Gå til innhold

Allergi? Hjeeelp

Maetzii

Anbefalte innlegg

Har i et par måneder med jevne mellomrom fått en ekkel brennende/stikkende fornemmelse i munnen og på leppene som jeg egentlig ikke tenkte så veldig hardt over at det kom av, utenom at det var irriterende... Pleide å vare fra noen få timer og opptil et døgn og jeg trodde i starten at det skyltes for mye krydder i maten.

De siste dagene har jeg absolutt ikke spist noe som var sterkt krydret - og i går begynte det å svi igjen. Tenkte det kanskje kunne være allergi av noe slag? La meg iallefall til å sove, våknet flere ganger om natta av at det også sved i området rundt munn og nese...

Og nå har jeg nettopp stått opp og sett meg i speilet. Ansiktet mitt er ILLRØDT, opphovnet og svir helt grusomt. :o :evil: :veldigsur:

Hjeeeeelp... hva skjer? Er dette symptomer på matallergi, eller på en eller annen skummel skydom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på apoteket og kjøp en pakke Zyrtek eller annen allegimedisin som du ikke trenger resept til. Ta en om dagen slik det står på pakken, se om det hjelper.

Og bestill time hos legen til en allergitest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er matallergi!

Jeg fikk lignende symptomer da jeg smakte på paranøtter for første gang - det sved i munnen. Ta Zyrtec for å lindre og tenk over hva du har spist. Kan du ha hatt i deg noen nøtter, eller f.eks skalldyr i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...