn på graviditet :-) får krysse fingrene for det siste!!

Skrevet
23 timer siden, Nbb23 skrev:

Vet det er veldig tidlig! Men jeg har stikkinger/murringer i magen og spesielt venstre side og veldig ømme bryster/brystvortene! Noen med andre symptomer eller er det bare jeg som er veldig på symptomjakt?

Jeg er enig med @Snurrepurre, men skal likevel legge ved hvordan jeg hadde det da jeg ble gravid i november. Jeg hadde positiv EL-test fredag og allerede mandag fikk jeg denne klassiske "tom for energi"-følelsen, og de såre brystvortene gav seg ikke før jeg mistet spiren i uke 10. Jeg hadde masse symptomer før positiv test og visste jeg var det før den slo svakt ut 9 DPO.

Denne gangen hadde jeg kun såre brystvorter rundt EL, som er vanlig for meg. De gav seg etter et par tre dager. Men denne gangen har jeg ikke hatt vanlige murringer som sist, eller som kan forveksles med mensen. Jeg har hatt skikkelige stikkinger og "strekninger" i livmor, spesielt på høyre side. Merker det ekstra godt når jeg reiser meg opp. Jeg testa positivt for 2 dager siden, 10 DPO 😁😁

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...